best uppercut s 15

edited October 2014 in StockBowl
Samma princip som tidigare säsonger.
Länka matchen på stockbowls sida skriv total inducement. Berätta gärna om matchen med.
1. @ozt 390k
2. @ozt 340k
3. Georg @GeorgKindlund 200k

Comments

• http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1426
    200 k inducments (2st extra appos) tredje gången tHS och DS möts. det står nu 1-1 i matcher med en lika. snyggast i matchen var nog "ratatosk 2" mål. som krävde att tre gutters gemensamt utförde: 2+dodge 3+leap 2+dauntless 1 tärningsblock 3+ dodge 2+dodge 2+dodge 3+leap 4+pickup 3+dodge 2+dodge 2+gfi 3+throw missad intercept 3+catch 2+dodge
  • Jag är inte så säker på att jag skulle hinna slå den slagsekvensen på 4 minuter :)
  • OztOzt
    edited October 2014
    www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1450

Får inte länken att funka.

Min match mot Tentacle terror vann jag med 340 inducements.
    Stal båda rerolls i första halvan. Puggy baconbreath blitzade turn 1, men missade foul appearance. Dodgade ihjäl sig när han blitzade ballcarriern turn 2. Puggy suger!
    Sen grindade nurgle. Lyckades få bollen efter att ha gjort cirka 15 lyckade dodgar, men nurgle lyckades med plocka, springa passa utan rerolls och gjorde mål turn 8.
    Andra driven stal jag bara en reroll. Efter att jag gjorde ett standard springspel på 5 turns så börjar det roliga.

Bollen landar ganska centralt, och han cagar runt bollen och missar pick up. Då spelar jag woof-woof och hunden tar bollen och springer ut med den ur buren! Nurgle var inte snabba nog att hindra mig från att överväldiga dem, men turn 16 lyckades besten placera sig vid min ballcarrier. Efter att jag dodgade in en assist så 2d upphill-blitzade jag bort besten och sprintade i mål. Vinst!
  • Fan vad bra sammanfattning av en match! Mer sånt!
  • @ozt: Fixade länken. Och vilken rolig match! Halfling bling bling power!
  • Finns det något sätt att kolla vad man hade för TV under en match i efterhand? Har inte tänkt på att hålla koll på det här priset och vill se vad jag hade för TV-skillnad i matchen mot We eat you
  • Inte automagiskt. Minns du vilka inducements du tog?
  • Om någon av er har kvar protokollet står det där.
  • Det går ju att "backtracka" genom att titta på vilka som levlat sedan matchen och vilka som var "miss next" till den metachen, men det är ju lite bökigt och det skiter sig om något av lagen har köpt spelare sedan matchen.
  • jori3641 wrote: »
    och det skiter sig om något av lagen har köpt spelare sedan matchen.

Det går att kolla pid# och lista ut vilka som är nya dock.
  • Bim jag är inte hundra på det,men du hade 2 MNG mot mig vet jag,jag hade inga skadade och jag har bara köpt en snot efter våran match så jag hade iallafall TV 1730,vet du köpte in Helmut "Helmutta" Wolf och ett kort iallafall så det är ju 160k inducement,vill ha för mig du skaffade en babe med var det så,har för mig det,så det borde varit runt 210k inducemments för dig ?
  • BimBim
    edited October 2014
    Under förutsättning att du hade 1730 har jag nu backtrackat mina senaste matcher och konstaterat att jag måste ha haft mellan 230-300 i inducements. Intervallet beror på att jag inte minns om jag gick upp i FF efter mina två senaste matcher och jag minns inte när jag köpte min spelare 14, vilket sammanlagt kan åstadkomma en variation på 70.

Oavsett så har Ozt gjort en större uppercut än mig, så det spelar ingen större roll :D
  • www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1501

En trevlig 390k uppercut.
    Master chef = tokigt bra. 2 rerolls stulna varje halvlek av 2 möjliga.
    Puggy Baconbreath = Stabil och viktig. Blitzade ihjäl sig på dubbelskalle och loner turn 9.
    Wizard = Sög. Fireball på 6 pers, träffade 1 och stunnade bara.

Hela matchen till turn 16 var det regn. Mums. Påverkade ingen nämvärt eftersom Muffloo ändå rullade 1 på sina bollplock de mesta gångerna. Och jag hade rerolls att bränna. Dessutom så var majoriteten av armorslagen mot halflingarna misslyckade vilket hjälpte till en hel del!

Halvlek 1 tog jag emot bollen och började marschera framåt. Foulade en strip ball/tackle wardancer 2 gånger men stunnade bara. Det var dock viktigt då han blitzade med den andra och bara puttade. När han till slut lyckade hoppa in och använda strip ball så studsade den till en annan fling som tog den. I regnet. Men jag kom inte framåt så långt eftersom jag inte vågade lämna min starka cage av träd så turn 8 blev det ett lyckat kast till TD.

Halvlek 2 så hade jag ett avvaktande försvar med kolumner mot de 9 kvarvarande alverna. Puggy blitzade ihjäl sig strax efter att jag kastad en fling in i cas-båset . Muffloo gjorde en cage på ena sidan som jag tryckte ihop lite och sen fireballade utan effekt. Men han sprang in mot mitten och var tvungen att varva ett träd och lämnade då en liten lucka så det gick att blitza ballcarriern med två tärningar. Blodge that! Sen studsade bollen runt i regnet och kaosade någon runda innan jag lyckades blitza lös mig och plocka upp bollen för att sedan med sure feet springa iväg. Alverna försökte hoppa in och blitza men landade hårt. Sprang in 2-0 runda 15 efter 2 dodgar.

Sen blev det riot och Muffloo fick 2 turns på sig att springa in sitt tröstmål. Seger!
  • Det är svårt att spela när 1orna kommer på fel ställen, det är ännu svårare utan rerolls :(
  • Nu krävs det en jävla spurt för att du skall komma till slutspel Mufflo, och det måste du, jag har dig där i tipset.
  • Behöver bara fuska lite :)
  • Btw, ännu en lysande sammanfattning @Ozt!
  • Thursablot: Erkänn att du avstår från att köpa en ny Ogre inför semifinalen enbart för att du skall kunna vinna ditt eget uppercutpris :)
  • edited December 2014
    Mooselord wrote: »
    Thursablot: Erkänn att du avstår från att köpa en ny Ogre inför semifinalen enbart för att du skall kunna vinna ditt eget uppercutpris :)
    Haha precis. Meningen med alla mina pris är att att slippa ge ut dem
  • Grattis kändes som du var värd din snot efter din säsong
Sign In or Register to comment.