SOUTH COAST AUTUMN 2022

Hallå,

Första tråden som jag skapar, men förhoppningsvis inte sista.

Någon mer från Stockholm som skall dit?

Jag tillsammans med Fred (Khornstulls Warriors i ligan) har registrerat oss för spel på lördag. Tänkte bo på Hilton i anslutning till eventet fre-sön. Fanns både spa och restauranger så det verkade lite najs. Vore ju ball om vi kunde bli ett gäng svenskar.

Lär fråga forumet innan om speltips och allmänna råd inför turneringen efter som det är både min och Freds första =)

Comments

• Hej,

Jag kommer att åka ner till deras event 26-27 november (lite för mycket att göra oktober).

Men superkul att ni kastar er i på djupa delen av poolen!

Det är några i Stockbowl som har erfarenhet av detta och dra er inte för att fråga.

Tips på byggen, spelsätt och vad som kan vara bra att ha med sig :-)

• Skickade in roster inför turneringen.

1 100 000. 4 prime, 2 secondary.

+ Gratis maskot som ger 1 Team Reroll.

Man måste ha 11 spelare innan Star Player får köpas.

4 Chaos Warriors (Chosen Blockers) alla med Block

7 Beastmen : 1 Kick, 1 Leader

1 Hakflem Skuttlespike

1 Reroll

• Känns som en ganska bra roster med Chaos!

Hakflem är ju fantastisk och man vill ju väldigt gärna ha 4 warriors. Det jag inte gillar är kick, en skill som blivit sämre som turneringsskill när blitz resultatet på kick off blev sämre och jag tyckte knappt att det var värt att ta den innan ens med lag som Skaven m.fl.

Wrestle på en beastmen skulle göra laget pålitligare och ge åtminstone en lite bättre chans att hantera blodgers som håller i bollen men också för att öppna hål att springa igenom. Kanske också hade varit bra med en warrior med guard. Chaos får lite problem mot lizards, orker, khemri och välspelade ogres så en guard hade vägt upp ordentligt för att möta deras styrka.

Hoppas det blir en rolig turnering med många pows!

:)

• Superkul att ha er med i Turnerings svängen!!

Lycka till både två!!

Inga krav på er nu som Svenskar.....

Oslo Open - Svensk seger

Pouring Rain - Svensk seger

South Coast - Svensk...

• Tackar!

Kanske får tänka om ang kick. Wrestle är nog ett bättre val. Men efter South Coast är det kanske nya meta? :D

Sign In or Register to comment.