Spanien mot Grekland

Hej,

vi har tidigare sett hur stora internationella turneringars regelsystem har haft en tendens att påverka även våra lokala. Vi vet hur Alicante ser ut och har en potentiell alfa-version av Eurobowl reglerna för 2024 iom Gamingfesten. Men hur skiljer sig metat? Vad kan vi förvänta oss av 2024 och vilka lag lyfts i grekreglerna? Sen att ett lag blir bättre kanske inte säger hela sanningen då dess huvudsakliga fiender kanske blivit ännu bättre och det kan också förskjuta "demografin". Med så många lag som det är så kan det vara svårt att få översikt så jag tänkte att vi kanske kunde hjälpas åt.

Det jag tycker sticker ut är att de buffar Underworld och Khorne jämfört med Alicante. Två lag som jag tycker redan är kompetetiva och kanske lite underskattade så som de är.

Underworld får: mer pengar, fler skills, och bättre utbud av inducements (biased ref!) . Värsta fiende: High Elves. Möter helst: Skaven. Skaven och High Elves blir... bättre/sämre?

Khorne får: Mer pengar, effektivt sett samma skills. Gillar inte att möta: Agility lag?

T1: Inga förändringar mot Hur Det Brukar Se ut(tm)? Eller vill någon av dem försöka klämma in en billig Star?


Vad ser ni? Vad sticker ut i era ögon? Har vi någon som kan prata med grekerna och övertyga dem att nerfa High Elves? 😁

Comments

  • edited May 2023

    Tycker Nekro ser starka ut med de här reglerna. 8 skills är ju exakt vad man vill ha, och lite extra cash,( spontant tänker jag 12 spelare 2rr, "extra" skillen blir sure hands på ghoulen, för att kompensera 3 rr, o så har du en keg om du vill..) Nu vet jag inte direkt vad som är deras huvudfiende, så de kanske buffats också.


    Bra att Wood elves får lite extra

  • Skaven har nu råd med ett komplett bygge och får en skill till. Laget var redan starkt och nu är det ännu bättre, precis som Underworld.

Sign In or Register to comment.