Jag föreslår att vi på årsmötet tillsätter en grupp som utreder Tourplay som alternativ. Jag tror det finns fördelar men nackdelarna gör mig osugen. Om någon orkar räkna på och ta fram nya förslag för Open och så så har vi iaf nåt att diskutera. En bra grej vore ju om entusiaster gjorde det före årsmötet och vi fick en riktig motion om det.
Känner mig utpekad, trots att jag satte mitt ställningstagande inom parentes.
Jag är vare sig insatt i tourplay eller stockbowl-mekaniken mer än att jag gillar hur tourplay ser ut, hur det har fungerat på turneringar och att det verkar finnas stort utvecklingsdriv och möjligheter. Känns framtid helt enkelt.
Många har kämpat med gamla Stockbowlsidan och gjort stora insatser men det har ju länge varit tekniska strul och instabilitet, gränssnittet utmanar NAF-hemsidan för ”mest 90-tal”, det är krångligt med ändringar och uppdateringar och verkar i alla fall från mitt utifrånperspektiv som mycket admin.
Så med den harangen tar jag på mig att skriva en motion - om någon vill hjälpa till så är det bara att hojta till!
Comments
Det är under utredning
Det enda rimliga är att starta om ligan!
Alltså det som hänt är att jag inte fått en faktura och inte kommit på det själv.
Ha ha ha det funkar för mig #skitspel
Mailade Casper imorse men ännu inget svar. Gissar att jag får det ikväll, och sen går det nog snabbt.
Har fått betala nu iaf. Troligen igång igen innan morgondagen.
Uppe igen.
Snyggt jobbat
Nu är det knas igen. Rapporterat till Casper.
Nu måste vi väl ändå starta om?
@Skullflame +1 😄
Det tycker jag också! Allt annat vore orättvist
När ska ni flytta allt till tourplay?
@kaju
Det är inte självklart bäst för oss. Vi har två ligor och vi vill kunna lösa det om folk skulle hoppa av mitt i serien.
Och nu funkar den ingen.
Nere igen
(Är för övrigt för Tourplay)
Jag föreslår att vi på årsmötet tillsätter en grupp som utreder Tourplay som alternativ. Jag tror det finns fördelar men nackdelarna gör mig osugen. Om någon orkar räkna på och ta fram nya förslag för Open och så så har vi iaf nåt att diskutera. En bra grej vore ju om entusiaster gjorde det före årsmötet och vi fick en riktig motion om det.
Känner mig utpekad, trots att jag satte mitt ställningstagande inom parentes.
Jag är vare sig insatt i tourplay eller stockbowl-mekaniken mer än att jag gillar hur tourplay ser ut, hur det har fungerat på turneringar och att det verkar finnas stort utvecklingsdriv och möjligheter. Känns framtid helt enkelt.
Många har kämpat med gamla Stockbowlsidan och gjort stora insatser men det har ju länge varit tekniska strul och instabilitet, gränssnittet utmanar NAF-hemsidan för ”mest 90-tal”, det är krångligt med ändringar och uppdateringar och verkar i alla fall från mitt utifrånperspektiv som mycket admin.
Så med den harangen tar jag på mig att skriva en motion - om någon vill hjälpa till så är det bara att hojta till!
Bra!
Lite tjat från kassören inför arbetet:
Jag tror det kan vara bra men har inte orkat sätta mig in i allt och ser vissa orosmoment.
Är det nån som kontaktat hemsidans "skötare"?
Den är nere igen ser jag. Casper löste det i går. Mailar igen.
En till fråga är hur vi skulle göra med slutspel och Squigbowl
Slutspel och squig kan ordnas som stages tror jag.
@grumplekins det skulle jag tro, så här såg vår förra/första säsong ut på TP. Ångrar inte flytten från BBL till TP. https://tourplay.net/en/blood-bowl/tloegbbl-major-season-25/news 😊
Vissa saker blir helt klart enklare, det köper jag. Det är andra som meckar. Jag vill slippa utreda alla detaljer :D