Mekaniska tärningar?

Hur ställer sig hive-mind till mekaniska tärningar?

Är lite vill/måste ha på denna men känns onödigt om alla motståndare kommer att dissa dem 🤣

https://www.kickstarter.com/projects/atlasmundi/diceomatic-retro-dice-spinner?ref=discovery&term=mechanical%20dice

Comments

• Dissar dem… bara för att vara tvärtom…

• Det känns fel. Och känsla är viktigt!

• edited February 13

Kollade på samma idag och var sugen, men... precis som du säger, jobbigt att behöva visa en YouTube-film varenda gång för att bevisa att de är slumpmässiga. Till och med efter att jag läst deras forskning känner jag mig lite tveksam - inte till att det inte är statistiskt korrekt, men snarare att det "efter 1 har störst chans att bli x", eller att det går att trycka olika hårt, etc... så nej.

• Tärningsrullandet är ett drama med en betydande fysisk komponent.

Känslan när dina chipsflottiga fingrar fumligt rafsar åt sig dem, ekandet i lokalen när din snotling förkunnar en blitz på Morg, din motståndares föraktfulla blick, pirret i handleden när du på något sätt försöker få dem att ligga magiskt rätt i handen, det kosmiska världsalltets trumvirvel när de slungas ut på bordet/skålen/vadninuänvillslåi, misslyckandets ödesmättade dödskallar och den lilla skvätten kiss som kommer i dina byxor.

Inget av det kommer du att få av någon såndäringa maskin.

• @Chrixx Det är väldigt svårt att visa för motståndaren att de verkligen är minst lika slumpade som ett par vanliga tärningar så jag tror att det blir krångligare än det behöver vara. Jag hade varit väldigt skeptisk om min motståndare hade velat använda något som skiljer sig kraftigt mot ett par vanliga tärningar.

• Jag hade sagt nej.

• köp och använd dem absolut, men inte i blood bowl är min åsikt :P

• I en ligamatch hade det kunnat vara kul förutsatt att vi båda använder samma tärning. På turnering är jag emot.

Sign In or Register to comment.