Season 37 Round 1 - boka och tjafsa här (deadline 2023-09-03)
Nu kör vi! Alla omgångar är lottade.
Det får plats två gäng per bord nedan.
Bordsbokningar (våra bord är 30/31):
24/8
ionas vs sirvejlance på 31
ljunggren vs Lockmund på 30
31/8
grumplekins vs Örjan på 30
Nyaga vs. Duckwing på 31
Comments
@Pertan du har turen att möta mitt lag innan jag får skilla ytterlig några spelare…
Kan du nästa Torsdag på alpha?
Har inskolning och barnvecka denna veckan….
Chargers mot Highly Inappropriate spelas den 31/8 - vi kan ta en plats på bord 30 då.
Tors 24/8 bokar jag o @Ionas bord 31.
@sirvejlance vi har 30 och 31 - men ni kan ju boka andra om ni vill!
@grumplekins jag skrev ju 31 ;)
Då mosar vi igång, Lockmund och jag bokar bord 30 på torsdag 24/8.
@Skullflame skrev till dig på discord åxå om du använder det!
Du kunde ju inte torsdagar jag borde kunna spela nästan vilken dag (efter kontorstid) som helst förutom måndagar och onsdagar. Helger är väl lite si å så men att få in en match en söndag borde ju gå. När passar dig?
@Juiblex sköt att jag "bara" möter 6st Mighty Blow. Får se hur många råttor som överlever till match två.. :P
Nyaga vs. Duckwing 31/8 bord 31
@Pertan Påminn mig, vem var det som skötte lottningen nu igen? 😂
@Ionas tror det var nån som tycker om mig iaf. Menar hade jag mött honom senare så hade han väl hunnit få till ännu fler MB.. :D
Så, nu är det ett par per "bord" och speltillfälle. Men för tydlighets skull vill jag påminna om att två par får plats vid varje bord
Klagomål kring lottningen hör hemma i en annan tråd och besvaras inte här eller alls om de lämnas in utan giltig blankett.
Jag och @razta spelar på söndag, Alpha.
Halva första omgången spelad och redan 5 dödade...
Wow många lag som tv bantar nu i början.....
Ja jag vet @Pertan jag sviker kill-ration redan i första rundan... sorry ska bättra mig 😂
@Chrixx vi möts ju i sista omgången så då har du möjlighet för några lätta kills 😥
Coacher!
Nu när dom sista flackande dagarna av första ronden kvarstår så kan man enkelt konstatera att denna säsong började lika blodigt som föregående säsong!
Veteranerna i ligan kallar det för TV bantning.. eller hjälp till själv hjälp... eller bara skitspel!
Oavsett hur man ser på detta, så känns det extra roligt att säsongen har börjat och att vi återigen har några nya namn att lära känna och bjuda in till spel... Jag själv tyckte att jag behärskade spelet fullt ut när jag gjorde min första säsong, något som jag snabbt fick äta upp och omlära mig spelet... (kom sist i ligan det året samt även fick den ärofyllda "Wodden Spoon Award", dvs var sista laget alla kategorier... Stockbowl har några riktigt vassa coacher och vår förhoppning är att dom kan förmedla och lära upp dom som precis har tillkommit.
Var aldrig rädd för att fråga din motståndare (efter matchen) om dom såg att man gjorde något fel!
Man kan tycka att spelet avgörs på tärningar, men oftast så är det ett resultat som ligger 1-3 runder innan...
Vi har endast 2 matcher kvar för runda 1 och har er motståndare spelat sin match så är det inga problem att boka upp sin match innan nästa rundar startar officiellt.
Nästa runda (startar nu på måndag) blir lite avkortad då många av coacherna kommer att vallfärda till Alicante och deltaga/representera Svenska-BloodBowl under World Cup V (7-10 Sept.).
World Cup är en gruppturnering där varje lag består av ett antal spelare och det där handlar om att laget vinner (mer än individuellt), och går över 9 matcher på 3 dagar.
V NAF World Cup
Detta arrangeras av NAF som är en spelarorganisation för just Blood Bowl och Turneringsspelande.
Sverige generellt sett håller en väldigt hög standard och vi har 2 lag som rankas in på top 100 listan under denna turnering (även om det i slutändan brukar ändra sig...), Vi blir 61 Svenskar som åker ner (sedan vet jag om 2 till som är boende utomlands MisSweden och iamDimarkos)...
Återigen, kul att första rundan nu är nästan klar!
Och lycka till i ligan alla!
//Commish aka Juiblex
Kul att vi är igång igen och kul med nya coacher.