Nu har jag äääääntligen gjort färdigt mitt lag till Twin Mountains i helgen. Det blir ett lag av Kaosdvärgar som inte har något till övers för slavraserna, så rakt av tolv stenhårda Zharr-dawi sugna på knogmackor och tjocka skallar.
Toksnyggt som alltid! Bra idé med dvärgar som dvärgar så att säga...
Baserna skulle jag dock fundera på att komplettera lite. Asfalts looken är passande för CD men inte så "Bloodbowl"-pitchig. blixtarna i olika färg är supertydliga som markering och snygga som aset.
Jag har en ljuslåda gjord av en gammal kartong, med bakpapper på sidorna och upptill. Printad bakgrund (eller målad för hand). Men jag har inga bra lampor, så jag drar bara på alla jag har och hoppas. Sedan måste jag efterredigera ljusbalansen och sånt. Och blä så har jag bara min telefon att fota med, utan stativ, så de blir alltid suddiga. Men det funkar än så länge
Visst är det Russian Alternative, ruggigt fina figgar. Bollarna håller jag med om blev lite små, men jag vill inte ha stora tydliga bollar på figurerna för tydlighetens skull. Ingen ska tro att dessa Blitzers bär bollen när de inte har den stora bollmarkören på sin bas.
Det fanns en gammal modell till warhammer fantasy som var en bullcentaur som knuffade en skottkärra med lieblad framför sig. Nästan en deathroller som Coma önskade sig!
Det fanns en gammal modell till warhammer fantasy som var en bullcentaur som knuffade en skottkärra med lieblad framför sig. Nästan en deathroller som Coma önskade sig!
Comments
Funderade också på att göra ett lag av dem, men CD då
Baserna skulle jag dock fundera på att komplettera lite. Asfalts looken är passande för CD men inte så "Bloodbowl"-pitchig. blixtarna i olika färg är supertydliga som markering och snygga som aset.
Visst är det Russian Alternative, ruggigt fina figgar. Bollarna håller jag med om blev lite små, men jag vill inte ha stora tydliga bollar på figurerna för tydlighetens skull. Ingen ska tro att dessa Blitzers bär bollen när de inte har den stora bollmarkören på sin bas.
@Lard: Slavar är veka ;-)
Kan tycka det är lite jobbigt att ta kort på figurerna.
Alla små misstag och fel blir så väldigt tydliga på sådär 20 ggr förstorning. Dina klarar dock testet väldigt bra.
Trots allt ska dessa användas i en skum lokal med dåligt ljus.... ;-)
Ja, Tenderizern!