Balansen mellan kvalitet och glädje

Är fascinerad över det direkta sambandet mellan ett lags tier och dess underhållningsvärde. Ju lägre ned på skalan desto underbarare och mysigare är laget. Man bubblar ju av glädje över att låta förvirrade ogres använda sina medspelare som boll, medan man dör lite inombords av att bara titta på en Wardancer eller Gutter runner som gör tusen TDs.

Hemligheten är att hitta någon sorts balans i det här. Fullt möjligt att man kan nå ett speltekniskt Nirvana om man spelar ett törstigt vampyrlag med väldigt få rerolls? Mixen av effektivitet och misär sammanfattar ju hela den mänskliga upplevelsen.

Eller så är det bara lättare att gömma sin egen tafflighet bakom en fumlad bomb eller en pumpwagon som behöver åka in på tusenmilaservice. Självbedräglighet är alltid sexigt.

mvh

Killen som för ett ögonblick övervägde att köpa ett Wood elf-lag, men vars hjärta egentligen brinner för goblins och annat knytt snubblar på sina egna skosnören.

Comments

• Hemligheter är väl att hitta ett lag som är kul. Och att det inte går för dåligt när man väl spelar det.

• Alla lag är samvetslösa svin.

• Jag hör direkt att du är en Underworld (UW) coach i själ och hjärta.UW är sagolik blandning av total uselhet och extrem spetskompetens med spelets absolut ynkligaste spelare (snotling) och spelets bästa målgörare (gutter runner). Effektivitet och misär, avokadotoast och bajsmacka; allt i en perfekt blandning.

• Då spelet är både grymt och orättvist så handlare det om vilket lag som man tycker är kul.

Fumla med bollen gör lika ont, varesig det är en "säker" 2+ med Safe Hands, eller Throw-ra missar +4ens....

• Jag är alltid glad innan en match, aldrig efter. Så där råder en viss balans.

• Nurgle t.ex. är både tråkiga och dåliga, men ändå alldeles underbara. I slutändan är alla lag bäst.

• Svårt att hitta en bättre säljpitch än så. 😄

• Jag kan paja den: UW är fett OP och bara för powergamers.

• edited February 1

Lyssna inte på belackaren ovan. UW har 30% winrate mot mig och borde därmed buffas med 15-25% för att vara balanserade.

• Lyssna inte på mefistofelionas, han spelar bara UW och 32% är typ det högsta någon ras har mot hans luriga djävla UW.

• För mig var det att hitta en skärningspunkt som går mellan vad som är kul och ändå inte är katastrofalt dåligt att spela med, beroende på hur mycket du prioriterar dessa två saker. Det slutade kanske inte helt lyckligt iofs då jag mest spelat Khemri som det inte direkt skriker "kul" av och att de inte heller är i topp, men så är det lite fel på mig också :)

Så mitt råd är, tänk inte så mycket utan gör något som är kul så ordnar det sig......

Sign In or Register to comment.