The Halkbanan Harvest | Piteå 9-10 December | (NAF-approved)
Blood Bowl scenen frodas i norr och det är nu dags att kliva ut i det offentliga med Piteås första NAF sanktionerade turnering.
På vår hemsida finns all information om turneringen:
Sammanfattningsvis så är det Eurobowlregler, 1150TV (6sp) till 1200TV (11sp) turnering beroende på vilken tier ditt lag tillhör.
Anmälda:
- @Rainmaker (Arrangör / Bekräftad)
- Mix (Arrangör / Bekräftad)
- Marty33, the returning champion (Bekräftad)
- @Jom (Bekräftad)
- Smygstryparen (Bekräftad)
- Zerofr3ak (Bekräftad)
- Daniel Lee (Bekräftad)
- Dr. One "Pitehunken" (Bekräftad)
- Hemlighallaren (odd man out)
Comments
Whohooo! Heja Piteå!
Hejja!
Vad fint att du skriver ”EuroBowl regler”! Jag tycker ”grekregler” inte låter så klämkäckt. :)
heja heja!!
Har lagt in matchen i turneringstråden samt skickat en blänkare till vår Finska motsvarighet om den.
Super kul att se!!
Älskar hypen! :D
Jag är med!
"Halkbanan" är en sån man kan åka på va?
Jag skulle tycka att det är kul om det är den där gula grejen man äter :)
oh lord, can never be unseen. Jag var lite sweatlord och kallade vår första turnering där, som inte var med på NAF "the hand to hand harvest" men när alla refererade tillbaka till den turneringen så kallade alla den bara för "halkbanan", men ja, det är en plats där folk som tar körkort ska lära sig köra på halkigt underlag. Men jag kommer alltid läsa halk-banan nu
Ja det var väl för väl, du ska ju försvara din titel
Gör ett spot price för "första failade Rush för att göra TD" = Halkbanan.
Det är som ett tröstpris :)
Fyfan vad kul, jepp det ska jag !
Jag kommer printa en halkbanan och ta med mig som pris
@Jom Jag hoppas det ska föreställa en sån som man äter :)
Lägg upp bild när du har målat eller printat den!
du är en legend
Alltså… anstormningen uteblev, jag förstår ingenting, samtidigt är det lång tid kvar innan sista anmälan är klar.
men saknar flera namn från andra Norrlandsstäder som exempelvis Sundsvall, Gävle, Ludvika, Falun mf. 🤭
@Frantic För min del har jag redan en turnering i december bokad samt att det är lite knepiga regler.
Jag har svårt att åka på turneringar då jag inte har någon hjälp med hunden, tror igen annan än jag och Coma från Sundsvall hänger här så mycket.
Jag ska göra en bättre skrivelse av reglerna. Texten är kopierad, men håller med om att den inte är klockren
@Rainmaker det är jag som är ute och cyklar då jag blandade ihop vilken turnering som kör vilka regler!
Snygg sida och ordning och reda tycker jag. Det enda med reglerna som kan vara knepigt är Vampires i tier 4 (risk för att det är för bra om det är de nya vampyrerna) och att optional packs är med "gratis" men det är inte den enda turneringen som kör så.
… måste dra mig ur. Morsan fyller 70 och ska ha kalas. 🤷♂️🤪🙃
Du tog lördagens förlust så hårt? :/
Ragequita som sagt ;)
Lokalen ser ut att ligga en bit från stadskärnan. Hur ser det ut med ut med kollektivtrafik dit?
Rent allmänt så är lokaltrafiken dålig i Piteå. Men om det kommer ett antal från nog långt bortifrån att de inte har med egen bil till Piteå så får vi kolla upp om det går att ordna samåkning för det är ändå många bilar som ska ut till Halkbanan så det borde gå att lösa.
Aldrig varit i Piteå och behövt ställa in senaste två turneringarna jag velat spela.
Undersöker möjligheterna till ett besök.
Du är varmt välkommen :)
Tack! Ser ut att ta lite lång tid att resa som till Las Vegas..
Hänger på om jag lyckas hitta något bra flyg.
Som @Rainmaker skriver så är kollektivtrafiken dålig, speciellt på helgerna. Men det ska det nog inte vara något problem att lösa med lite samåkning om det skulle krävas. :)
Daniel och jag kör upp tidig lördag morgon, lämnar bilen på Halkbanan, givetvis efter några varvs vild rallykörning, och låter bilen stå över natten. Vi räknar kallt med att få tigga skjuts av någon både in till middagen på lördagskväll samt även hämtning från hotellet på söndagsmorgonen. Det där löser sig tänker jag 😎
Absolut, det kommer lösa sig!
Nu har jag uppdaterat hemsidan med rosterreglerna, i stort sett samma som tidigare men jag har gjort en egen spinn på Blessingen att ta en extra skill point, eftersom detta är en individuell tävling så tänker jag det alternativet är default alternativet, men om någon vill använda de andra alternativen så är det givetvis fritt fram