Divisioner ?

edited August 2014 in StockBowl
Tänkte starta en ny tråd,har ni nånsin diskuterat divisions system i stockbowl ??
Tex 6 divisioner från 1-6 där vinnaren går upp en division sista går ner en division,skulle ju genast göra lottning och snack om matcher,tv allt onödigt ?
Sen kan man ändå ha ett slutspel mellan ettorna och dom 2 bästa tvåorna under en slutspels dag,startar nån om ett lag i en ny säsong förlorar han sin plats i ligan och får starta om från division 6 med det nya laget,och en tvåa från grupp under går upp då istället,tycker ni sånt system är tråkigt ?

Comments

• Jag gillar systemet som princip men då bör man enligt mig likt fotbollsystemet ha kval och renodlad serie. Allt går egentligen att lösa som att man flyttas ned efter man hoppat en säsong och liknande. Vidare så bör man ha längre säsonger och vissa dubbelmöten då vi inte är statiskt antal.
    Fördelen är att man får de bästa coacherna i toppen där de sämre krigar för att få matchas mot dem. Nackdelen är densamma. Personligen så vill jag möta så mycket blandat folk som möjligt och jag anser att en tabletopmatch tar för lång tid och kräver för mycket logistik för att kunna köra riktigt långa säsonger då jag vill se att det är enkelt för nya coacher att hoppa in.
  • Nu vet jag inte hur lång en tänkt säsong skulle vara,men ang det du sa att det ska vara lätt för en ny coach att komma in,kan man inte ha en öppen b-lag säsong som är öppen för nya lag där man kör som med silverback att man utmanar varann,sen när säsongen är klar så kan dom ansluta sig och har fått nån match under vingen med ?
    Sen kanske en öppen cup i mitt av säsong liknade Spike-cup Chaos Cup liknande ?
  • Viking, på senaste styrelsemötet i torsdags så beslöt vi oss för just det! Så kul att du lyckades komma på samma plan som vi är på väg att implementera.

Alltså sidochallengeliga för nya coacher och farmning för nya lag.
  • Jag har mina stunder =)
Sign In or Register to comment.