Trettionde laget!

edited September 2014 in Blood Bowl
Äntligen fick jag tummen ur, så igår kunde jag köra en första match med mitt trettionde lag, Beastmen. Jag körde 2 Centigors, 2 Bestigors, 4 Gors och 3 Ungors samt 3 rerolls. Martin ville ha mer matchträning med sitt Slannlag i ligan, så jag fick 2 FF, 1 apo samt fyra enkelskills, varav två på samma gubbe. Jag tog Guard på bägge Bestigorerna och Claw/Mighty Blow på ena Centigoren.

Det blev en kul match, men han krossade mig i CASracet, så på slutet var det lite enkelriktat. Jag hade kanske lite otur också, som t ex när jag valde att kvadroskulla istället för att surfa en catcher. Min åttonde kvadroskull på 10 månader :(

Men laget är kul och känns väldigt välkonstruerat. Ett typiskt tier 2 med vissa styrkor, men fler svagheter, och en underbart Beastmenig känsla. Centigorerna är skitkul, men fullständigt oberäkneliga :)

Comments

• Trettionde? 24 officiella + Beastmen + Tzeentsh+ Slaanesh+Woodland+Brettonians(?) +?
  • O o o a a a?
  • jori3641 wrote: »
    Trettionde? 24 officiella + Beastmen + Tzeentsh+ Slaanesh+Woodland+Brettonians(?) +?
    Khorne.

Om du följer länken kommer du till alla sex som är utöver de vanliga 24.

• jori3641 wrote: »
    Trettionde? 24 officiella + Beastmen + Tzeentsh+ Slaanesh+Woodland+Brettonians(?) +Khorne

Fixat

• Uhm.... Det där tzeentsczhzzz-laget..??!!
  • Ja, det är himla kul, men passar kanske inte för turneringsspel pga korten och random mutations. Mina favoriter är Blue Horrors, de är mycket märkliga, och Chaos Spawn är också himla kul. Utom när de inte tar sig upp ur liggande position pga för låga slag.
Sign In or Register to comment.