Mutationer till ett Nurgle-lag?

edited September 2014 in Taktik och lagbyggen
Hejsan, håller på och pillar med ett Nurgle-lag, antagligen till ligaspel.
Men jag vill också ha lite extragubbar att plocka in om jag vill ha muterade gubbar under turneringar, alternativt om jag mot förmodan skulle levla under ligans gång.

Vilka mutationer är bäst, och på vilka positioner?
Vad skulle ni sätta på era warriors, pestigors respektive rotters?

Svansar känns ju bra, eller claws kanske?
Har aldrig kört med dem tidigare så jag har ingen aning.

Comments

  • Jag har inte spelat Nurgle, men åker lokaltrafik och sitter ändå och pillar med telefonen. Jag utnämner mig härmed till förståsigpåare på området.

    Warriors: Claw, Tentacle, Prehensile Tail
    Pestigors: Two heads, Extra Arm, Claw
    Rotters: Inte så vanligt kan jag tänka mig. Själv gillar jag S3 tentacles. Kanske svans.
  • Rotter: svans + tackle + diving tackle är en go combo om de lever så länge. Så jag röstar Svans! Sitter också i kollektivtrafiken och är därmed också expertkunnig på området :D
  • Glöm inte ta "vanliga" skills också ;)
    Block, Mighty Blow, Guard, Tackle, Wrestle.

    Jag har klurat på en annan taktik också med Nurgle, men aldrig sett nån spela med det. Det är att sätta Foul Appearence på sina Pestigors också.
  • God bless kollektivtrafik
    Tack för tips @Per_ @inforthepain och @kaju
  • Har ju också läst en del på nätet och här kommer min input.

    Warriors - bör hellre ta skills som block och guard innan typ claw.
    Dock verkar de erfarna nurglespelarna föredra tentacles, särskilt ifall du får S+1.

    Pestigors - går diskussionen som vanligt ifall sure hands är bättre än extra arms. Med AG+1 är SH tydligen att föredra. Har du många rerolls ska tydligen extra arms bra bättre men nurgle är visst ett av de där lagen med få rerolls så då verkar sure hands vara att föredra.

    Rotter - disturbing presence ska tydligen vara the shit. Helt omöjliggöra bollspel öht.

    Ovanstående gjorde att jag trots allt inte byggde några muterade spelare även om jag funderade på en fyrarmad pestigor....

    Observera dock att detta enbart är teori. Fortfarande ospelat lag.
  • Ah ok, när ska vi spela då?
  • edited September 2014
    Vill påpeka att Disturbing Presences påverkan på Hail Mary Pass och Sure Hands är ganska låg.
  • Sen har nurgle redan 5 spelare med Disturbing presence så en till gör nog varken till eller från... Om du inte har en ag5,leap,pass block,disturbing presence - vilket är en rolig spelare.
  • Jo tror väl att andra skills är bättre på en rotter än DP men gällde frågan vilken mutation som skulle byggas... ;-)

    Och bygga DP - hur gör man det?
  • Jox wrote: »
    Jo tror väl att andra skills är bättre på en rotter än DP men gällde frågan vilken mutation som skulle byggas... ;-)

    Och bygga DP - hur gör man det?

    Det var någon på Chaos cup eller så som hade ett nurgle lag som han hade lyckats få att stinka rätt hårt med hjälp av lite kemi. Så dränker du in dem i surströmming eller nåt så kanske de får en fin odör :)

  • Det var på NAFC och han använde smörsyra. Den som gör så i min närhet kommer att få onda blickar och möjligtvis en utskällning, så jag rekommenderar en annan väg för att manifestera disturbing presence!
  • Har spelat nurgle en del här och där och mina favorit-mutationer är följande:

    Warriors: Sällan jag tar mutationer här (om jag inte får +ST då tar jag tentacles direkt). Block, Guard och Stand Firm är så mycket viktigare. Claw eller Prehensive tail kan jag ta kanske som fjärde skill, och för en warrior tar det ett bra tag att ta sig dit.

    Pestigors: En killer med Mighty Blow-Claw och 2 mini-alver med Extra arms som efter några skills till får two-heads. Den fjärde fyller den plats som just nu saknas i teamet.

    Rotters: En Wrestle + Claw-kille (udda men bra kombo) om du får någon att leva så länge.
  • Hahaha, nja använder nog nån sorts skill ring snarare än smörsyra. Utskälld av Ozt vill en ju inte bli, och framför allt kan det ju vara trevligt att inte behöva ha laget förvarat utomhus liksom.

    Tack för inputen @Stareater, nu vet jag bättre vad jag behöver komplettera med.
  • edited September 2014
    Är själv inne på att starta ett Nurgle Team i vår MAFOC Liga, men lite på flipp bara för att ha ett extrem tema!!! Kör ett necroteam med "shadowing" som tema (där alla skall ha shadowing, just nu en ww, båda wights samt en ghoul)

    Tema för ett nurgle team blir att BARA köra mutationer!!!

    Kanske blir svårt att spela men utmanande. Planerade skills:

    Warriors: claw, tentacles, tails
    Pestigors: foul appetance, extra arms, two heads
    Rotters: foul apperance,

Sign In or Register to comment.