Slaanesh
Hej!
Här kommer ett lag som har stötts och blötts tidigare på stockbowls tidigare forum. Jag, Erik (Pellevin) och Linus (Thursablot) har speltestat laget. Personligen tycker jag Slaanesh-laget är grymt kul att spela och möta. Matcherna blir spännande och öppna. Jag anser laget vara tier 2 som det är nu. Spetesta gärna och skicka in feedback på denna tråd.
Slaanesh Teams
Qty Title Cost Ma S Ag Av Skills Normal/Double
0-16 Followers 40,000 6 3 3 7 None G/ASPM
0-2 Slaanesh Warriors 100,000 5 4 2 9 None GSM/AP
0-4 Daemonettes 110,000 6 3 3 8 Claw, Disturbing Presence, Hypnotic Gaze, No hands GAM/SP
0-2 Witch Elf 110,000 7 3 4 7 Frenzy, Dodge, Jump Up AG/SP
0-8 Re-Roll counters: 70,000 gold pieces each
0-1 Apothecary
Star players available for Inducement:
Crazy Igor Thrall (120k): 6338 Dauntless, Loner, Regeneration, Thick Skull
Max Sleenripper Chaos Warrior Chainsaw Lunatic (130K): 5438 Chainsaw, Loner, Secret Weapon
Lewdgrip Whiparm Marauder (150k): 6339 Loner, Pass, Strong Arm, Sure Hands, Tentacles
Roxanna Darknail Whitch Elf (250k): 8357 Dodge, Frenzy, Jump Up, Loner, Juggernaut, Leap
Lord Borak the Despoiler Chaos Warrior (300K): 5339 Loner, Block, Mighty Blow, Dirty Player
Morg´n´Thorg Ogre (430k): 663,10 Loner, Block, Mighty Blow, Thick Skull, Throw Team Mate
Här kommer ett lag som har stötts och blötts tidigare på stockbowls tidigare forum. Jag, Erik (Pellevin) och Linus (Thursablot) har speltestat laget. Personligen tycker jag Slaanesh-laget är grymt kul att spela och möta. Matcherna blir spännande och öppna. Jag anser laget vara tier 2 som det är nu. Spetesta gärna och skicka in feedback på denna tråd.
Slaanesh Teams
Qty Title Cost Ma S Ag Av Skills Normal/Double
0-16 Followers 40,000 6 3 3 7 None G/ASPM
0-2 Slaanesh Warriors 100,000 5 4 2 9 None GSM/AP
0-4 Daemonettes 110,000 6 3 3 8 Claw, Disturbing Presence, Hypnotic Gaze, No hands GAM/SP
0-2 Witch Elf 110,000 7 3 4 7 Frenzy, Dodge, Jump Up AG/SP
0-8 Re-Roll counters: 70,000 gold pieces each
0-1 Apothecary
Star players available for Inducement:
Crazy Igor Thrall (120k): 6338 Dauntless, Loner, Regeneration, Thick Skull
Max Sleenripper Chaos Warrior Chainsaw Lunatic (130K): 5438 Chainsaw, Loner, Secret Weapon
Lewdgrip Whiparm Marauder (150k): 6339 Loner, Pass, Strong Arm, Sure Hands, Tentacles
Roxanna Darknail Whitch Elf (250k): 8357 Dodge, Frenzy, Jump Up, Loner, Juggernaut, Leap
Lord Borak the Despoiler Chaos Warrior (300K): 5339 Loner, Block, Mighty Blow, Dirty Player
Morg´n´Thorg Ogre (430k): 663,10 Loner, Block, Mighty Blow, Thick Skull, Throw Team Mate
Comments
Jag tror det blir roligare så här.
Men allt utom Followers är bra dyra. Men det kan ju funka ändå kan jag tycka.
Starting roster test:
7 Followers
2 Warriors
2 Daemonettes
3 RR
970k.
Man skulle kunna byta 1RR och ersätta en Follower med en Daemonette.
Tror det funkar.
Som det är nu så har laget ett par ganska stora nackdelar:
Daemonetterna är dyra, som du påpekade, och har svårt att få SPP, eftersom de varken kan göra mål, passa eller intercepta.
Followers har dålig rustning och varken apotekare eller kan regenerera - också det en dålig kombination.
Trots att ingen av spelarna har mer än 8 i Armour, har ingen av spelarna mer än 6 i movement. Också det en dålig kombo.
Men laget har fördelar också. Med Daemonetterna kan man dyrka upp vilken cage som helst med lite tur (Hypnotisera på 4+). Någon kanske det är daemonetterna är för bra. Tänkt då att kombinationen Claw och Hypnotic Gaze aldrig går att kombinera. No hands gör också att laget är tvungna att förlita sig på klena followers eller Warriors, som bara är två.
1. 0-2 Witch Elf
2. Regeneration bort från Slaanesh Warriors och Daemonettes.
3. AV 9 på Slaanesh Warriors.
4. Apothecary tillåten.
Frågan är om det är okej att både ha 4 i Strength på Slaanesh Warriors och 4 i Agility på Witch Elf.
Nu behövs det speltestas!
2. Sänkte priset på daemonettes till 110.000. De var helt enkelt för dåliga för sitt tidigare pris. Dessutom har de förlorat regeneration.
Testspela gärna detta lag. (Jag är alltid öppen för en match)
Har ni testat med mer utvecklade lag? Känns som att man kommer få massa problem med att inte TV ska bloata iväg en himla massa.
Men jag älskar Slaanesh, så jag blev supertaggad på att göra ett lag med dessa regler. Jag tänkte dela med mig av min första Warrior och min första Follower i laget Pleasuretown Sixes:
Bilderna kanske är lite stora märker jag nu
För att lösa fluff problemet: döp om dem till "Succubus" men låt dem vara "witch elfs" i statsen.
Sybarite eller succubus funkar för mig!