Säsong 36 - Runda 1 ==> 29 jan 2023

edited January 2023 in StockBowl

Coacher!

Då är första rundan upplagd och bara att börja att boka upp dag med eran motståndare!

Special rule:

Commish laget består av följande 3 olika lag, där man själv väljer vilken av dessa 3 man vill möta!

Orc Team

3 Lineman 150

1 Thrower 65

3 Blitzers 240

4 Big Un Blockers 360

3 Rerolls 180

Skills 3 Primary 60 (Commish väljer skills)

Total TV 1055

Human Team

4 Linemen 200

1 Thrower 80

2 Catchers 130

4 Blitzers 340

4 Rerolls 200

1 Apothecary 50

Skills 3 Primay 60 (Commish väljer skills)

Total TV 1060

Hafling Team

10 Halfling Hopeful Linemen 300

2 Altern Forest Treemen 240

1 Rerolls 60

Skills 3 Primay 60 (Commish väljer skills)

Inducement Chef 100

SP (valfri), Bribe 240 (Commish väljer SP/inducement)

Total TV 1000


Alpha:

Bord 28, 29 & 31 (bord 31 är dubbelbord) är bokade för oss under torsdagarna


Lycka till och väll mött på planen!!

«1

Comments

  • Jag tycker fortfarande det hade varit bättre med commish-cluedo där motspelaren väljer lag, commish, och plats. @DavidD med Orker på Alpha, @Juiblex med Halflings i bastun etcetera. Oändliga möjligheter till kul som gått till spillo.

  • Juiblex vs Clawful Bord 28 torsdag

  • @Ionas nästa gång!

  • Nyaga vs. Fred snor det andra Stockbowl-bordet imorgon kl. 18.

  • Pertan och Simon kör på bord 31.

  • Fortfarande problem med @Duckwings lag som är över redraftbudgeten, och det finns pengar i kassorna. Ska vi fixa allt det ikväll under/efter rollspelandet @Juiblex?

  • Och just det - @NastyUnicorn, @Duckwing och @DavidD måste skriva in i lagnotes vilket inducementträd de har valt (Old World eller chosen of Khorne)

  • @grumplekins jag har väl inte nåt aktivt lag på de träden :?

  • @DavidD det stämmer nu men inte när jag kollade förut

  • Ouch vilka Bankiga lag i min grupp. Eh 😬 var finns avanmäl från ligan (och hoppas på bättre lottning nästa säsong) knappen?

  • edited January 2023

    Btw, har vi nån lista på aktuella inducements som man får ha på hemsidan?


    Hittade.

  • Ja, finns under Our Rules och valbara SP finns under Our Teams :-D

  • @Hoffa Vi har tagit bort den knappen. ☺️ In for a penny in for a great pounding, som de säger på andra sidan kanalen.

  • @Hoffa Så här skulle det låta vid alla Blood Bowl-alvers lägereldar om kvällen om de hade coolare musik: https://youtu.be/J3Ndy_ahGL8

  • Hyll Öhman!

    Har inte sett en enda deflection sedan man införde nya passningssystemet.

    Helt plötsligt dyker det upp en black orc i division D laget Kyrkbyns Kyliga och dominerar! :D


    En klar nominering till omgångens spelare!

  • Haha ja vi började kalla honom för ’deflekatrn’

  • Hört från sidlinjen:

    Från premiär matchen för Mörkrets Förstar där Black Orc Sylt gänget stod för motståndet

    Den lille gobbossen som blev kvarlämnad efter att både både Bomber Glibbersnort samt ngn annan tjomme tog platsen före honom,

    Nedan är hans citat;

    -Asså! Vi fuskar vi orcher, kalla oss svarta eller grå. Men jag fattar inte varför Anders coach bara väljer att fuska med bomber och en extra spelare. Varför inte fuska medc13 spelarw när vi ändå fuskar med 12!?

    Jag fattar liksom inte. Hursomhelst.

    Nu lyckades vi vinna till slut, men tro mig bror!

    Jag är bättre än alla på banan ( inte banan,), särskilt den där s k star playern med bomberna.

