Program för turneringar.

edited June 2015 in Turneringar
Hej alla!

Jag undrar vad ni använder er för rapporteringsprogram vid turneringar? Har ni snickrat något själv eller är det något program som ligger på nätet som ni använder och kan rekommendera?

Comments

  • jag snickreade ihop en egen men det finns ett som heter SCORE (Finns en bit ner på sidan att ladda hem).
  • Tackar.

    Plockar hem och kollar den sedan
  • Score är väldigt bra för enkel rapportering till NAF om du vill köra NAF-sanktionerade turneringar.
  • edited August 2014
    Jag har delphi-källkoden till Score också om någon skulle vara intresserad av att peta om lite i hur den fungerar.
  • Score kändes som ett ok program enkelt men inte direkt visuellt.
    Finns där inga andra program där ute?
  • Jag håller med där Ynik. Därför jag satte ihop eget, har inte sett något annat trevligare där ute. Jag satte själv ihop en hemsida som kopplades till csv-filer jag skapade i excel efter hand. men det va en lite tungjobbad lösning.
  • Jo, jag håller med om att Score! borde kunna fungera bättre och jag har själv spånat på att bygga ihop något, men man inser att det kommer att krävas en hel del utvecklingstid om det ska bli något bra. Tid är tyvärr något som jag inte har i överflöd av. Vet att @Snow har varit inne på att bygga något också, både för turneringar och för att ersätta OBBLM.

    I slutändan blir det så att man trillar tillbaka till Score! för det är det bästa som finns just nu, men jag hoppas innerligt på att det kommer något bättre i framtiden. Kanske dags för en tournament software kickstarter =)
  • Det stämmer att jag har sådana planer. Mängden olika turnerings- och ligaregler gör det komplicerat, då man därför gärna vill ge en organisatör möjligheten att själv ändra reglerna utan att det behöver skrivas ny programkod.

    Samtidigt vill man göra hosting och uppdatering lätt, helst utan installation av databaser eller liknande.
  • Vi skulle kunna göra något tillsammans...
  • Ja det saknas ett bra turneringsprogram. 40K:arna har ett enkelt och bra system som jag skulle vilja föra över till BB-turneringsvärlden. Tyvärr så är jag för dåligt på att koda men om ni funderar på att ställa samman något så titta gärna på deras.
    tok.sverok.net/tto/tournament.php?aT_id=34c
  • Lite off topic men ett bra komplement hade varit en BB roster app i stil med den excel rostern med inbyggda val som många använder sig av.
  • Det borde vi kunna göra, @pellevin
Sign In or Register to comment.