Säsongsfinal nr 36, nu på söndag 10:00-18:00

Coacher hör upp!

Då är det äntligen dags att avgöra vem av dessa fyra coacher som lyckas stå ensam kvar på toppen!

@Nyaga

@DavidD

@Ozt

@grumplekins

Matchstart är planerad till 10:00 för Semi final samt 14:00 för final spel (tiderna kan justeras under dagen).

För oss andra så kommer @Duckwing att sköta om Squiggbowlen, som har samma planerade start som semifinalen, dvs 10:00.

Efter finalspel så är det dags att hylla segraren, samt att hålla ett spelarmöte (med start ca 16:30).


Agendan för spelarmötet är följande;

  • 3p eller 2p för vinster i gruppspel
  • Införande av nya FAQ och eventuella förtydligande av dessa regler
  • Redraften Limiten, höja sänka eller förändras
  • Eventuella andra önskemål inför höstens säsong
  • Övrigt


Vi ses på söndag!!

Comments

  • Måste vi besluta om redraft-limiten igen, när förra beslutet inte ens hunnit få effekt ännu?

  • @Duckwing nej, utan agendan är dom punkter som vi då bekräftar och tar upp.

  • Punkt för spelarmötet

    • Dumpa ReRolls ja eller nej? FAQ är glasklar med att svaret är nej. Ett köpt RR hänger kvar säsongen ut. Men, som allt för ofta stödjer inte siten den här faq:n utan tillåter vem som helst att göra sig av med ett RR lika lätt som man sparkar en spelare.

    Argumentet för nej är kort: Det är mot FAQ:n

    Argumentet för ja är längre: Siten gör det så lätt att dumpa ett reroll att det är risk för att den som inte har koll eller har glömt den här FAQ:n kommer göra sig av med RR även om det inte är tillåtet och det finns inget enkelt sätt för någon annan att upptäcka misstaget. Vidare så är ett vanligt rookie misstag i BB2020 att låta sin Team Rating bli för hög* Att då sitta med något man inser att man inte borde ha köpt men nu inte får ta bort är lite hårt.

    *"Rookie misstag" och rookie misstag. Jag gjorde det själv i S36 och fick lära mig den hårda vägen att inducements oftast är bättre än RR

  • Bra punkt @Hoffa!

  • Woop woop! Kommer det finnas utskrivna matchrapporter / möjlighet att skriva ut på plats?

  • @DavidD ja, redan utskrivna för semi

  • @Juiblex

    Tillämpar vi senaste FAQ i slutspelet?

  • @Juiblex tack broder

  • Till alla och även @grumplekins!

    Vi kommer inte att tillämpa den senaste FAQ i semi eller final spel!

    Då förändringar är av sedan karaktär att den ändrar spelet.

    FAQ kommet dock att införas inför nästa säsong av stockbowl.


    //Commish

  • Fråga: Kommer vi spela om säsong 35 och offentligt skämma ut alla som spelat med Morg och Claw+Tentacle combon? 🤗

  • I sann anda så hyllar vi givetvis den/dom som lyckas min/maxa reglerna till sin fördel!!

  • Hur gick detta i slutändan?

  • Det står ju på Stockbowl sidan @mikethemachine :-)

  • Snyggt @Nyaga och grattis till vinsten.

    @Juiblex har inte varit inne där sedan jag var med i ligan. Var ju bra timing för att få se nya designen 🤓

  • Grattis champ! @Nyaga

  • Ja, grattis alla tre som kom före mig i slutspelet! 🍰

Sign In or Register to comment.