Har inte reglerna framför mig men Take root triggas väl när trämannen aktiveras? Så nej, så länge Ivars förmåga inte säger typ "activate another player".
I regelboken står det "A Rooted player cannot move from the square they currently occupy for any reason, voluntarily or otherwise, until the end of the drive, or until they are Knocked Down or Placed Prone."
Comments
Har inte reglerna framför mig men Take root triggas väl när trämannen aktiveras? Så nej, så länge Ivars förmåga inte säger typ "activate another player".
Tack Duckwing, det var lite så jag tolkar regeln oxå.
Om trägubben redan är rotad då?
I regelboken står det "A Rooted player cannot move from the square they currently occupy for any reason, voluntarily or otherwise, until the end of the drive, or until they are Knocked Down or Placed Prone."
Ganska tydligt tycker jag.
Duckwing du är ett Blood Bowl lexikon 😊
@mikethemachine Hä! Jag plockade faktiskt fram regelboken när jag svarade andra gången. Väldigt praktiskt att ha regelbok ibland :)
fjant att behöva plocka fram regelboken för take root. den kan jag utantill i sömnen :D
@brocCooLi det kommer kontrolleras på nästa turnering ;)
Ska du söva ner broccooli på nästa turnering, melisqus?
spännande saker coming up låter det som oavsett!
@Duckwing söva låter elakt. Det räcker väl att dela hotellrum med @brocCooLi på nästa turnering.