SNUBBL (svenska FUMBBL ligan) - återuppståndelsen! Anmäl intresse, trolig start 4 dec.
Hej alla glada, tänkte nosa lite på hur intresset ser ut av att återuppliva SNUBBL på FUMBBL igen - i en lite mer lättsam form.
Utöver gällande SNUBBL regler så kommer jag justera enligt nedan.
https://fumbbl.com/p/group&group=14937&op=view (ligans page, ej uppdaterad än)
Match varje 2 veckor, deadline söndag 23.59. Ej spelade avgörs via tärningsslag på discorden av TO om inte uppenbart vem ansvarig part är för att matchen inte spelats.
Man får spela max 3 säsonger i rad med samma lag för att sedan starta helt nytt och fräscht lag (möjlighet finns till att skapa nytt lag mellan varje säsong) - på så sätt ge lag som kräver lite växande en chans i slutet av sin period (Dvs ingen hjärnsmältande redraft process!).
FUMBBL competitive regler gäller dvs. Mega-stars kommer vara bannade.
Ett enkelt pris till vinnaren av högsta ligan i form av en fysisk snubbl token som skickas ut med post. Men vill först se om intresse finns - så skriv här på discorden eller här i swebba om ni är intresserade.
Edit: Vi redan är tillräcjligt efter bara några timmar av intressesök så jag kommer sätta igång ligan troligen 4 dec. Info om skapande av lag innan datum X osv. kommer inom kort. Ta tillfälle o tipsa alla ni kan!
P.s tar även emot frivilliga som kan vara co-admin med mig, blir alltid lite hantering av diverse med sånt här. Skicka PM.
Comments
Anmält intresse (uppdateras allteftersom folk anmäler sig):
drzoidberg
grumplekins
Ozt! (försiktigt anmält intresse)
Chrixx
Jubliex
Skullflame
AosTK
Nohistor
CJ
Suncar
Drexxl
Peta på mig i PM om jag missat din anmälan!
Hur lång är en säsong? Är frestad att delta.
Jätte bra att Snubbl kommer igång igen! Tyvärr har jag inte tid att vara med :(
@Drexxl kommer försöka få till storlek på grupperna så de blir ca 3-4 mån per säsong, dvs. 6-8 personer i varje grupp.
Som de ser ut nu lär de bli 6 per grupp dvs. 6x2=12 veckor.
Ska försöka få kortare säsonger överlag - men trots allt 2 veckor mellan matcherna.
Aja skriv upp mig då