Comments

  • Var det något nytt i den?


    Tyckte mig inte att det var något som skiljde sig från den tidigare.

  • Länken går till ett gammalt dokument. Finns en annan på Warhammer community med faktiskt ändringar och förtydlingar.

  • wait ... som motståndare kan du tvinga fram piledriver på den andra killens animal savagery roll block. Dios mio

    "Q: If a player with Animal Savagery knocks down a friendly model, are they forced to use Claws, Piledriver, Mighty Blow (X+) (or any other Skills that would affect Armour or Injury rolls), or can they choose not to? (p.81) A: The opposing coach may choose if the player must use these Skills or not."

    Kan spelaren då bli utvisad för man piledrivar sin egna spelare?

  • Ja, som jag förstår det. Det är en combo man helst kanske ska undvika.

  • Vet inte om rätt länk ligger här någonstans.... men här är den: https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2017/11/MnBHGU164Kn1dSer.pdf

  • Jag gillar att de förtydliga hur det fungerar med Open players vid Blitz på kick.offen. Om man måste vara Open från början eller om man kan bli Open av att den man står bredvid blitzats bort. Har varit med om det 3 gånger på turneringar och varje gång har regeltolkningen varit "det som just nu är sämst för dig".

  • Denna var ju intressant.

  • Välbehövlig nerf för Ogres och Halflings. Äntligen.

  • Inte mer än rätt, tycker jag!

    Synd att dom inte korrigerade HMP ockdå...

  • @Ionas & @Juiblex - ändå märkligt att de går rakt emot reglerna i regelboken.

    Samtidigt så blir det ingen turnover om man sparkar en gnobblar rakt in i en cage…

  • Jo de står ju ganska tydligt under HMP att man inte tar hänsyn till avståndet….

    sedan i FAQ så lägger dom till avståndsdelen…..


    tyvärr fortfarande en del otydligheter kvar för dem att lösa…

  • Menade om att TTM @Juiblex :)

  • Att Hail Mary numera är en long bomb gör väl att man får +1 med Cannoner?

  • @HoffaDet låter ju logiskt. Så antagligen inte ;P

Sign In or Register to comment.