Entering the pitch…..

Comments

• Tappat catcher, fått blocker. Jag diggart. Hoppas också att statlines får en rework

• Amazon Python Warrior är en av dom fulaste sculpt som kommit till Blood Bowl.

• Vad tror ni om det är Claws på Jaguar warrior??

• @Juiblex Tänkte samma sak!

@Aos Inte så illa väl? Lite skum balans men annars mil bättre än t.ex. Chaos Warriors (och många sculpts från 3ed-5ed ska vi inte tala om).

• Jag vägrar låta så här allvarliga förolämpningar mot Gary Morleys skulpturer stå.

• edited July 2022

ok... hmm

Ingen Female Ogre :(

Ingen 0-2 Will-O the wisp (något jag fantiserat om)

Catcher - Borta - Wtf, de gick ju iaf att spela med... (EDIT: Men blockers kan ju fungera de med hehe)

Throwers - - För guds skull ge dom inte samma som BB2016 GR hade Vemom dagger (pioson) hade ....

So far big :(

Men figurerna gillade jag :D

EDIT 2: Man får inte ett helt lag med när man köper boxen :( ... men så är det som oftast också tyvärr .... men det kan ju faktiskt leda till att en "female-Ogre" kan existera ;)

• edited July 2022

Fula figs, fult målat.

Är inte Pirahna Warriors Catchers då? EDIT: ahh såg på Warhammer Community nu.

@Juiblex Jag tror att det är Weeping blades.

• AosAos
    edited July 2022

@kaju har rätt!

• @Frantic Om namnet är något att gå på så är risken liten, python kväver ihjäl - så snarare att de skulle få preh. tail eller tentacles!

• edited July 2022

Jag gillar att de tog en annan estetik än ”jaguarhöftskynken, liten rad med tyg som BH och resten dekorerat med diverse djurben”.

Längtar att få se nya rostern, men har länge velat ha en ny amazonroster.

• Jag gillar skarpt designen! Ser fram emot att se rostret och eventuella nya regler.

• Boa Kon’ssstriktr

MV 6

sidestep

dodge

Safe pair of hands

Special skill;

En gång per match vid aktivation och står bredvid bollhållaren så är det 2+ för att få bollen. Sedan är han klar för ronden.

• Hur kan den inte ha tentacles?

• Prehensile tail hade man gissat på. Men antar att den använder svansen för side steps 😊

• Wrestle vore ganska självklart också, eller monsterous mouth….

• Med tanke på att human linos inte har Claws trots Wolverine klor så känns Claws långsökt.

• Gillar också verkligen starplayern, är det nån som vågar sig på en gissning när Spike kommer?

• Tycker Starplayern har en av de sämsta "star player-skill" jag sett, finns andra riktigt dåliga där ute så sämst vet jag inte, men dålig oh ja.

• Jag gillar de nya figurerna ändå. Ganska trevliga även om allt GW gör är lite fulare än t.ex. Corvus Belli.

Har dock inget som helst förtroende kvar över att de kommer att kunna skapa en roster som inte gör mig besviken och tappar all lust att spela dem igen. OWA, Khorne och Norse var iaf precis så pass mycket trams att jag inte såg tjusningen med att spela dem. Cool star player dock även om jag är helt ointresserad av att spela någon turnering som tillåter star players.

• Så var power creepen igång igen….

Gissar att prereleasen to order på amazonera kommer upp i helgen med en 3de star player…

Nummer 2 av dom är ju ganska bra…..

• @Juiblex - Bra, hmm jo ok allting hänger på priset....

Sign In or Register to comment.