Season 36 - Runda 6 ==> 23 April
Coacher!
Då har vi kommit in i slutfasen av denna säsong och många hård, roliga och orättvisa matcher har avklarats!
Tyvärr så har livet ställt sig i vägen för Gränslandet och han har valt att hoppa av ligan för säsongen, vi hoppas att vi får se honom i open under våren!
Efter långa diskussioner (med mycket mutor) så har ligaledningen beslutat att ta in ett lag till i liga D och det laget kommer att avsluta gränslandets 3 matcher.
Det är med glädje som jag välkomnar och presenterar @MuminSlayers team "Mörk Bryggd" till ligan och han gör sin första match mot @simons team "Kyrkbyns Kyliga" så fort som dom hinner synka sina spelkalendrar....
För oss som anser att tärningarna har motarbetat oss under hela säsongen så vill jag återigen nämna att @Duckwing kommer att hålla i en träningskamp liga, medans kval och slutspel ligan fortsätter. Detta dels för att alla lag skall spela lika många matcher, men även för att mera Bloodbowl är bättre Bloodbowl...
Så se till att boka era kommande matcher och må Nuffle le mot era tärningar!!
Comments
Hur var det nu, kunde man köra ett nytt lag till träningskampsligan? Eller är det bara för säsongens ligalag?
Det brukar väl vara ligalaget som är med 🤔
Jo, men det var nåt snack på spelarmötet sist. Där det var en del olika idéer. Jag minns inte vad det landade i.
Det bestämdes på spelarmötet att det går bra att skapa ett nytt lag till Squig Bowl. Jag kommer dock inte ihåg om ligalag som deltar skulle göra sin redraft före eller efter...
Vi kan inleda med att tacka @Pertan för en god match i runda 6 samt passa på att upplysa allmänheten om att Griff Oberwald är en lurig jävel :)
@GamleOle stort tack, första vinsten denna säsong och för en gångs skull så presterade Griff utan att dö på en GFI..
Coacher se hit!
Då var vi inne på sista veckan för runda 6 och jag har bara ett bekymmer angående en släpande match.
Hur går det med er bokning @simon och @Gränslandet ?
Eller har den spelats och inte rapporterats...
Övrigt så är det ett par matcher bokade till nu på torsdag så bara att ställa upp tre offer på LOSen och tjonga över bollen till motståndaren..
Lycka till och sätt inte påskmaten i fel strupe nu!
Play Ball!!
Hade inte @Gränslandet hoppat av pga livspuzzlet?
Ville bara påpeka att jag fortfarande väntar på att min motåndares match 5 blir spelad samt att jag fortfarande av oklara skäl är bokad att spela två matcher i sista rundan.
Sorry, var @MuminSlayer som skall spela mot @simon.
skall undersöka @Lockmund !
Bokar bord 28 med @Clark för TOR 20/4 :)
Tar rygg på Chrixx och bokar bord 29 på torsdag, om det är ledigt dvs. Mina fyllon och @Pertan :s mördar-hobbitar kommer braka ihop!
Bord 30 är väl fortfarande "obokat" för torsdag, tar och bokar det så man kan få lite stryk av @Juiblex
Hej @Lockmund,
Har upptäckt felet för dig i runda 7 (eller om du vill ha lite extra spp/poäng), det är nu åtgärdat och korrigerat.
Du hade av misstag även smygit dig in i Grupp C spellista och tagit över @Yann plats mot Untested Men.
Har nu åtgärdat detta!
Skall även ringa/kontakta @simon och @MuminSlayer under dagen, för att lyssna hur det går för dom att spela deras runda 5 som släpar...
Tack @simon och @MuminSlayer!
Har ni varit i kontakt med era nästa motståndare för runda 6 och bokat upp matchdag?
Officiellt så är sista dagen nu på söndag, men en viss disspans kan givas för matcher under starten av nästa vecka också (jag själv spelar min runda 6 match på torsdag nästa vecka.
Blev lite ändrade planer så bord 30 ska vara ledig om någon behöver ikväll.
@Juiblex Jag och @simon spelar vår runda 6 match på måndag (Northside Fumblers vs Kyrkbyns Kyliga).
Tack @Clawful och @simon för information!
@MuminSlayer och @Lockmund hur ser det ut för er?
Favorit i repris bokar bord 30 för imorgon.