Season 35 - Runda 7 ==> Färdig den 20 nov.

Då är nästan grundspelet färdigt och jag vill passa på att tacka samtliga coacher för denna säsong!

Vi har 2 matcher som saknar datum för spel och 2 matcher med datum efter den 20de (den ena av dessa har fått dispens, då det inte påverkar kvalspelet. Den andra är jag själv inkluderad i och den kommer med stor sannolikhet att bli en WO till min motståndares fördel).

Just nu är det några matcher som avgör vilka som får möjlighet att spela för ära och berömmelse...

Dom tre säkra coacherna är;

1 @Ozt

2 @Ionas

3 @Jimmieblla

Stort grattis till gruppsegern och hoppas att ni vill/kan fortsätta till slutspelskval?

Bästa Runner-up och även han klar för fortsatt spel är;

5 @Lockmund

Grupp A spelar @Nyaga för potential gruppseger (behöver vinna med minst 3 mål eller mera för detta, men även ett lika resultat så kvalar han in som näst bästa Runner-up....

Grupp B spelas sista matchen för gruppseger och avancemang för @sirvejlance, eller i bästa fall lika och eventuell plats i bästa Runner-up på målskillnad...

Grupp C spelar även @suncar för en plats som Runner-up och vid vinst så säkrar även han en säker plats för slutspelskval....

Så i grupp D har vi @DavidD som vid vinst kan säkra en 3de plats i gruppen, men då han landar på 9p så kommer inte det att räcka till för en Runner-up plats... Men en hedersam 3de plats i gruppen är inte illa!


Som det ser ut just nu kommer Runner-up platserna att kräva minst +11 poäng och ni som ligger där idag, ställer jag frågan om ni är intresserade av att spela slutspelskval?

@Nyaga

@Pertan

@NIWnW (Anders)/@sirvejlance

@grumplekins


Superkul att se att mycket avgörs i sista matchen och i så många grupper!!


För oss som inte har hållit liga jämn nivå som ovanstående, så kommer jag inom kort ut med information Season 35 - Wooden Cup.

Wooden Cup finns för två saker!

  1. Samliga lag skall ha en chans att spela lika många matcher under Hela säsongen!
  2. Det lag som efter alla försök, trots allt har haft mest otur under hela säsongen kommer att erhålla en gratis RR som läggs in inför nästa säsong.


Lycka till i era sista matcher och glöm inte bort att PM/meddela mig hur ni vill göra med era slutspels- och Wodden Cup plats!


Play Ball!!

Comments

  • Om jag kvalar till slutspel så kommer jag spela.

  • Jag kommer spela slutspel förutsatt att jag kvalar in och att matchen spelas innan 16 dec.

  • Vänta lite, kan vi få tre stuntylag till kvartsfinal? Världen är 🙃

  • @Ionas jag tror alla är lika förvånade, förutom @NIWnW (anders) som genom #3 Prällen, visar vart skon skall sitta!

    Har även hört rykten om att Prällen har blivit kontaktade av Vinnie Jones, för en film cameo roll i "Benknäckargänget 12".... :-0

  • Jag lirar gärna i slutspelet om jag tar mig dit.

  • Kommer till slutspelet , reservation för force majeure.

  • Jag spelar slutspel eller tröstmatcher

  • Hejsan, jag och Hugo har försökt få till vår match men det har gått lite troll i det hela. Första planen var att få till den på söndag men det gick på röva. Och i morgon var det för trångt.

    nu är planen tisdag eftermiddag istället, vi är medvetna om att det är efter utsatt tid men jag spelar hellre den sent än inte alls.

  • @suncar och @Hugo, kan spela på tisdag så är det bara att köra!

  • Jag är med på slutspel om i get oväntat händer.

  • Nån tryhard från Göteborg ligger på 3-1-0.

  • Med tanke på hur omotiverat mycket stryk jag fick i första matchen är jag nöjd med en tredjeplats i min grupp.

  • Jag avser också spela slutspel.

  • Vi har två match kvar att spela som påverkar slutgiltiga resultatet samt givetvis eventuella spelarutmärkelser.

    En av matcherna skall spelas i kväll och jag har frågat dom två andra coacherna hur det ser ut för dem...


    Hoppas att jag under morgondagen kan ordna slutspelkval samt Wooden Spoon Cup för oss andra!


    Ses på fälten!

  • Imorgon tisdag kl 17 på alphaspel möter jag Hugo

  • @suncar jag måste ju tyvärr önska dig all motgång! :P

  • edited November 2022

    Jag kommer inte spela Wooden spoon denna gång. (Krasst, jag planerar redraft och som det ser ut nu kommer jag sannolikt ha ett sämre utgångsläge för S36 om jag spelar två matcher till)

  • edited November 2022

    Så var det endast en match kvar att spela av grundspelet!

    Bästa runner-up landar på 14 poäng tätt följt av 13 poäng, för stunden så räcker 11 poäng med bra TD skillnad (gjorda mål-insläppta mål) till fortsatt spel.

    1. @Nyaga 14p
    2. @Lockmund 13p
    3. @grumplekins 11p, +5
    4. @Pertan 11p, +1
    5. @Duckwing 10p, +1

    Gubben i lådan och även sista matchen för grundspelet @suncar, som vid vinst landar på 12p och tar den tredje platsen..

    och skulle @Hugo vinna sista matchen eller spela lika så missar båda helt möjligheten för kvalspel denna säsong.

    Lycka till i kväll @suncar och @Hugo, många hejjar på er!!

  • tack för matchen igår, @Nyaga det var spännande och kul, trots att jag inte fick med mig något resultat. Jag hoppar wooden spoon, och satsar på mitt open-lag under resten av säsongen istället. Håller tummarna för att @Pertan tar plats i slutspelet från vår division!

  • @grumplekins förstår det, i kärlek och bloodbowl är nästan allt tillåtet

  • Visst är det så att alla platser förutom en redan är klara för slutspel?

    Om Suncar vinner går han till slutspel på Grumplekins bekostnad (eftersom Grumple då hamnar utanför wildcardplats i sin grupp, även om han har bättre särskiljning än Pertan)

    Om Suncar inte vinner går Grumplekins till slutspel.

  • @sirvejlance Tack för matchen! Mina goblins hade uppenbarligen förstärkt armour igår!

  • Va, ska jag med? OK, jag vill spela.

  • Sorry grumpis

  • Jag tackar alla de jag mött som hjälpt till så jag fått spela min första ligasäsong. Härlig gäng och uppslutning! Roligt att se att Stockholm har ett så levande community. Hoppas få möta även de jag inte hunnit spela mot än och chans till revansch mot både Ionas och Lockmund inom en snar framtid.

    Särskilt tack till er som administrerar! Bra skött <3

Sign In or Register to comment.