[FUMBBL] Svenska Ligan: Säsong 46

edited September 2014 in SL - Svenska Ligan
434914

Nu är säsong 46 igång!

Deadline är tisdagar. Varje grupp har en divisionsansvarig som SKALL kontaktas om det uppstår svårigheter med att få en match spelad.

Deadlines:
Omgång 1: 16/9
Omgång 2: 23/9
Omgång 3: 30/9
Omgång 4: 7/10
Omgång 5: 14/10
Kval, final och mellansäsong: 21/10
«13

Comments

• Yey, 570 i inducment första matchen med Underworld mot vamps... Tänker att en chef kan vara bra mot vampyrer som bara har 4 rerolls och inget pro. Vad tycker ni folk om
    Chef 300K+ Wiz 150K som inducments. Missar jag något superbra?
  • edited September 2014
    Jag skulle gjort det :D

EDIT: jag vann mot Shinans Vampyrer förra säsongen med mina Halflings faktiskt. Chef +deepmorg+wiz gjorde gott.
  • Jag skulle ha tagit en kock och Skitter Stab-Stab.

En wizard kan vara bra, men Skitter Stab-Stab minskar vampyrernas rörelseförmåga genom att följa efter thralls samt sticka ner dem.
  • Kostar skitter bara 170K? Isådana fall är en gutter på banan värt det för att själv kunna göra mål
  • Lard wrote: »
    Kostar skitter bara 170K? Isådana fall är en gutter på banan värt det för att själv kunna göra mål

160k och ja, det är ytterligare ett argument.
  • Hehehe och detta inser ni först nu :D Ozt bannade ju skitter för mig på stockbowl heheheh
  • Jag får ju också en del inducements första matchen.
    Blir nog, chef+deeproot+wiz.
    Nessemans lag "Bonnalandets Randoms" har en MB-tackle blitzer som jag måste få kål på men som tur är har jag åtminstone två hober med DP.
    Vi hoppas på god mat iaf :D
  • Roland wrote: »
    Jag får ju också en del inducements första matchen.
    Blir nog, chef+deeproot+wiz.
    Nessemans lag "Bonnalandets Randoms" har en MB-tackle blitzer som jag måste få kål på men som tur är har jag åtminstone två hober med DP.
    Vi hoppas på god mat iaf :D

Deeproot och kocken känns självklara, men jag är osäker på om en wizard är så bra. Kanske är det bara min personliga erfarenhet av att rulla ettor när det kommer till trollkarlen som påverkar, men jag tycker att man behöver något bestående när man spelar 'flings. En star player är alltid med på planen och det "skyddar" dina spelare, då de inte måste vara på planen. Puggy känns inte helt dålig med ST3 och block för 140k, då människorna egentligen inte måste bura i traditionell mening och därför är mindre påverkade av trollisen.
  • mjo, men nu har jag redan "klarmarkerat" laget med 15 spelare, så jag har bara plats för deeproot... ville inte sparka fler spelare då jag inte har några pengar kvar :)
  • Jaha, då är det bara Deeproot som gäller.

Frågan är om du ska ta två babes och ett kort istället för en trollis.
    Babes kan verkligen behövas.
  • Jag gillar wizard mer då det ger ett hot som människorna måste spela för att undvika.
  • precis, han måste kanske då göra mål runda 7 och då får jag lite mer tid att försöka TTM
  • edited September 2014
    Lard wrote: »
    Jag gillar wizard mer då det ger ett hot som människorna måste spela för att undvika.
    Kanske, men jag tror inte att människorna förlorat något på att spela så. Tvärt om tjänar de på att ha en screen, mer än en bur, eftersom det tvingar 'flingsen till fler tärningsslag.
    Med det antalet block som människorna har, kommer det att bli en hel del KOs för 'flingsen och därför tror jag på minst en babe och sedan kanske ett eller två kort.
  • Håller inte alls med. Med 16 spelare är KO:s inte ett jätteproblem om man inte har jätteotur. Men wizard ger exempelvis möjligheten att kunna lighting bolta en ensam thrower i backfield som har bollen för att kunna slänge en fling för en möjligt defensivt OTT, vilket är stort. Människorna måste ha åtminstone två spelare med bollhållaren för att vara säkra, det ger dem bara 8 spelare att pressa framåt mer, mycket mer hanterbart än 10. Ännu bättre om de bara har en spelare i backfield för då får man kanske ett mål.
    Håller inte alls med. Med 16 spelare är KO:s inte ett jätteproblem om man inte har jätteotur.
    Har du rätt i. Det tar ju bort argumenten för babes och då har du rätt i att trollisen är bäst.
    Men wizard ger exempelvis möjligheten att kunna lighting bolta en ensam thrower i backfield som har bollen för att kunna slänge en fling för en möjligt defensivt OTT, vilket är stort.

Sanning! De enda lag jag finner Wizard givet är Ogre, Hafling, Goblin av just den anledningen.Orcs är den inte värt det och kaosgoblinerna har jag inte koll på så det låter jag vara osagt.

• Inledde med 1-1 mot Dark Elves, gjorde några positioneringsmissar mot slutet men annars är jag nöjd med hur jag spelade.
  • Jag vill också ha en! Får jobba vidare med mina orcs för det :)
  • Det tog ju "bara" 3 år för'n ;)
  • Mjo, och han är ju en sån där fuskande AGspelare! Men förhoppningsvis överlever någon av mina (och fumbbl) tills jag fått en! :)
  • orchblitzers brukar ju samla en del spp :)
  • edited September 2014
    Kl. 10 ikväll är det match
    Underachivers United mot Blüd Büggers

Följ oss på fumble och snacka på skype om ni vill.
  • Vilken match!
    Nästans vinst ju.
    Precis som för oss andra stunty-spelare... :P
  • Jo det var en rolig match. Svårt att stoppa vampyrerna men två kastade gobbos gjorde det spännande. Skulle behövt lite mer 1:or av honom på bloodlust för att det skulle bli helt jämt, samt inte missat hans guard...
  • bättre mat hade inte skadat heller.
    min kock hade visst bara fixat pulversoppa...
  • 0k, är det värt att sparka mina sidesteppers för Morg?
    https://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=609084#609084
  • Du har inte funderat på att hyra in Zara?
    Stab med +1 på thrallsen kan göra under.
  • ja, iofs... men ör hon bättre än wiz + bribe?
  • edited September 2014
    deadline på tisdag kl 24:00
    kontakta er divisionsansvarig om det behöver förlängas

@Lard, @khanmank, @Zeke73
Sign In or Register to comment.