[FUMBBL] Svenska Ligan: Säsong 46
Nu är säsong 46 igång!
Deadline är tisdagar. Varje grupp har en divisionsansvarig som SKALL kontaktas om det uppstår svårigheter med att få en match spelad.
Deadlines:
Omgång 1: 16/9
Omgång 2: 23/9
Omgång 3: 30/9
Omgång 4: 7/10
Omgång 5: 14/10
Kval, final och mellansäsong: 21/10
Comments
Chef 300K+ Wiz 150K som inducments. Missar jag något superbra?
EDIT: jag vann mot Shinans Vampyrer förra säsongen med mina Halflings faktiskt. Chef +deepmorg+wiz gjorde gott.
En wizard kan vara bra, men Skitter Stab-Stab minskar vampyrernas rörelseförmåga genom att följa efter thralls samt sticka ner dem.
160k och ja, det är ytterligare ett argument.
Blir nog, chef+deeproot+wiz.
Nessemans lag "Bonnalandets Randoms" har en MB-tackle blitzer som jag måste få kål på men som tur är har jag åtminstone två hober med DP.
Vi hoppas på god mat iaf
Deeproot och kocken känns självklara, men jag är osäker på om en wizard är så bra. Kanske är det bara min personliga erfarenhet av att rulla ettor när det kommer till trollkarlen som påverkar, men jag tycker att man behöver något bestående när man spelar 'flings. En star player är alltid med på planen och det "skyddar" dina spelare, då de inte måste vara på planen. Puggy känns inte helt dålig med ST3 och block för 140k, då människorna egentligen inte måste bura i traditionell mening och därför är mindre påverkade av trollisen.
Frågan är om du ska ta två babes och ett kort istället för en trollis.
Babes kan verkligen behövas.
Med det antalet block som människorna har, kommer det att bli en hel del KOs för 'flingsen och därför tror jag på minst en babe och sedan kanske ett eller två kort.
Sanning! De enda lag jag finner Wizard givet är Ogre, Hafling, Goblin av just den anledningen.Orcs är den inte värt det och kaosgoblinerna har jag inte koll på så det låter jag vara osagt.
https://fumbbl.com/p/blog?c=SvenS&id=15749
Underachivers United mot Blüd Büggers
Följ oss på fumble och snacka på skype om ni vill.
Nästans vinst ju.
Precis som för oss andra stunty-spelare... :P
min kock hade visst bara fixat pulversoppa...
https://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=609084#609084
Stab med +1 på thrallsen kan göra under.
kontakta er divisionsansvarig om det behöver förlängas
@Lard, @khanmank, @Zeke73