Comments

  • edited September 2022

    hmm min första tanke utan att egentligen lägga så mycket värde i det så... Roligare nu med mer mv (och st) på två spelare men sämre över lag… fortfarande tier 1 dock.

  • Ingen block känns lite weird, men verkar kul. Äntligen en pjäs där defensive kan göra något.

    är inte galen i att de skapar så många nya traits, men iom att man inte kan hoppa till en markerad ruta så blir det lite mer balanserat imo

  • Mm, missade noll block. Trodde blitzers hade block från start. Nu tier 2 skulle jag vilja påstå.

  • edited September 2022

    Jättekonstigt att inte ha block på blitzers, men absolut mycket mer intressant lag nu. Bra att det inte blir mer power kreep just nu.

  • gå från 4 blitzers till endast 2, och nu utan block men med +1ma...

    lite kul med 2 som har st4 nu dock.


    håller dock med Filip, att de hela tiden lägger till mer skills/traits... men känns också som typiskt gw.

  • edited September 2022

    Gillart. Skönt att komma bort från "alla har blodge och hälften har guard" som varit deras signum sedan tidigare. Gillar också att de tvingar in lite ovanligare skills (e.g. defensive, on-the-ball, jump-up) som man inte normalt väljer varken i turneringar eller liga. Tycker gamlazonerna sett så löjligt tråkiga ut och har aldrig spelat dem. Men det här är ett lag som jag skulle vilja testa.

    Inget uppenbart power creep. Men det kanske de sparar till deras nya Star Players. 😒


    Edit: Kommer vi se de nya amazonerna under FezBowl och i Ludvika?

  • @Ionas - Japp de var riktigt tråkiga men nu så har de ännu sämre chans mot dvärgar och chorfs så jag tror vi kommer se ännu färre spela dem.

  • Kommer vara tillåtna på Snowbowl, t.o.m. de gamla kommer inte vara tillåtna.

    Måste dock titta på vart de ska hamna i tier listen

  • Jag håller med @Drexxl om att det är tråkigt att det kommer ytterligare "förmågor".

    Sedan tycker jag att det känns konstigt med en ST4 spelare som börjar med Defensive.

  • Det var svårt att göra fel, att plocka bort dem ur spelet hade gjort de gamla roligare :P

  • är de släppta innan fezbowl så lär de få spelas. Återkommer med tier

  • borde väl hinna komma innan november kan en tycka.

  • Skulle dessa vara något för de nya amazonreglerna?

    eller blir det bara pannkaka?

    3:ed eller vad säger ni at de kommer från?

  • @mikethemachine - De var rätt pannkaka innan eftersom Blitzers såg nästan exakt ut som linewoman.


    Så de fungerar lika bra nu, Catchers får väl vara Phirana Blitzers.

  • okej jag är med på noterna @Frantic

    lade ett lite lägre bud och ser vad som händer.

    Basfärgen löser ju problemet att de är rätt lika. Dock klart roligare om man faktiskt ser skillnad på spelarna ändå.

  • @mikethemachine måla dem superolika funkar ju också

Sign In or Register to comment.