Squigbowl S.36

2

Comments

  • @Ionas @Hoffa - kanske en bra grej att ta upp på spelarmötet - tror inte spelet pajar om man får slänga rerolls, och funktionen finns ju där. Tills vidare by the book osv.

  • @Duckwing tyvärr inte för mig denna gång. Är redan uppbokad på slutspelsdagen för annat

  • Jag väljer att hoppa över Squigen.

  • @Hoffa star players har, tycker jag iaf, blivit så mycket bättre. Så farligt att bjussa på Inducements.

  • @Juiblex får jag dumpa rerolls?

    Siten tillåter det, BB FAQ nov 2022 säger att det inte är tillåtet. (Att siten tar mycket lång tid på sig att uppdatera till nya regler är ett känt problem)

  • Matcherna för Squigbowl runda 1 är upplagda.

    De ska vara spelade senast 1/6.

    May the odds be ever in your favor.

  • Min match är spelad i torsdags och inrapporterad i fredags men står fortfarande som ospelad. @Jimmieblla har du godkänt vad jag rapporterade? (not att jag var osäker på om en BH för mig var en cas eller en foul)

  • De lag som blev utslagna i kvartsfinalen uppmuntras varmt till att delta i Squigbowl under slutspelsdagen. Väljer ni att delta?

    @Lockmund

    @NIWnW

    @imp

    "Ljunggren" (vet @Juiblex vad denne coach heter på Swebba?)

  • "Ljunggren" är @finlj658 :)

  • Bra bra, tack Chrixx :)


    Vill ni delta är det bara att anmäla laget före kl 20 på lördag.

  • @Hoffa har godkänt er match nu iaf

  • Nu måste väl ändå 1an möta 2an i tabellen eller hur @Duckwing ? 😍😈

    Snabba drakar mot långsamma skägg, what's there not to love!?

  • Vi har väll inte infört GW maj FAQ i Squiggbowlen ännu?

    Sneglar på Bombers + Chainsaw..... och dregglar lite...

  • edited May 2023

    @Juiblex Standard är väl att senaste FAQ införs vid säsongsstart :)


    @Chrixx Japp, 1:an möter 2:an om de inte mötts förr (i Squigbowl)

  • @Duckwing tack för frågan om Squigbowl, men mitt lag Altdorf Drunks är fast på Carmen där dom fortfarande dränker sina sorger efter kvartens förlust på straffar mot Nyaga. Ber också ursäkt kring förvirringen om mitt namn, heter han Ljunggren eller finlj658, bara Chrix vet.

  • @finlj658 Hade du inte redan bokat slutspelsdagen för Blood Bowl? ;)

  • Jo, @Duckwing men Nuffel ville något annat. Men nästa säsong, då djävlar :)

  • Då är ju allt enligt planen @finlj658, Nuffel ville att du ska spela i Squigbowl ;)

  • Jag har fått förhinder och missar tyvärr squiggen på slutspelsdagen.

  • @Duckwing hur funkar det med squigbowl matcherna på söndag? Kommer det komma upp matcher innan på Stockbowlsidan så man kan skriva ut matchrapport eller tar man bara med sig en egen roster med sitt eget lag på och sen alla tänkbara starplayers (om man får möta @suncar 😀)?

  • edited June 2023

    @Clawful, Suncar är supperlätt att spö!

    Du hotar med Morg i alla väder, då blir alla hans Chorws jätterädda... och sedan kommer dom knappt att bryta armour på dina spelare, ovasett om Morg är på planen eller ej, eller om han ens får spela för ditt lag.

    Den taktiken funkade superbra för mig!

    Lätta 2-0 mot honom då.... :-D


    Men jag undrar också om detta @Duckwing, eller skall man bara ta med sig alla SP man har??

  • Hahaha perfekt strategi tack @Juiblex 😀😀😀

  • hahaha precis, bara tanken att möta Morg fick nackskägget att krusa sig än mer på kaosdvärgarna (vilket låter otroligt men så var det).

    Extrem silkesvanteshantering på armourslagen hela matchen

  • edited June 2023

    Jag gav ju till imorgon kväll för de som blivit utslagna i kvartsfinalen att registrera sig till squigbowl, men det är klart att om jag får ett definitivt ja eller nej från de det gäller (@Lockmund @NIWnW @imp) så kan jag ju fixa det tidigare.

    Oavsett tänkte jag skriva ut matchrapporterna imorgon kväll när jag fixat dragningen för omgång 2.

  • Ok toppen, tack @Duckwing låter toppen 👍️

    @suncar Mina humans tycker silkesvanteshantering låter lite väl våldsamt så hoppas vi slipper det.. 😂

  • Matcherna för runda 2 är upplagda


    Tyvärr har @sirvejlance meddelat att han inte kan vara med och vi har inte fått några anmälda lag från kvartsfinalisterna, så det innebär att Rage Smurfs kommer få walkover om inget oväntat händer. Det betyder att @Jimmieblla inte behöver inte komma förrän efter lunch, om du inte vill komma tidigare och hänga, men du får åtminstone en gratisvinst.

    Jag skriver ut och tar med matchformulär för matcherna runda 2

  • Oh, så det blir du och jag @Clawful . Kul.

    är på ingång men hinner inte fram till prick tyvärr.

    men nästan så

  • Lugna puckar. jag dukar upp så länge

  • Squigbowl var kul, mer sådant.


    (Till nästa gång skriv ut explicit att en spelare som håller i "bollen" kan använda en RR för att slå om i fall Squigen bryter sig loss. Den ruleingen överraskade i alla fall mig.)

  • edited June 2023

    Jag saknar fortfarande matchrapport för matchen mellan @Jimmieblla och @suncar


    Med det sagt så har vi en Squigmästare för säsong 36.

    Grattis till Crypt Lords som coachas av @Juiblex!


Sign In or Register to comment.