Deathroller - Turnering

Hejsan! Jag håller på med ett nytt spejsat dvärglag och har byggt en Deathroller för att ha alla spelare. Men när tusan använder man den? Jag ska dra med laget till Twin Mountains och vill gärna visa upp den. Går det någonsin att rättfärdiga en Deathroller i ett Dvärglag, eller ger man sig själv handikapp bara?

Comments

  • edited August 2014
    Deathrollern är bra i Dungeonbowl, kan ju börja lira det istället? :D Satsa på Goth Bowl
  • Den kan funka på turneringar med massa pengar att köpa lag för, men på <1200 turneringar är den bara en nackdel. Tycker jag.
  • Jag håller med Ozt. Dock är det ju en rolig pjäs och eftersom några envisas med att spela stuntys så kan ju dvärgar med en deathroller också vara kul även om det inte är optimalt.
  • Jag tycker inte ens den är bra i Dungeonbowl. Den får bara vara kvar i spel några få turns där, så inte ens där får du så mycket nöje av den.

    Men i ligaspel skulle jag köra den. Den är ju skitkul!
  • Detta är kanske ett problem med Tiers som på Twin Mountain. Skulle dvärgar fortfarande vara Tier 1 om man tog Deathrollern?
  • @Hemlighållaren Nä, men tiersystemet gör att roliga annorlunda builds får stryka på foten för större variation på lag i turneringen. Stunty mutantgoblins och ödlor är ett sätt att frångå detta. En dvärgbuild utan ag3 skulle kunna ges en liknande boost om man vill laborera. Säg att rena ag2- lag ej inräknat stjärnor hamnar på samma tier som khemri. eller något
Sign In or Register to comment.