Blood Bowl Matched Play Guide

Så… GW ska nu göra en officiell turneringsmanual på 32 sidor.


kan inte @Duckwing eller någon annan som är positivt lagd förklara för mig hur det kan bli annat än nåt som förstör?

Comments

  • hahahahahahahahaha

    andas

    hahahahahahahaha

  • edited November 2022

    Eftersom de ändå inte har någon kontroll på lokala butiker (i alla fall inte i Sverige), så är det väl mer om NAF fegar ur som blir intressant (känns tveksamt dock).

    Jag tolkar också det som en hjälpreda enligt reviewn och jag tyckte GW höll en bra turnering på Warhammer World.

    Deras stora problem är ju att de ger alla samma skillpoäng. Allt annat är ju bara organisationellt fluff.

    Archie

  • OK, så den positiva spinnen är att den ändå blir irrelevant?

  • Hehe :)

    Njae, men den kanske hjälper någon? Om GW vill göra det seriöst måste de ta in det i sitt Organised Play och börja göra ordentliga turneringkits.

    Men även det kommer ju inte funka i Sverige, GW butikerna kommer ju inte hålla turneringar.

    X-Wing som hade en bra Organized Play hade ganska stabila regler men vi ändrade ändå på det som vi behövde för att få fungerande turneringar (mestadels antal rundor och slutspel).

    Så riktlinjer och tips är ju bra, mer än det blir nog svårt tror jag.

    Archie

  • Men det är ju dumt om det planteras en föreställning bland nytt folk att det finns en ”officiell” turneringsstruktur tänker jag.


    varför kan de inte bara göra snygga gubbar och inte paja reglerna för mycket

  • @grumplekins nu är det ju så att GW aldrig skulle ”paja” något som fungerar, utan snarare att se efter en lång tids speltestande och en bra kommunikation med deras kunder, upptäcker dom att ett det finns någon annan organisation som tycks använda sig av och lever på deras produkt…

    denna ”the NAF” tycks agera helt utan att betala/styras av GW och så kan vi ju inte ha det….

    Därför släpper nu GW hur dessa ”oreglerade” turneringar verkligen ska gå till….

  • Jag är mer imponerad över hur de kanske kommer att ta pengar för det. Det är lite förunderligt.

    Archie

  • Jag är allra mest imponerad över att de kommer få pengar av mig för den

  • HAHAHA!

    Archie

  • Jag ögnade visserligen bara igenom snabbt men det verkar inte stå något i länken du postade att GW ska släppa officiella instruktioner för turneringsspel.

  • Det är det stycket som heter matched play guide:

    Blood Bowl Matched Play Guide

    Fowler: This is a lean, 32 page book that covers the basics of running (and playing) Blood Bowl Tournaments – from the code of conduct to tournament styles, to tiebreakers. As a complete noob to the realspace Blood Bowl world, this is a nice resource to have! We don’t have a ton to say here but it’s good that it exists.


    Dan: I like that GW is going to the effort to codify organized play for Blood Bowl. I get that the NAF and independent TOs have been doing this work for decades, but perhaps it means that GW will be more supportive and proactive about organized Blood Bowl in the future! It’s nice to feel hopeful, I guess.

    Also, one of the awards they made up is called “Dirty Dan’s Filthiest Git” and that’s just pure fun.”

  • Ah, där var det. Vi får väl hoppas att GW betalat någon gammal räv från NAF för att skriva den, så att det är något vettigt.

  • Jag förutspår styggelse.

  • Känns som man ska köpa en trisslott dagen den kommer ut om den är bra. Vi vet alla att sannolikhet funkar så.

Sign In or Register to comment.