dubbla leader.
Hur funkar det om man har två spelare med leader?
Om man har båda på planen samtidigt, då får man väl bara en extra reroll per halvlek? Men rimligtvis borde man väl få en extra reroll per halvlek om man har de på planen i olika halvlekar?
I mitt fall handlar det om att ha leader på båda fungus flingers, som antagligen kommer dö under eller bli utvisade efter driven.
Comments
Leader=1 leader RR per halvlek.
Så oavsett hur många man har på plan samtidigt så får man bara en leader RR. Men som du sa så dör den ena i första halvleken eller blir utslagen så kan du fielda den andra i andra halvleken och ta tillgång till en ny leader RR.
Tack @Pertan !
Jag vill krångla till det lite. Vad jag kan se finns det inget i reglerna som explicit förbjuder att du fieldar ena spelaren i en drive och får en bonusreroll och sen fieldar andra spelaren och får en till i samma halvlek men en annan drive. Jag har dock aldrig varit med om att det funkat så och tror det är en oavsiktlig lucka i reglerna. Jag har bara varit med om det @Pertan beskriver ovan.
Ok, men då funkar det med att fielda en i varje halvlek, och se till att använda den innan hen blåser upp sig själv.