Season 35 - Round 1 => Last day 28 Augusti

Då var grupperna och dom 5 första matcherna klara!

Vi passa på att hälsa våra 3 nya coacher, Fred, @Yann & @KriLLe välkommen och hoppas att ni kommer att trivas med oss :-D, även hälsa @NastyUnicorn tillbaka till ligan!

24 cocher - 14 nya lag - och en riktig intern stunty liga som vi kan se fram emot!


Hoppas att ni veteraner ser till att dom trivs och välkomnar dom med öppna armar!!

Med detta sagt så vill jag understryka att ni alla har möjlighet att boka och spela era matcher när som under den satta perioden och vart ni vill, men vi ser helst att detta sker på torsdagar i Alphaspels lokaler.

Skulle det uppstå problem med att boka in matchen och jag (Commish) behöver blandas in så har den som kan spela på torsdagar en fördel, men givetvis så lyssnar jag på alla argument innan jag dömer.


Vill även att när ni har kommit överens om matchdag att ni går in och ändrar datumet i match rapporten, för att underlätta för mig att se att allting flyter på.

Efter att ni har ändrat datum så behöver ni inte göra något mera, utan räcker att stänga ner eller hoppa tillbaka så är det nya datumet satt i systemet!


Nu till det som alla väntar på.... Runda 1 matcherna!

Lycka till alla!

Brake some bones and lets play ball!!

Comments

  • Tackar, tackar!

    Skall bli kul att få blocka lite efter +15 års uppehåll.

    /Yann

  • Tusen tack 🙏

    Ser fram emot att träffa er!


    Passar väl på att ragga min match!

    Hur ser det ut för dig imorgon torsdag 18/8 på Alpha @Hugo?

    /KriLLe

  • Lycka till alla som börjar säsongen ikväll!

  • @Fred har redan vunnit bästa loggan. Mycket snygg!!

  • Håller med om @Fredlund logga!

    Snyggt!!

  • Fråga. Tog vi något beslut angående ta skills och köpa in Journeymen på senaste spelarmötet? Siten gör det ju inte enligt regelboken och det var diskussion om att implementera en workaround för det. (Jag hittar inget om det i reglerna för ligan så kanske beslöt vi att göra ingenting. )

  • @Hoffa menar du som mercinaries inducement?


    För den köper du ju innan match i sådant fall men en j-man kan man inte få skill med.

  • Idén var att man skulle köpa skills under post-match. Får man en journeyman som skillar kan man slå den skillen i motståndarens närvaro och ange i matchkommentaren vad det blev, så fixar admin. Man kan ju (oftast) skita i att köpa skrället.

    Tror det var det som beslutades. @Ionas? @Juiblex?

  • Ja. Lite extra meck men det som funkar bäst med hur sidan är programmerad.

  • Tack för påminnelsen. Detta borde nog läggas in på hemsidan under "Our rules"

  • edited August 2022

    Sant. Fixar inom kort.


    Edit:

    Hoppas logiken går att följa.

  • Blodig match mellan Beers and Boars och Khornestull warriors.

  • Tack för välkomnandet! Och att ni gillar loggan!

    Hade just min första match, tack för en superbra introduktion @DavidD för en ny spelare med lite medvind i rollsen :)


    /Fred

  • edited August 2022

    3 kills på en match? @Fredlund kom in i Stockbowl-andan direkt noterar jag. :D

    En SPP-cas mindre än min bästa match: https://www.stockbowl.bbleague.se/default.asp?p=m&m=4049

  • Kan bli svårt för oss andra att slåss om de här troféerna. 😅

  • Its not a sprint, its a marathon…..


    så vi är körda…….

  • Ouch. Många journeymen i nästa omgång för David

  • @suncar ja, men han slipper iaf möta Khorne igen.

  • Sant. I gruppspelet iaf.

    hoppas dina Khorne inte är lika dödliga på torsdag, har inte köpt apo än :)

  • De är förhoppningsvis ännu värre. 😈

  • @suncar reset av laget, heter det

  • @DavidD Oerhört rimligt

  • Då har vi passerat halvtid för runda 1 och man kan reda skönja ett visst spelmönster från vissa lag....

    Saknar besked från 4 coacher om när deras matcher går av stapeln, men annars så tycks runda 1 flyta på!

    På endast sex spelade matcher så har vi redan samlat på oss 36 CAS och gjort 15 TD.....

    Två lag har redan utmärkt sig i sin spelstil....

    att möta Khornstull Warriors så behöver man både fylla på med apotekare samt Blood Beers... 9 CAS i en match varav 3 är kills... Här samlar dom på sig både Skulls och Blood for the Blood God!

    Samt man bör ha ett visst djup i sitt försvar mot Caledor Dragons precisions passningsspel, redan hunnit med 3 pass-completions efter bara 1 match... av två olika spelare till råga på allt. Dom kan bli svåra att stoppa i årets säsong!


    För er som spelar denna vecka önskar jag er lycka till och må Nuffle välsigna era tärningar!

  • Så var det endast 4 matcher kvar på runda 1, vill inte sätta någon press på er.... men....

    Matcherna snittar på 5,6 CAS och 0,8 Death....

    Tydligen så har det även varit en boll med på planen så man har hunnit med att göra 2,3 TD i snitt per match också.... :-0!!

    Fortsätter det så här så kan man nog räkna med TV1000 lag på finaldagen.....

  • Uppfattat! Snittet ska upp!

Sign In or Register to comment.