GothBowl XLVII (30:e Mars 2024, Göteborg)
Hej alla,
efter en stund där orken inte räckt till så är det dags igen för turneringar i Göteborg och här kommer utannonseringen för en endagarsturnering på GothCon, spelkonventet under på påsken. Vi vet redan att @inforthepain inte dyker upp då han lär stå knädjupt i fiskar.
Ni andra har inga ursäkter dock, så det är bara att anmäla sig.
Det blir en heldagsturnering med fyra rundor kvalspel (i traditionsenligt Blood Bowl format) och de fyra i toppen transporteras in i en grotta fylld med allehanda kistor och monster och får strida om vem som återigen skall koras vinnare av GothBowl-pokalen (i en fyra-manna Dungeon Bowl match).Varje coach spelar med samma lag i hela turneringen.
Antal spelare: Vi behöver begränsa oss till 24 personer.
Kostnad: Inget utöver inträde till GothCon, som ligger på 300kr.
NOTERA: Föranmälan är öppen, så för er som vill vara där hela konventet kostar det just nu enbart 450kr. Osäker hur länge detta gäller dock.
Priser: Vi får se vad turneringsarrangörerna lyckas skrapa ihop.
Anmälan: Skall ske via GothCons anmälningsforumlär för arrangemanget.
Notera: Turningen hålls alltså på lördagen, den 30.e Mars.
Det kommer att vara en lång dag och vi kommer att ta pauser mellan rundorna för att orka hela dagen. Säkra att ni tar med er vatten eller annan dricka.
SPELSCHEMA
Samling och incheckning: 09:00-09:30
Runda 1: 09:30-12:00
Lunch: 12:00-13:00
Runda 2: 13:00-15:30
Runda 3: 15:45-18:15
Middag: 18:15-19:15
Runda 4: 19:15-21:45
Första Prisutdelning: 21:45:22:15
Dungeonbowl final: 22:15-01:00
Andra Prisutdelning (pokalen): 01:00-01:10
Dungeonbowl finalen kommer ske med fyra spelare, och vi följer reglerna som finns i Almanac 2021.
Har man inte tillgång till dessa kommer vi att ha en kort regelgenomgång på plats.
Comments
Det ser ut som att jag måste komma, även om man inte får möta @inforthepain :/
Kan man slippa grottbollen om man har otur att placera sig top4?
nej. grottbollen är ett krav.
Som vanligt är prissättningen på konventet konstigt men nu är dagspassen också tillgängliga, 300kr hamnade det på.
Det finns dock både hela konventspass om någon skall vara där fler dagar samt fredag/lördag pass. Dessa kostar 450kr men då är konventspasset förbokning och kommer ta slut snabbare.
Archie
Hej,
förra året gick det att slippa grottbollen. Notera dock att det var helt kaotiskt men också superkul (jag lyckades med en blitz från andra sidan av grottan då jag lyckades slå rätt på teleporteringen.
Även om det givetvis blir en evig skam att dra sig ur, så finns det tyvärr annat som också måste få plats i livet :)
Archie
som du ser svarade arrangören fel på frågan här @bloodfeast och det är mitt svar som gäller.
det går alltså inte att hoppa över grottbollen om du kvalar :D
Ja, jag förstod det nästan genast. men eftersom @inforthepain inte är med så är det lättare att missa top4 så tror problemet är löst iaf :)
Jag kommer, och har redan anmält mig på GothCons sida.
Lycka till :)
Skriver ni här om antal platser är fulla? Tänkte så att man inte anmäler sig och först då får veta att det inte finns några platser kvar?
klart att jag kommer.
Hur många platser finns kvar Archie?
@Cnott @PluTT tror inte det är någon större fara gällande begränsning, den är satt till 24 st. i den här tråden är det ca 4? som visat intresse. så jag tror ni båda kommer att få plats. men @Zimonyi vet givetvis mer och kan förhoppningsvis svara mer exakt.
Tack @brocCooLi får se om jag hinner få mitt Halfling lag i tid 🙂
@Zimonyi det hade varit kul att se vilka som anmält sig om det går att få uppdateringar om det?
jag kommer, det är äntligen dags för turneringspremiären
Hej alla,
just nu ser det ut som att det är 9 personer anmälda till turneringen via GothCons hemsida. Så det finns platser kvar.
Ser det ut att bli väldigt många, då ordnar jag det med konventet. Men givetvis, enklare att göra om folk anmäler sig så konventet ser det.
Archie
Fixat, bokat! (Tror jag)
Okaj, det är tydligen 15 platser kvar, Frågan är hur många det var från början?
Hej,
@bloodfeast då är det 11 anmälda just nu och 13 platser kvar (Simon och jag är också med).
Archie
@Zimonyi behöver vi skicka in Rostern i förväg? Ska bli superkul med en heldag av GothBowl.
Hej,
svårt att kräva det av folk till konvent då det kan dyka upp på dagen.
Vill ni skicka in innan så underlättar det men jag kollar på dagen annars.
Archie
Ska fira påsk med släkten den dagen så jag måste banga
@Drexxl Sånt är livet
Nu är det 14 anmälda och 8 platser kvar. Så ni som inte har bestämt er ännu, så finns det lite tid kvar.
Archie
Anmäld och redo💪🏻💪🏻💪🏻
Coolt. Nu är vi 19 anmälda. Vi ses på lördag.
Archie
19 anmälda, det var inte dåligt! Det skall bli riktigt kul att få spela lite Blood bowl! Frågan är bara vad man skall spela för lag... Men jag har ju till lördag på mig att bestämma mig :)
Kan det bli stunty-mellis @Melisqus 🤷
Runda 1
Runda 2
Resultat efter runda 2
Runda 3