Peking Spring Bowl spelas inte i Norrköping, utan i Linköping. På LinCon, 9-11 maj.
Preliminärt upplägg är att köra tre olika endags-events:
torsdag: boot camp
fredag: 7s
lördag: 11s stunty cup (prel. enligt Matched Play Guide)
fredagens och lördagens events är stand alone, men en meta-vinnare kommer också att utses genom att addera resultaten från fredagens och lördagens event.
Vår plan är inte att ansöka om NAF-godkännande för detta. Men vi vill gärna kolla vad SWEBBA-hivemind tänker om det. Är det någon som faktiskt funderar på att dyka upp och är isf NAF eller icke-NAF en dealbreaker? Borde vi tänka om och göra ett mer klassiskt event istället? Det finns tid att tänka om och tänka rätt isf. Utbilda oss!
Det beror helt på vilka spelare ni söker. För egen del spelar jag nästan enbart NAF-turneringar i vanligt Blood bowl format. Jag kommer dock inte att kunna åka till Lincon i år men har varit där flera gånger tidigare och spelat Infinity the game.
Tack för svaren @grumplekins och @coma. Vi är helt med på att de flesta vill ha NAF och 5+ matcher. Vi gör sådana events också, men vi hade tanken att kanske större spelkonvent är bättre tillfällen att locka icke-hardcore BB-spelare - eftersom de som ändå bara vill spela BB kanske hellre väljer att spela på renodlade BB-turneringar snarare än konvent.
Men om erfarenheten säger att konvent är lämpliga för att anordna flerdagars-NAF också så är det helt klart ett alternativ för oss också. Hur har det varit på GothCon, BSK och andra multikonvent?
@d_rock jag tror att du är helt rätt ute i tankarna med att locka "icke-hardcore" spelare på konvent. En av anledningarna är ju att priset för helgens spel blir högre på ett konvent nästan alltid men utan att man då har tid att spela något annat om det är två dagar med matcher. Det är ju inte på något sätt ofint att skapa endagars turneringar som inte är anpassade för NAF-format. Med det sagt så skulle nog en tvådagarsturnering locka spelare också men kanske inte i samma mängd som en tvådagars utanför konventorganisationen.
19-20 oktober verkar också vara problem. jag måste kanske kika på lokalalternativ helt enkelt. återkommer, du kan stryka allt med Borås i kalendern så länge.
Comments
Spännande, det är ju till och med på min sida om stan. Ser fram emot vad ni kokar ihop
Peking Winter Bowl spelas 2-3 mars i Norrköping. Är nu inlagt i kalendern. Läs mer i kalendereventet eller på https://www.facebook.com/events/898709861726474.
Såg att Beach Bowl 6th ed går av stapeln i Gdansk 29-30 Juli. Det är en NAF major squad event.
Borde den läggas i kalendern? Finns det intresse? (brukar gå rätt billiga flyg från Sthlm)
https://bloodbowl.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=4988
https://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournaments&func=view&id=7407
TBBT 2024 spring
En dagars turnering i Varberg den 1:a juni.
Ohhh coolt , nära hem för mig! @Hyperbrain denna ska vi kolla in!
Peking Spring Bowl spelas inte i Norrköping, utan i Linköping. På LinCon, 9-11 maj.
Preliminärt upplägg är att köra tre olika endags-events:
Vår plan är inte att ansöka om NAF-godkännande för detta. Men vi vill gärna kolla vad SWEBBA-hivemind tänker om det. Är det någon som faktiskt funderar på att dyka upp och är isf NAF eller icke-NAF en dealbreaker? Borde vi tänka om och göra ett mer klassiskt event istället? Det finns tid att tänka om och tänka rätt isf. Utbilda oss!
Alltså ni ska göra det ni vill göra. För att åka bort vill jag ha minst 5 matcher 11s med NAF: andra tänker säkert annorlunda.
och mångfald är bra
Det beror helt på vilka spelare ni söker. För egen del spelar jag nästan enbart NAF-turneringar i vanligt Blood bowl format. Jag kommer dock inte att kunna åka till Lincon i år men har varit där flera gånger tidigare och spelat Infinity the game.
Tack för svaren @grumplekins och @coma. Vi är helt med på att de flesta vill ha NAF och 5+ matcher. Vi gör sådana events också, men vi hade tanken att kanske större spelkonvent är bättre tillfällen att locka icke-hardcore BB-spelare - eftersom de som ändå bara vill spela BB kanske hellre väljer att spela på renodlade BB-turneringar snarare än konvent.
Men om erfarenheten säger att konvent är lämpliga för att anordna flerdagars-NAF också så är det helt klart ett alternativ för oss också. Hur har det varit på GothCon, BSK och andra multikonvent?
Vi påminner om WinterBowl 2-3 mars.
TV1000 och inga rostered star players https://www.facebook.com/events/898709861726474.
Anmäl er senast imorgon (16/2) säger Lars!
Här är reglerna: https://docs.google.com/document/d/1mSelOe9Q5OIHoptHrUUuL8w80yQ9D5fk/edit?rtpof=true&sd=true&pli=1
Notera särskilt att alla lag kommer att tilldelas en unik star player inför varje omgång.
@d_rock jag tror att du är helt rätt ute i tankarna med att locka "icke-hardcore" spelare på konvent. En av anledningarna är ju att priset för helgens spel blir högre på ett konvent nästan alltid men utan att man då har tid att spela något annat om det är två dagar med matcher. Det är ju inte på något sätt ofint att skapa endagars turneringar som inte är anpassade för NAF-format. Med det sagt så skulle nog en tvådagarsturnering locka spelare också men kanske inte i samma mängd som en tvådagars utanför konventorganisationen.
USB6 - 3:e augusti Umeå.
Adress kommer…
Bitter Bowl 2: Small guys drool, Big guys rule!
Kommer att äga rum 31 aug - 1 sep i Bromma (Stockholm). Mer information kommer längre fram i vår.
vart tog gothbowl vagen? 30 mars?
...och
Nationalbollen 2524 (6:e Juni 2024, Göteborg)
Sommarbollen 2524 (13:e Juli, Göteborg)
@bloodfeast och @tjub en smärre överseende från Hufvudstaden!
Dom ligger med nu (missade dom helt), flåt!
Ser ut att bli en del svensk närvaro på HammaBowl i Hamburg 4-5 maj.
https://hammabowl.de/
Tyvärr måste vi skjuta på TBBT på grund av att vi inte kan vara i lokalen.
Vi tittar på ett nytt datum och återkommer!
-
@Juiblex lägger du till följande:
17 augusti, Peking Summer Bowl - endagars till förmån för barncancerfonden
26-27 oktober, Peking Autumn Bowl - All Hallow's Bowl. Läskigaste turneringen 2024!
@Juiblex du får gärna lägga till det här också. :)
Inlagt @LasseWallner och @Bitter !
lägg in en turnering i Borås, 12-13 oktober.
mer info kommer, men här räcker det att det står Borås :)
Stockbowl Open kollar på 8-9 nov
Fixat @brocCooLi och @grumplekins
Farbror @Juiblex får gärna lägga till BitterBowl 3: ”Say hello to my little friend!”
12 oktober 2024 i Bromma
Fixat @Bitter
Borås behöver flyttas en vecka till 19-20 oktober.
19-20 oktober verkar också vara problem. jag måste kanske kika på lokalalternativ helt enkelt. återkommer, du kan stryka allt med Borås i kalendern så länge.