Gamingfesten Sandviken 29-30 Oktober

edited October 2022 in Turneringar

Du hittar all info här:

Anmälda:

viccy (Odd man out) (R)

broderjoe75

Aos

Skylight (R)

msfilling

Ikterus (R)

Sandpeople

coma (R)

grumplekins (R)

Skuld (R)

Oberwald_1

Yann

Fred

Havaji (R)

Juiblex

Zedd

Theomir (R)

densom (R)

Spoiledsquid (R)

Lockmund (R)

Aega (R)

+1

«1

Comments

• Kulturcentrum Sandviken

Längd: 2 dagar

Offentlig

Alla på och utanför Facebook

Blood Bowl turnering under Gamingfesten i Sandviken.

Turneringen är NAF ansluten och regler är Euro Bowl Malta (http://www.eurobowl.eu/2022/default.asp?p=2).

Det krävs att man har biljett till Gamingfesten för att delta i eventet. Inträde 200:- vuxen, 150:- under 18 år. Ingen extra avgift för Blood Bowl turneringen. www.nortic.se/dagny/event/40693

Det kommer spelas 3 matcher på lördagen och 2 matcher på söndagen. Varje match får ta 2h 15min.

Exakta tider kommer upp inom kort.

Anmälan görs till victor.hansen85@gmail.com och din roster ska bifogas i anmälan.

Hoppas vi ses! 

• Kaju ska inte vara med. @brocCooLi kommer avanmäla honom strax.

• bra att du sa till @Oberwald_1

jag avanmäler kaju!

• edited August 2022

Jag anmäler mig! "

NAF: broderjoe75

Samt söker boende....

Love, Peace & Beard!

• Tänkte nog också åka dit. bra uppladdning inför malta!

• Vilken tid tänkte ni börja på lördagen?

• Eventet öppnar 12 så första match är tänkt att starta senast 12.30. Fullständigt spelschema med tider kommer ut under nästa vecka.

• Nice, det är inget max antal?

Och ett tips är att ta in anmälningar separat från att man behöver skicka in roster då många bestämmer sig ganska sent vad dom kommer spela.

• Som det ser ut nu har vi 16 bord att spela på. Skulle det bli så att vi närmar oss 32 deltagare, vilket inte kändes realistiskt när vi bestämde oss för att ha en turnering, får vi kika på om vi kan utöka eller om det får bli max antal. Just nu med 2 anmälda känns det inte som ett problem.

Jo jag har förstått att det är en bra idé att kunna anmäla sig och skicka in roster separat, så har ändrat det nu. Roster ska skickas in senast 24/10.

• Schema:

Lördag 

12.00 Eventet öppnar, registrering

12:30-14:45 Match 1

15:15-17:30 Match 2

18:00-20:15 Match 3

Söndag

12:15-14:30 Match 4

15:00-17:15 Match 5

17:30-18:00 Avslut och prisutdelning

• Jag anmäler mig!

• Jag och Fred planerar att komma. Vi åker från Stockholm och har plats i bil.

• @yann Kul! Ni är välkomna!

• Jag anmäler mig också

• Lite nyfiken vad det kommer va pris för? 😁

• Ära och berömmelse!?!

• Bryr mig inte om vad utan bara för :p

• Inte helt spikat för vad än. Men tänker mig att det blir för vinnaren, andra platsen, mest TD, mest cas, kanske bäst stunty och eventuellt något annat kul! Kom gärna med förslag!

• Frågan är ju om det kommer finnas pris för best painted eller inte :D

• Tror tyvärr inte det då jag håller i alltihop på egen hand och det är min första turnering. Jag känner att det krävs rätt mycket tid för att bedöma best painted.

• @Viccy enkelt sätt är att alla ställer upp sitt lag efter en match vid matpaus, sedan röstar de tävlande med en lapp i tex låda.

Bara ett förslag, gillade detta själv då man får chans att spana in alla lag vid något tillfälle

• edited September 2022

@mikethemachine bra idé! Inte alls omöjligt att jag löser något sådant! Kommer annonsera vad det blir priser för så fort jag löst ett schysst pris till varje kategori :)

• Jag anmäler mig, men med risk att jag får förhinder. Lever på hoppet.

• Siktar på att försöka komma, hoppas på att lyckas. Anmäler mig mao.

• edited September 2022

Jag och Fred anmäler oss gärna om det inte var tydligt i tidigare post.

Vi åker bil från Stockholm och har ett boende för 10+ personer om någon vill haka på oss så är det bara att skicka pm.

• @mikethemachine låter mer som en "most popular team" än best painted. De som inte målar så mycket själva tenderar till att inte rösta på det tekniskt bäst målade laget utan de figurer de gillar bäst. Roligt ändå men kanske inte något som skapar en spännande målartävling.

• @coma självklart är en kunnig person på området som bedömer den bästa lösningen för just målartävling. Förslaget var mer för en enkel lösning, är den rättvis i alla väder? Nej, tex har jag sett coach vinna på popularitet snarare än målaregenskaper. @coma

• Jag anmäler mig

• Jag fick förhinder. Jag kan avanmälan mig tack. Sorry.

• @kaju du har ju inte skickat något mejl och anmält dig enligt första posten så det borde väl vara lugnt? Ses vi på Snowbowl istället?

Sign In or Register to comment.