NAF-presidentvalet
in Blood Bowl
Snart är det dags att väja en ny NAF-president. Nomineringarna stängs 14 januari och i nuläget finns endast en kandidat (misterhobbs). Har du nån du tror skulle vara intresserad så släng in en nominering (kolla med personen i fråga först). Och skulle vi få fler kandidater så gå in på NAF-forumen och läs och rösta.
Comments
havaji for president
YES HE CAN
He can not, will not and shall not.
havaji for president!
long live havaji!
@havaji Make NAF great again!
@havaji ftw!
Kom igen nu, in och rösta ni som inte redan gjort det! Sista dagen idag.
Vilka röstade du inte på @havaji ?
@kaju Varken du eller @Pellevin var ju nominerade så det fick bli nån annan.
Jag klickade på ett namn och röstade 😂
Hoppsan, Shirokov blev vår nya president, spännande tider stundar!
I for one, welcome our new Spanish Overlord.
bu eller bä?
jag är väldigt osäker, hoppas att det inte leder till kaos och x antal versioner av blood bowl kommer börja existera.
Bring back Bretonnia! Bring back Bo!
Jag tror inte det handlar om nåt retroaktivt, och jag tror inte det blir så dramatiskt. Men jag röstade på en annan kandidat av samma anledning
vi får hoppas på det.
Alternativen var ju 2 USA personer eller 1 EU sida....
Känns som om det är bättre att hålla El Heffe nära EU....
Led du svårt under Nates tid?
Vad har jag missat? Har Shirokov galna förslag som har presenterats?
Läs Q&A med honom. Han verkar vilja se en roll back på reglerna.
Jag röstade också på en annan kandidat av just denna anledning.
Det här låter ju spännande. Min Google-fu hittar inte någon Q&A. Vad är det han vill göra? Rollback till 1988?
Eller är det mer i stil med "öka priset på allt med AG2+ och halvera priset på Deeproot för halflings"? I så fall har han min röst. :)
Deras presentationer och QA
Edit: "- The game (stability and independence): develop stable game rules in the competitive environment, which the community feels as its own. It must be the community itself, in a participatory manner, that accepts or rejects the new rules or modifications proposed by Games Workshop. I believe that important decisions such as the use of several rerolls in the same turn, the design of some star players or the updating of some teams required further analysis and deeper reflection on the part of the community. In fact, I think that the "old version" of some teams could be recovered and coexist with the new one."
Jag tolkar det faktiskt inte så, jag tolkar det som att han vill att regler inte ska autogodkännas framåt. Och att ta tillbaka brets är väl OK.
Men jag tycker vi ska ha så mycket samma regler för själva spelet som en oförstörd glad skit som kommer på sin första turnering som möjligt. Det är bra om trösklarna är låga. Tillväxten är bättre än små regelgrejer som kunde varit bättre är dåliga.
en av de största sakerna är väl att han inte vill tillåta ej naf-medlemmar att få vara med på naf-sanktionerade turneringar.
Vilket är fullt rimligt?
Att vara med i en organisation för att delta i dess aktiviteter är väl inte för mycket begärt?
Jag kan mycket väl tänka fel, men just nu ser jag inget orimligt i det.
Jag kan hålla med pidpad där. Speciellt när det inte kostar särskilt mycket. Och är en engångsavgift, om jag fattat det rätt. Att betala varje år har hittills inte påverkat att man får sina resultat reggade.
Det är också knas med vissa grejer om vi inte har NAF-coacher vid alla bord rent beräkningsmässigt, plus att vissa blir ledsna om de inte spelar om sin siffra. Jag är OK med det kravet.
Jag trodde ärligt talat att det redan var okej att kräva NAF-medlemskap för turneringar
det finns turneringar i Sverige där en inte måste vara medlem. Varberg var en sådan, Gothcon har varit en sådan.
så absolut att det är det bästa om alla är medlemmar i NAF som spelar.
SnowBowl är väl också en sådan turnering, dock så kostar det ju typ dubbelt så mycket om en inte vill vara med i NAF.