    Snubben spränger sig själv varenda gng vi möter det där Chaos laget.

    Jag ska snacka med chefen! Nästa gång, då ska jag vara med i startelvan, och jag vill bli kastad in i målområdet!

    Vänligen

    Random gobbo

    (som snart är på en cas rooster. )

  • Coacher!

    Då har vi endast 7 dagar på oss (somliga av oss endast 5 dagar) av säsongens första runda!

    Ta för vana att när ni har bekräftat tid med er motståndare att gå in i matchrapporten och sätt datumet för matchen, då ger det mig en fingervisning att matcherna flyter på och jag behöver inte jaga någon/några….

    Glöm inte bort den nya regeln för inducements gäller!

    Dvs, Den med högst TV, bestämmer sig om man vill tillföra pengar för inducements i hemlighet, medans den med minst TV EJ kan göra detta!. När båda har gjort sina val så blir den nya skillnaden (till fördel till laget med minst TV in i matchen) antal rull på Prayers till Nuffle i 50K steg.

    Säsongen har börjat mycket blodigt med hela 4 deaths!!

    Vilket är en godkänd situation med så många Bashlag i ligan…

    Boka, spela och glöm inte bort att ha skoj under matchen!!

    Skulle det vara något som gnager (ej klagomål på Akhorne) på er, så finns jag (Commish) eller styrelsen till er förfogande och lyssnar och hjälper till med vad det nu kan vara för något!


    Nu så är det bara att köra, Play Ball!!

  • Vill förtydliga inducementfasen eftersom @Juiblex skrev lite otydligt ovan.

    Så här funkar det:

    1. Den med högst TV får köpa inducements för sin kassa om den vill. Det sker öppet.

    2. Den med lägst TV räkna ut sin petty cash enligt formeln andra lagets TV+pengar anda laget lag på inducements-egna lagets T V). För pretty cash får underdog köpa inducements UTAN tillskott ur egna kassan.

    3. För varje hela 50k petty cash som inte spenderades i steg 2 får underdog ett Prayers to Nuffle-slag. Om man inte hellre tar någon av alla inducements för upp till 50 k som är bättre i förra steget istället har man antagligen en slug plan jag inte förstår.

  • Jag ”bokar” bord 29 till mig och @suncar imorgon (26 jan)

  • Tjena, vilka bord är det vi har? Skrev upp mig och Simon imorgon, men det är bara ett klämma ett av ?-? då?

  • edited January 2023

    @sirvejlance Gott, då tar vi 31 vid 1800 då.

  • edited January 2023

    Om man som jag är ljudkänslig kan jag tipsa att man kan (om man betalt lokalavgift) boka privata, rum

  • Kan informera att efter viss förvirring så kommer vi ha bord 30 också, således finns det ett bord över till sportfantaster 😂

  • På ett av borden finns det plats för två spelplaner,,,,

  • Kul att vara igång igen och kul med nya coacher!

    Hoppas alla hade roliga matcher. I min och Jimmiblas match var det uppenbart hur mycket tärningar påverkar spelet. Regn påverkade verkligen båda våra försök att plocka bollen.

    Fast klart att Imperial Nobility inte vill ha regn på sina fina kläder och likväl vill inte Necro vargar ha regn i pälsen.

  • Hola compadres, som ny i Stockbowl har jag en fråga. I runda 2 ska jag möta commish-lag, hur går jag tillväga, är det @Juiblex som spelar dom matcherna? Hoppas bara att det inte är någon en inhyrd finne från SM, då hoppar jag av 😄

  • Hej @finlj658,

    Nu var jag också på SM och spelade...

    Tanken med commishlaget är att jag och @DavidD kör det preliminärt, men i vissa fall så känn även styrelsen hoppa in...

    För att undvika jäv i grupp C så kommer mitt lag inte heller att få gå vidare (Har ju gjort både grupperna samt coacher commishlaget).


    Ska gå igenom ligan i dag så kan vi boka något under veckan om du vill?

  • edited January 2023

    Jag är tillgänglig torsdag 9e

    @finlj658

    @Juiblex

Sign In or Register to comment.