Slaanesh

edited February 2014 in Taktik och lagbyggen
Hej!

Här kommer ett lag som har stötts och blötts tidigare på stockbowls tidigare forum. Jag, Erik (Pellevin) och Linus (Thursablot) har speltestat laget. Personligen tycker jag Slaanesh-laget är grymt kul att spela och möta. Matcherna blir spännande och öppna. Jag anser laget vara tier 2 som det är nu. Spetesta gärna och skicka in feedback på denna tråd.

Slaanesh Teams

Qty Title Cost Ma S Ag Av Skills Normal/Double
0-16 Followers 40,000 6 3 3 7 None G/ASPM
0-2 Slaanesh Warriors 100,000 5 4 2 9 None GSM/AP
0-4 Daemonettes 110,000 6 3 3 8 Claw, Disturbing Presence, Hypnotic Gaze, No hands GAM/SP
0-2 Witch Elf 110,000 7 3 4 7 Frenzy, Dodge, Jump Up AG/SP

0-8 Re-Roll counters: 70,000 gold pieces each

0-1 Apothecary

Star players available for Inducement:
Crazy Igor Thrall (120k): 6338 Dauntless, Loner, Regeneration, Thick Skull
Max Sleenripper Chaos Warrior Chainsaw Lunatic (130K): 5438 Chainsaw, Loner, Secret Weapon
Lewdgrip Whiparm Marauder (150k): 6339 Loner, Pass, Strong Arm, Sure Hands, Tentacles
Roxanna Darknail Whitch Elf (250k): 8357 Dodge, Frenzy, Jump Up, Loner, Juggernaut, Leap
Lord Borak the Despoiler Chaos Warrior (300K): 5339 Loner, Block, Mighty Blow, Dirty Player
Morg´n´Thorg Ogre (430k): 663,10 Loner, Block, Mighty Blow, Thick Skull, Throw Team Mate

Comments

• Jag gillar Klor utan S-access (förutom doubles då). Det blir inte standard med klor, mb, pile piling on. Det är lite min invändning mot Chaos-laget. Beastmen har S-access som jag kan tycka är lite bleh. Det ger hela tiden möjligheten till ClawPOMB.

Jag tror det blir roligare så här.

Men allt utom Followers är bra dyra. Men det kan ju funka ändå kan jag tycka.

Starting roster test:
    7 Followers
    2 Warriors
    2 Daemonettes
    3 RR
    970k.

Man skulle kunna byta 1RR och ersätta en Follower med en Daemonette.

Tror det funkar.
  • Håller med om att man ska undvika CMP med fler lag.

Som det är nu så har laget ett par ganska stora nackdelar:
    Daemonetterna är dyra, som du påpekade, och har svårt att få SPP, eftersom de varken kan göra mål, passa eller intercepta.
    Followers har dålig rustning och varken apotekare eller kan regenerera - också det en dålig kombination.
    Trots att ingen av spelarna har mer än 8 i Armour, har ingen av spelarna mer än 6 i movement. Också det en dålig kombo.

Men laget har fördelar också. Med Daemonetterna kan man dyrka upp vilken cage som helst med lite tur (Hypnotisera på 4+). Någon kanske det är daemonetterna är för bra. Tänkt då att kombinationen Claw och Hypnotic Gaze aldrig går att kombinera. No hands gör också att laget är tvungna att förlita sig på klena followers eller Warriors, som bara är två.
  • Stora förändringar. Laget var helt enkelt för dåligt innan:

1. 0-2 Witch Elf
    2. Regeneration bort från Slaanesh Warriors och Daemonettes.
    3. AV 9 på Slaanesh Warriors.
    4. Apothecary tillåten.

Frågan är om det är okej att både ha 4 i Strength på Slaanesh Warriors och 4 i Agility på Witch Elf.

Nu behövs det speltestas!
  • Det känns som det skulle kräva animosity/loner på witch elvsen såhär på rak arm, kanske bara M på daemonettsen. 5439 borde snarare gå åt en black orc med minst en av ma,ag sänkta. Kanske kompencera med någon passande mutation
  • 1. Sänkte AG till två och priset till 100.000 på Slaanesh Warriors.
    2. Sänkte priset på daemonettes till 110.000. De var helt enkelt för dåliga för sitt tidigare pris. Dessutom har de förlorat regeneration.
  • Slaanesh Warriors bör ha AG3 om vi skall ha någorlunda fluff.
  • Nu har jag och Erik spelat en testmatch mellan Slaanesh och Woodland. Jag spelade Slaanesh. Laget är riktigt kul att spela. Och inte för bra. (Tier 2 ungefär). Jag var också inne på att Slaanesh Warriors skulle ha AG3, men det finns en poäng att daemonetterna är tvungna att hypnotisera loss Warriors. Det finne också en poäng att det inte finns någon given bollbärare i laget. Slaanesh Warriors har för dålig AG. Daemonetterna har no hands. Witch Elfs är för dyra att vara bollbärare och Followers för dåliga.

Testspela gärna detta lag. (Jag är alltid öppen för en match)
  • Jag är sugen att köra någon testmatch. Kanske hos mig måndag eller tisdag?
  • 5437 känns som en intressant warrior annars. Jag är lite obildad vad det gäller slaaneshfluff. Någon som orkar sammanfatta?
  • Låter som ett intressant lag, rent spontant känns det som ett osmidigt alvlag som kan slåss lite.
    Har ni testat med mer utvecklade lag? Känns som att man kommer få massa problem med att inte TV ska bloata iväg en himla massa.
  • Vi har testspelat laget med TV1500, men inte med Witch Elfs. Vi ska göra det. Jag tycker laget har en egen känsla. Testspela gärna!
  • Jag skulle utav tvekan använda witch elves som ballcarriers/catchers om jag spelade det här laget.
  • Jag vill att man åtminstone byter namn på witch elves. Som jag minns fluffet är Witch Elves bland de mest hängivna Khaine-dyrkarna, och Khaines största fiende är så klart Slaanesh. Witch Elves i ett Slaanesh-lag är hädelse.
    Men jag älskar Slaanesh, så jag blev supertaggad på att göra ett lag med dessa regler. Jag tänkte dela med mig av min första Warrior och min första Follower i laget Pleasuretown Sixes:
    warriora_zpsd762105b.jpg
    valke_zps02e2c871.jpg

Bilderna kanske är lite stora märker jag nu :)
  • Super snygga @hemlighallaren ! Är det bokstäver istället för siffor på baserna pga att de heter 6 i namnet?

För att lösa fluff problemet: döp om dem till "Succubus" men låt dem vara "witch elfs" i statsen.
  • Eller sybarite.
  • Precis, eftersom 6 är slaaneshs heliga tal vill alla spelare ha den. Så alla är #6 och vi får använda bokstäver för att ändå skilja dem åt :-)
    Sybarite eller succubus funkar för mig!
  • Shit @Hemlighallaren vad grymt snyggt!
  • Grymt kul att du är peppad på Slaanesh laget! I Realms of chaos boken Slaves to darkness boken så finns Witch elf med i Slaanesh war band. Det var därifån jag fick inspirationen.
Sign In or Register to comment.