Dwarfs - Karak Kaan-Ashe Zharr-dawi Purists

Nu har jag äääääntligen gjort färdigt mitt lag till Twin Mountains i helgen. Det blir ett lag av Kaosdvärgar som inte har något till övers för slavraserna, så rakt av tolv stenhårda Zharr-dawi sugna på knogmackor och tjocka skallar.
IMG_20140825_233602_zpsuwk2g8w9.jpg
IMG_20140825_233519_zpsxbv0q68i.jpg
IMG_20140825_233409_zpsl54ykf1m.jpg
IMG_20140825_233329_zpsxc7kdajd.jpg
IMG_20140825_233258_zps6mve70ca.jpg

Comments

• De där möter jag mer än gärna på fältet! Bra koncept och utförande.
  • Är det Russian Alternative dvärgar (förutom #7 och #8 från Gaspez)?

Funderade också på att göra ett lag av dem, men CD då
  • Tokigt fint målat, men tycker nog bollarna är för små!
  • Lika imponerande som alltid! Vad använder du för ljusrigg för att ta kort?
  • edited August 2014
    Toksnyggt som alltid! Bra idé med dvärgar som dvärgar så att säga...

Baserna skulle jag dock fundera på att komplettera lite. Asfalts looken är passande för CD men inte så "Bloodbowl"-pitchig. blixtarna i olika färg är supertydliga som markering och snygga som aset.
  • Jag har en ljuslåda gjord av en gammal kartong, med bakpapper på sidorna och upptill. Printad bakgrund (eller målad för hand). Men jag har inga bra lampor, så jag drar bara på alla jag har och hoppas. Sedan måste jag efterredigera ljusbalansen och sånt. Och blä så har jag bara min telefon att fota med, utan stativ, så de blir alltid suddiga. Men det funkar än så länge :)

Visst är det Russian Alternative, ruggigt fina figgar. Bollarna håller jag med om blev lite små, men jag vill inte ha stora tydliga bollar på figurerna för tydlighetens skull. Ingen ska tro att dessa Blitzers bär bollen när de inte har den stora bollmarkören på sin bas.

@Lard: Slavar är veka ;-)
  • Jag hoppas på en korsning mellan Bullcentaur och Deathroller som roller ;)
  • Bra mycket snyggare än mina Sri Lanka målade chaos dwarfs :)
  • Läckert! minst sagt!

Kan tycka det är lite jobbigt att ta kort på figurerna.

Alla små misstag och fel blir så väldigt tydliga på sådär 20 ggr förstorning. Dina klarar dock testet väldigt bra.

Trots allt ska dessa användas i en skum lokal med dåligt ljus.... ;-)
  • Det fanns en gammal modell till warhammer fantasy som var en bullcentaur som knuffade en skottkärra med lieblad framför sig. Nästan en deathroller som Coma önskade sig!
  • Ozt wrote: »
    Det fanns en gammal modell till warhammer fantasy som var en bullcentaur som knuffade en skottkärra med lieblad framför sig. Nästan en deathroller som Coma önskade sig!

Ja, Tenderizern!

• Ozt wrote: »
    Det fanns en gammal modell till warhammer fantasy som var en bullcentaur som knuffade en skottkärra med lieblad framför sig. Nästan en deathroller som Coma önskade sig!
    Tenderizer och Whirl Wind! :)

• edited June 2017
    Finns en chans att jag som CD-Fantast kanske råkar "låna" din idé...
  • Våga vägra slavar!
Sign In or Register to comment.