Dark Elves Lino -AV

Hej!

Har precis invigt första säsongen med mina Dark Elves med att få -AV på en lineman. Han står över kvällens match (mot Coma's Undead), med en journeyman på rostern istället. Frågan är om jag ska sparka honom på en gång, mina första inköp kommer ju ändå vara en Apoth följt ett RR. Sedan hade jag nog tänkt mig en WE, men med den bashfest mitt matchschema innebär tänker jag nog inte riskera en AV7 WE över en ny AV8 lineman.

Är det bättre med en loner på linjen än en AV-bruten stackare?
«1

Comments

• edited September 2014
    loner är bättre än AV7 line, dock är en WE mycket bättre än en icke loner line. Så sparka, köp apo, köp WE, köp WE2, köp line.
  • Upp till 3 loners är inget problem för DE så kicka honom på momangen tycker jag :)
  • Kicka och kör loner imo. Fundera på köp om ekonomin tillåter och en loner äter MVP. Positionals är bättre spenderade guldpengar.
  • coma wrote: »
    Upp till 3 loners är inget problem för DE så kicka honom på momangen tycker jag :)

Håller helt med. Ett par spelare som du inte är rädd om för att ställa på LoS, samt att du vet att du inte kommer att använda apon på dem. Gör livet lite lättare helt enkelt.
  • Jag håller inte med den allmänna åsikten här. Om du behåller honom kan du med lite tur komma upp i 12 spelare betydligt snabbare än om du sparkar honom. Då kan du plötsligt ha en reserv, vilket jag finner oerhört värdefullt med DE.

Behåll honom, ställ honom på linjen, och om han överlever, ställ honom på linjen igen, tills du har råd att fylla laget med det antal spelare du vill ha. För jag antar att det långsiktiga målet är att komma en bit över elva spelare.
  • edited September 2014
    Pellevin wrote: »
    Jag håller inte med den allmänna åsikten här. Om du behåller honom kan du med lite tur komma upp i 12 spelare betydligt snabbare än om du sparkar honom. Då kan du plötsligt ha en reserv, vilket jag finner oerhört värdefullt med DE.

Behåll honom, ställ honom på linjen, och om han överlever, ställ honom på linjen igen, tills du har råd att fylla laget med det antal spelare du vill ha. För jag antar att det långsiktiga målet är att komma en bit över elva spelare.

och jag håller inte riktigt med dig :)
    Hade det varit en skillad linjegubbe som fått -MA eller -AG skada och det varit ont om pengar pga SE så hade jag behållt. Ställt på linjen varje match som du beskriver.
    Men nu är det ju en -AV rookie och AV8-loner är ju mycket bättre på att stanna på plan än AV7.
  • +1 på Rolands kommentar :)
  • +2 på Rolands kommentar.

Det är ändå 70k som du ger motståndaren och risken att en AV7 alv åker ut är ändå ganska stor. Ponera att du ger motståndaren en babe, då kanske du hjälper motståndaren att ha 11 spelare på plan, samtidigt som du också har 11. Då hade jag hellre spelat med 10 mot 10, då alverna i det läget kan utnyttja ytorna bättre.
  • 15/36 att bryta armour på en AV8
    21/36 att bryta armour på en AV7
  • Ni har rätt att inte hålla med mig, men ni har fel om ni tror att det enkla faktum att det är svårare att bryta igenom AV8 än AV7 är det enda som är långsiktigt intressant i ligaspel.
  • edited September 2014
    helllstrom wrote: »
    15/36 att bryta armour på en AV8
    21/36 att bryta armour på en AV7
    Fel! Rätt är: 10/36 resp 15/36 (Jag utgår här ifrån att du inte räknade med Mighty Blow)
    Och med Claw gäller 15/36 resp 15/36 :)

• Käre Pellevin, du har rätt. Det blir fel när man sitter och kalkylerar under morgonmötet på jobbet...
  • Glöm inte bort att det är 45% att missa en 2+ med re-roll. ;)
  • Och 99% failchans på sista Gfin.
  • Jag håller med Pellevin. Det är högintressant att komma upp i 12 spelare, och med apo och reroll på inköpslistan kommer det dröja väldigt länge om du går ner till 10 spelare.
  • Skitspel. Hur man än gör blir det fel. Och Nuffle hatar en.
  • Nuffle älskar oss alla. Tough love :(
  • edited September 2014
    Behåll och ställ inte på linjen är den korrekta tredje vägen ;)
    Med AV7 är det inte längre en fantastisk pjäs och skydda honom kräver att du öppnar andra spelare. En perfekt pjäs att locka till sig sig blitzar av de som inte spelar för att vinna och att använda honom som vanlig torde inte innebära att markera allt du kommer åt.
  • Jag sitter också mer i lägret som är för att behålla honom då jag helst ser att mina spelare dör än att de får sparken, i ren principsak. Däremot så i ren taktisk fördel så når man snabbare 12 spelare med apo om man sparar honom och då han har potential att bli en bra Baiter kan man spela på hur SPPpilzk motståndaren är. En Baiter är en spelare du ställer avsides för att motståndaren ska gå och döda honom istället för de spelarna som är viktiga för dig.
  • mjo, iofs. En betesspelare är ju en bra mellanväg...
  • Jag var rask, och kickade honom efter de första inläggen, vilket gjorde all senare läsning lite trist... Dessutom har jag rullat två 10k winnings, så en ny spelare får jag 2016. Satte leader på runnern nu iallafall.
  • Jag tycker fortfarande att du gjorde rätt att kicka honom. När jag behåller en nerfad spelare får de alltid MVP...
  • Men det är åtminstone teoretiskt sett lika stor risk att en journeyman får den, även om jag är mycket medvetet om att herr Nuffle alltid gör sitt yttersta för att mitt siffertänk skall vara värdelöst.
  • edited September 2014
    Vi har en regel i vår liga (PeBBLE) att journeymen och starplayers inte kan få MVP så jag har ett tankefel när det gäller sådant här.
  • Man kan inte sparka en stenhård snubbe som till exemple Vinnie "Blade" Jones:
    https://fumbbl.com/p/player?player_id=9924849
  • Nvm, den linjelärkan hade visst -MA och inte -AV.
  • Jag är alltid förvånad över att folk är villiga att acceptera -1 MV, men inte -1 AV samtidigt som 75% (plus/minus 25%) väljer +1 MV vid en tia på starplayer rolls.

Jag hade dock kickat.
  • Jag skulle aldrig ta +MV eller +AV på en linjespelare. Sådan bloat gör mest nytta på positionsspelare.
    MinMax to the MAX!
  • Lockmund wrote: »
    Jag är alltid förvånad över att folk är villiga att acceptera -1 MV, men inte -1 AV samtidigt som 75% (plus/minus 25%) väljer +1 MV vid en tia på starplayer rolls.

Jag hade dock kickat.

Om man har ont om pengar och SE sätter stopp, så kan man ju tänka sig att ha en -MA ist. för en loner kanske? Man måste ju ändå ha nån köttbit framme på linjen.

Fast nån gräns får det finnas:
    https://fumbbl.com/p/player?player_id=9277058
    XP
  • Ifall man vill skapa en Legend som Joe Kill så finns det bara sätt att göra det på:
    https://fumbbl.com/p/player?player_id=327001
Sign In or Register to comment.