Jag brukar oftast nöja mig med nummer på basen. Det som funkast enklast för mig är att måla en liten sektion av basen vit och sen bara skriva med vanlig bläckpenna i det fältet. Kanske inte snyggaste lösningen men enkelt och tydligt.
Det är dessa jag använt: Alphaspel men det finns liknande av andra märken också. Men det verkar tydligen svårt att få tag i nu plötsligt. ska kika runt lite :/
Comments
Guldpenna på basringen.
också en form av tunn penna tuschpenna typ, har både vit och svart.
Finns runda små klistermärken med siffror att köpa på bokhandel och clas ohlson. Klipper man lite funkar de på BB baser.
eller så frågar man en kompis om de har ett transfer-ark över… kolla med mig i vår messenger-tråd t.ex.?
Jag brukar köra en tunn permanent marker. Grumples erbjudande låter dock super
Jag brukar oftast nöja mig med nummer på basen. Det som funkast enklast för mig är att måla en liten sektion av basen vit och sen bara skriva med vanlig bläckpenna i det fältet. Kanske inte snyggaste lösningen men enkelt och tydligt.
Jag har använt siffror som finns att köpa typ överallt. Dessa är ifrån alphaspel.
Green stuff Gothic 10mm
Jag har använt en Poscapenna i flera år. De finns i en uppsjö av färger.
Tillverkare: Uni Posca Markers
Modell: Uni Posca PC-1MR
Tjocklek: 0,7mm
Kan du ge ett exempel på en butik som ingår i "överallt"? :)
Det är dessa jag använt: Alphaspel men det finns liknande av andra märken också. Men det verkar tydligen svårt att få tag i nu plötsligt. ska kika runt lite :/
▷ Letters and Numbers 10 mm GOTHIC | - GSW (greenstuffworld.com)
Letters and Numbers 10 mm, GOTHIC, Green Stuff World 8435646501314 (2021) (scalemates.com)
Men det finns andra liknande i andra märken vet jag. sök och du skall finna :)
Lösningen blev göra egna klistermärken med hjälp av Excel, en skrivare och dubbelhäftande tejp. ☺️
Tänk att du hittade ett sätt att få in Excel👌
Avancerat, posta gärna en bild senare 🤓
@Bitter har en gång i tiden suttit och drivit Excel-arket som i smyg höll hela Sverige rullande. Inbillar jag mig.
Är det därför han heter Bitter.....
Kan någon summonera @Pellevin ?
Excel och tejp löser både utmaningar inom statsförvaltningen och på Blood Bowl-brädet.
Stiligt!
Det ser bra ut, mycket tydligt. Skulle till och med kunna fylla i med färg på lappen enligt position. Borde vara enkelt med lite tuschpenna.
det var riktigt nice ja.
Eller en överstrykningspenna :)