Tourplay inför avgift för turneringar
Nu har Tourplay infört en avgift för turneringar. Vilket är helt rättvist och OK.
Men det är underligt att de tar en månadsavgift. Jag har föreslagit för dem att de ska ta per antal spelade matcher istället.
Nu har Tourplay infört en avgift för turneringar. Vilket är helt rättvist och OK.
Men det är underligt att de tar en månadsavgift. Jag har föreslagit för dem att de ska ta per antal spelade matcher istället.
Comments
Vet du kostnaden för det?
Det ser ut att bli uppemot ett par hundra kanske
känns bättre/smidigare om de tar avgift för antal spelare eller per turnering istället för månadsvis.
Jag har bara varit med på SM där detta används men jag håller med @brocCooLi att skippa månadsvis kostnad känns fel... Bättre för dem och för turneringsansvarig att lägga kostnaden på dem.
Vad händer under nästa SM när sur @Marty33 (exempel bara, Basse är rätt glad faktiskt) vägrar betala en avgift, ska han då inte få vara med?
Det är en månadsavgift för admin, inte spelarna.
Hur funkar det då med admins som bara anordna en turnering per år eller inte ens det? Och hur länge behöver man ha betalt för att få använda tjänsten? Om det inte finns något sådant krav är det väl bara att avsluta sin prenumeration efteråt.
Ah ok 👍
Ja men det blir knäppt om man har ett saldo och de drar pengar får nästa turnering om man har två uppe.
Jag tror det funkar som det är men tycker det skulle kunna vara tydligare och bättre.
NAF Sweden konto?
@Pidpad Låter som en bra ide.
Vad är reglerna för att sluta sitt avtal.
För om det är direkt så får man väll betala för 1 månad och avsluta det och sedan öppna ett nytt när man ska ha nästa turnering.
Det är lite oklart allting. Men jag tror att man kan helt enkelt ”aktivera” turneringen när den börjar och stänga den när den är slut och på så vis bara betala en månad. Oklart om man kör över en helg 30 juni - 1 juli t.ex. dock.
Får kolla upp det. Om man kan aktivera och avaktivera så känns priset ok.
För liga där en också betalar per månad är det iaf inte per kalendermånad utan typ 30 dagar eller så.
Ah OK, bra!