Fråga till er gamlingar!
Jag sitter nyfiken hemma och kollar igenom mitt förråd och råkade på mina norse, ett ”komplett” lag i gamla reglerna. Men jag undrar, när Ulfwereners kom med LRB(3 tror jag), vad använde folk som figurer då? Var det necrovarulvar eller?
Comments
Du känner ju mig, jag letade efter ljus och lykta efter bra passande figurer för att göra laget komplett vilket blev:
och som troll blev det:
God jul på er alla :)
EDIT: Jag har två stycken Thrud som jag tänkte skulle få vara Ulfwernerers men de passar inte lika bra som ovan nämnda, så jag har en annan plan för de herrarna.
Har ingen aning om vad Red hittade för modeller åt mig, men dom är inte blood bowl figurer (och lite små).
Annars hade jag nog kört på Necro wolves.
Jag kör några off brand barbarer som jag trodde var Reaper men hittar inte igen dem på internet.
Har också en Thrud som "räknas som geti"
@Drexxl är du i behov av Ufwernerers så fungerar de nya figurerna bra. 👍
Jag gillar de nya, att de är vargberserkar, men jag gillar det gamla laget för mycket, lär spela dem som humans eller dylikt.
@Drexxl jag förstår och håller med…
Jag tog necro-varulvarna till Norse för de var rätt bitiga och såg liksom ut som ST4.
Hade två gamla Wilhelm Chaney som nu får slava vidare som reguljära varulvar. Stackarn … men ser ut som ST3