Froxts Målarhörna
Tänkte att man kanske kunde vara lite smidig och samla sina hobbyprojekt i en och samma tråd! Kommer väl spontant slänga ut lite saker här då och då, just nu tänkte jag att jag kunde dela med mig lite av sommarens projekt:
Chaos chosen med ogre!
Laget är prime:at och mestadels redo för målning! Tyvärr så tappade ogre:n en tand när han blev prime:ad. Har fixat det nu, men finns ännu inte dokumenterat i bild. Har också skulpterat lite mutations utöver hans egenheter: tentakel finns redo, men klon är inte klar. Lär uppdatera när den väl är det!
Siktar på att i alla fall fixa två uppsättningar klor till mina warriors, de är ju ändå magnetiserade de också. Beastmen blir svårare, hade gärna haft en till sprue så man hade kunna byta in en lämplig mutant som står redo istället för att magnetisera alla - dessutom lite sent för det!
Kom inte på något bättre än Grabbarna Grus Gymnastikklubb, men så får det vara! Fixade en logga också:
Det var väl det. På återseende!
Comments
Ser fram emot nästa steg
Whohooo!
kul!
Mer sånt!
Har haft svårt att bli klar med detta i och med Jul och så, men har till slut fått tummen ur och pilla till de sista detaljerna på klon. Beastmen mutations på god väg också!
Var inte helt nöjd med underlaget på vissa ställen och skrapade bort/lade till lite extra, så kommer ju få köra en till runda med primer. Eventuellt lite mer sandpapper på klon. Var kul att prova på lite avsiktlig asymmetri också, lär bli mer av det.
Det var väl det. På återseende!
Snyggt, uppskattar att se folks konverteringar. Blir alltid pepp själv! :)
Tackar!
Har varit ganska produktiv på sistone, bara inte med chaos! Med det sagt så är en av två beastman mutanter klara:
Nr. 2 är nästan klar, bara lite puts vid nacken och såklart 2 heads på G.
De får duga så länge! Ha rockså amazoner, dark elves, ogres och en drös star players att pilla med.
På återseende!
Grymt, ser ju riktigt bra ut det där!
Det var ett tag sedan jag la upp något här så det är väl dags att visa upp mina senaste halvfärdiga figurer som hängt med hem hela vägen från Spanien:
Goblins - nu med squig-tema! :D
Det är såklart Brutefuns goblin-lag, printat av Hungry Troll Miniatures. Överlag av bra kvalitet, men framförallt jättekul att måla! Kommer justera lite med det gröna & lila i efterhand tror jag, så att inte ansiktena har samma ton och detalj som t.ex. vaderna och faktiskt ger lite fokus. Har jag tid så kommer jag också försöka städa lite där det behövs, t.ex. flaskorna.
Just det, har ju pillat en hel del med ogres också!
Ville använda hjälmarna, men lite olika måste de ju se ut så skägg fick det bli!
WIP runt punter. Tyckte att puntern kunde vara lite mer unik än bara "fot upp, inget knogjärn" så han fick långbyxor, knäskydd, dinglande benrester osv.
Utan Forgeworlds ogre booster så fick jag hitta på lite för att särskilja alla ogres, så alla utom 2 har någon form av enkel konvertering.
Efter 2 år har jag mitt andra färdigmålade lag (nej, chaos är inte målade än)! Boulderclub Blueberries!
Vanlig gnobbe. Alla som har en plats på laget får uniform och siffra!
Rioutous rookie, stänkt av blåbär! Tänker mig att deras fans står och trampar (och äter) blåbär till blåbärssaft innan de kallas in på plan. De har inga siffror, många olika färger och till skillnad från de panikslagna spelarna så är de ilskna/stridslystna.
I efterhand så blev leran lite väl dyster, så ska se om jag kanske kan fixa lite gräs och gloss på deras fötter/munnar/fotspåren när jag är färdig med mina goblins!
Ja, det var det.
På återseende!