Mutationer till ett Nurgle-lag?
Hejsan, håller på och pillar med ett Nurgle-lag, antagligen till ligaspel.
Men jag vill också ha lite extragubbar att plocka in om jag vill ha muterade gubbar under turneringar, alternativt om jag mot förmodan skulle levla under ligans gång.
Vilka mutationer är bäst, och på vilka positioner?
Vad skulle ni sätta på era warriors, pestigors respektive rotters?
Svansar känns ju bra, eller claws kanske?
Har aldrig kört med dem tidigare så jag har ingen aning.
Men jag vill också ha lite extragubbar att plocka in om jag vill ha muterade gubbar under turneringar, alternativt om jag mot förmodan skulle levla under ligans gång.
Vilka mutationer är bäst, och på vilka positioner?
Vad skulle ni sätta på era warriors, pestigors respektive rotters?
Svansar känns ju bra, eller claws kanske?
Har aldrig kört med dem tidigare så jag har ingen aning.
Comments
Warriors: Claw, Tentacle, Prehensile Tail
Pestigors: Two heads, Extra Arm, Claw
Rotters: Inte så vanligt kan jag tänka mig. Själv gillar jag S3 tentacles. Kanske svans.
Block, Mighty Blow, Guard, Tackle, Wrestle.
Jag har klurat på en annan taktik också med Nurgle, men aldrig sett nån spela med det. Det är att sätta Foul Appearence på sina Pestigors också.
Tack för tips @Per_ @inforthepain och @kaju
Warriors - bör hellre ta skills som block och guard innan typ claw.
Dock verkar de erfarna nurglespelarna föredra tentacles, särskilt ifall du får S+1.
Pestigors - går diskussionen som vanligt ifall sure hands är bättre än extra arms. Med AG+1 är SH tydligen att föredra. Har du många rerolls ska tydligen extra arms bra bättre men nurgle är visst ett av de där lagen med få rerolls så då verkar sure hands vara att föredra.
Rotter - disturbing presence ska tydligen vara the shit. Helt omöjliggöra bollspel öht.
Ovanstående gjorde att jag trots allt inte byggde några muterade spelare även om jag funderade på en fyrarmad pestigor....
Observera dock att detta enbart är teori. Fortfarande ospelat lag.
Och bygga DP - hur gör man det?
Det var någon på Chaos cup eller så som hade ett nurgle lag som han hade lyckats få att stinka rätt hårt med hjälp av lite kemi. Så dränker du in dem i surströmming eller nåt så kanske de får en fin odör
Warriors: Sällan jag tar mutationer här (om jag inte får +ST då tar jag tentacles direkt). Block, Guard och Stand Firm är så mycket viktigare. Claw eller Prehensive tail kan jag ta kanske som fjärde skill, och för en warrior tar det ett bra tag att ta sig dit.
Pestigors: En killer med Mighty Blow-Claw och 2 mini-alver med Extra arms som efter några skills till får two-heads. Den fjärde fyller den plats som just nu saknas i teamet.
Rotters: En Wrestle + Claw-kille (udda men bra kombo) om du får någon att leva så länge.
Tack för inputen @Stareater, nu vet jag bättre vad jag behöver komplettera med.
Tema för ett nurgle team blir att BARA köra mutationer!!!
Kanske blir svårt att spela men utmanande. Planerade skills:
Warriors: claw, tentacles, tails
Pestigors: foul appetance, extra arms, two heads
Rotters: foul apperance,