Blood bowl 3

Lite ”sen” på bollen men var ska man joina för att kunna spela mot riktiga spelare?

försökte joina olika ”ligor” utan framgång.

En annan fråga, körde mot datorn och hyrde in Helmut, men lyckades inte såga nån, bara blocka..?! 🤔

«1

Comments

  • Jag lirar quick match fram tills att det kommer en riktig ladder i maj. Mötte Olivier du lac härom dagen så finns lite bra motstånd även om det är många nya.

    Du behöver använda "hjulet" för att göra special actions. Vissa har problem med att t.ex. göra en dodge och använda stab mot någon spelare längre bort.

  • @coma stort tack för hjälpen, så Quick Matches så länge.

    Får leta efter hjulet lite mer.. tyckte jag bara fick fram tärningarna men kan ju vara att jag inte hade ögonen med mig.

  • @Pertan är det på PC sidan eller konsol versionen?


    Utöver alla conceeds som du möter Pre-Season spelet (väldigt varierat motstånd här) så kan du ibland springa på bra spelare...

    Tror inte någon större liga har kört igång 100% ännu då det fortfarande saknas admin verktyg för hantera liga spel (både PC och konsol).


    På konsolsidan så skulle jag söka efter MML - Mead and Mayhem League.

    Dom kör för stunden en test liga, men väldigt mycket extern rapportering, en liten kort turningen ( mellan OWA och Nobility) och sedan har dom en Farm, där man genom discord söker sitt motstånd i form av TV/ras/Coach.

  • Kör på PC än så länge, tills BB3 kommer till Switch :P

  • Hjulet får du fram genom att hålla vänster musknapp nedtryckt @Pertan

  • Jag kanske är något bakom flötet men lyckas inte starta en preseason quick game. Går in i den men kan inte regga ett lag att spela med 🤷🏼‍♂️

  • Andydavo släppte en guidevideo förut. Leta upp den?

    Så de är inte världsbäst på användarvänlighet.

  • Laget är skapat men ska leta upp guiden av Davo.

    Tack för hjälpen!

  • Nu är det Juni och jag som fortfarande valt att inte köpa ett icke-färdigt spel undrar om ni som spelar känner att det börjar bli bättre?

    Archie

  • har inte spelat sen början av maj så vågar inte uttala mig än.

  • @Zimonyi på PC så har det kommit några uppdateringar under denna tid, men den stora elddopet kommer nu den 22 juni.

    Då släpper dom season 1, tillsammans med Lizzards teamet.

    I detta paket så skall dom även inkludera dom verktyg som behövs för att hantera turneringar fullt ut... kanske...

  • Jag rekommenderar att vänta till 22 juni som Juiblex nämner för just nu är det inte spelbart på en särskilt seriös nivå och det är bara om man tar hänsyn till alla buggar och inte till allt som fattas (förutom reconnect functionality)

  • Tackar för svaren. Låter som att det blir i höst för min del då.

  • tillägg som kan vara värt att tänka på.

    vet att första säsongen är gratis för de som har spelet pga allt strul.

    vet inte om första säsongen kommer vara gratis senare också.

  • Menar du att motsvarande CCL kanske kommer kosta att vara med i??

  • ah, ursäkta mitt slarviga formulerande.

    varje säsong som de släpper är egentligen två saker.

    1. lag
    2. ny spelsäsong som gamla CCL

    med denna uppdatering så kommer alla som har bb3 få laget och 1000 warpstones (in game valutan) utan att betala för det. kommande säsonger så kommer en att få köpa den delen, antingen för riktiga pengar eller in game valuta. som det ska gå att spela sig till.

    så det kommer inte att kosta att spela, men om en vill ha laget som de släpper i samband med nya säsonger får en köpa det på något sätt.

  • Ahhh tack men man kommer kunna spela mot det nya laget i nya säsongen likt BB2 hade när de släppte legendary.

    På ett sätt kul om de använder in game valutan för den var värdelös i BB2. Då kunde man typ köpa nya skins.

  • vore väldigt konstigt om en inte kan spela mot de nya lagen, men vem vet vad de har lyckats med :D

  • Nu har laddern dykt upp, helt klart spelbart.

    Inledde med 3 dödskallar, fail pro, reroll, 3 dödskallar. Jag begriper inte vad den här hobbyn har emot mig.

    Nåväl, jag spelade ju lika :)

  • @GamleOle Blood bowl är roligt och rättvist!

    Bra att spelet börjar bli spelbart, jag har avvaktat med köp i väntan på det.,

  • körde en match idag och märkte att det är mera filmklipp och dylikt. En överblick av lagen, en liten film vid varje touchdown etc.

    Bristen av sådant fick mig att tycka att spelet hade en tråkig style. Mycket trevligare nu.

  • Han med två matcher igår i laddern, trevligt!

    Nu har även W-D-L delen kommit in i spelet…


    Helt klart förbättrat

  • Kul att man är på landet då…

  • Jag uppskattar verkligen att man får 5 minuter för reconnect, det klassiska problemet var dock när min första motståndare slarvade bort bollen till mig och "disconnectade"... Då var jag tvungen att vänta fem minuter på hans concede. Men så har det alltid varit, så man är lite glad att det är tillbaka.

  • Snabb fråga, jag har ju köpt BB3 och hade för mig att man skulle få season 1 laget gratis. Startade spelet idag för att joina Laddern men kunde inte skap ett ödle-lag. Har jag missuppfattat eller gjort nått fel?

  • Du måste ”köpa” blood pass för ingenting först

  • Precis, designen för det där är rätt dålig egentligen men det ligger under Blood pass.

  • Hittade, stort tack för hjälpen!

  • @MuminSlayer är dina nurgle elaka eller?

Sign In or Register to comment.