Timmm-ber i FAQ Nov 23

Hej!

Fråga om Timmm-ber

FAQ Nov 23: "This Trait may still be used if the player is Prone or has lost their Tackle Zone."

Förstår jag det rätt som att en figur som ligger ned eller är allmänt förvirrad fortfarande kan hjälpa ett träd ställa sig upp, så länge de inte är markerade? Det blir lite förvirring i syftningen här tycker jag, eftersom det ju inte är spelaren som hjälper som har trait:en.

#alltsomhjälperhalflingsärbra

Comments

  • Hej,

    Det är trädet som har Timmm-ber, dvs om trädet ligger ner så kan den bli hjälpt av halvflings som inte är markerade och står bredvid fallna trädet.

  • Så det som menas är att Timmm-ber fungerar även om TRÄDET ligger ned. Det är ju väldigt svårt att använda den när trädet står upp.

    Men, okej, eftersom man oftast tappar skills när man är prone så kan jag lite grand förstå logiken i det hela då, men det finns helt klart utrymme för förbättring i formuleringen...

  • @Bitter det handlar om att de skrev så tydligt att alla skills som inte har en asterisk eller vad det var inte fick användas om man var prone eller inte had TZ, och sen var det någon tomte som tog bort en massa asterisker de antagligen måste ha satt ut i god ordning.

Sign In or Register to comment.