Lite nya starplayers….

edited December 2022 in Blood Bowl

Tog några skärmdumpar… kan ta på övriga också om en vill se…

Dribl & Drull … vilket par!

EDIT: La upp övriga starplayers som släppts den senaste tiden... tror ni redan har koll på dem, men endå.

Comments

• Synd att Withergrasp tappat en ag

• Hette de inte Dribble & Derp?

• Bara 3 av fyra som har Dirty Player. Skönt att GW fortsätter stödja foul metet. Drömmen vore om de släppte en Star Player snotling för Underworld Challenge med Sneaky Git och Dirty Player +2. Gärna för 50k eller mindre.

• @Ionas - Glöm inte Special Star Player Ability - "That wasnt so hard" - "XXX Can only be sent of if the foul XXX committed is a result of an injury". Eller något liknande :)

• Älskar Dribl & Drull. Det är som att Hemlock är tillbaka och tog med sig brorsan!

• Hemlock Blodge och stab om jag mins rätt.... Han är sämre än dessa två tillsammans imo.

• Japp, Vi tappar block men får en till skink med dirty player för bara 20k mer än vad Hemlock kostade. Absolut bättre.

• Scrappy känns kass iom att rumbelow finns (Ogres har en mycket bättre blitzer för bara lite mer).

ödlorna känns bra mot alver iaf

• Ödlorna är ju helt sjuka. DP, SG och +1 på injury! Hej då motståndarlaget.

• men man får inga rerolls i turnering typ

• edited December 2022

Ja två får man iaf om man spelar med "rätt" roster enligt @rantaroster .... Ja också enligt mig iofs :P

EDIT: Lagt upp lite fler star players i första inlägget...

• edited December 2022

@Frantic det är tufft att bygga ödlor med elva spelare, två rerolls och 190k över i alla system jag har sett iaf.

• edited December 2022

Ah jo… det är sant… men i ligaspel är det rätt enkelt med inducements etc imo

eller vad vi kör med i de mer eller mindre oskrivna turneringsregler där en får 1.150.000 att göra vad man vill med…

• ja. men på 1150 får man offra mycket för att få in dem.

• ah jo det blir en del i turneringar... sant.

Men inte i seriespel. Däremot i Amazoner så leker de rejält på 1150:

• Ja men i seriespel är stjärnorna inte lika illa - lagen som inte behöver dem för att funka alls har dem bara då och då

• Mycket gnäll här men om jag skulle välja 2 starplayers istället för Drible & Drull så skulle jag ha Grumplekins & Frantic <3 två zombies med thick skull och dp <3

• Jag skulle knappast ha DP, möjligen disturbing presence då

• @grumplekins

Dritte och Drutten lär väl mest bli aktuella i zon-lag på turnering (a la @Frantics förslag). Menar inte att de är helt brutna men det blir ytterligare ett element som gör att spelet blir mer "Hej, ska vi slå tärning om vem som vinner".

• Jag tycker inte de ser ut att lösa så många problem åt zons på pappret men medger att jag har dålig koll på det nya laget.

• Spännande att Bilerot Vomitflesh inte har Regeneration

Sign In or Register to comment.