Blood Bowl lag-sm/regionals?

Det blev ett stort hype i Liza tråden om en stads/regions tävling.

Tycker ideen är fantastisk att testa!

Många frågor finns som vi måste komma fram till.

Namn?

Kommun, region, landskap?

Antal spelare per lag?

Måste alla spelare bo i regionen? Eller kan man ta in en utifrån?

Vad händer med dom som kommer från regioner utan tillräckligt med spelare? Ska dom få plocka ihop en "undefined"-lag?

Kör vi en liten kopia på euro'bowl där regioner istället för län får lämna in en kapten sen får varje kapten lämna on ett lag?

Ska man samköra det mef en vanlig lag turnering så fler lag deltar eller ska det bli en egen mindre turnering där vinnaren får bragging rights?? :D

Comments

• Jag tycker Blood Bowl Sweden Regionals är ett bra namn och att län bör vara gränsen då jag tror det gör det lättare för vissa att fixa ett lag eller?

Tror inte man ska köra på så många spelare per lag då vi vill ha med fler lag om vi ska genomföra detta.

Känns som varje län får avgöra hur dom tar fram laget själv.

Skulle nog vilja se en roundrobin då jag tror vi hamnar på ca 6 lag och inte fler tyvärr.

Alternativet är ju att köra det samtidigt som en annan turnering.

• Det kan ju även finnas intresse från våra grannländer så varför inte skicka en blänkare till norge, danmark och finland också....

Med denna framförhållningen så kan ju även dom trixa till ett lag eller tre kanske....

• Vi har ju varken ett datum eller plats än 😅

Så absolut borde man ju prata med dom.

Lämpligt borde va att hålla det i Stockholm då det är löttast för flest att ta sig ditt.

• Gillar som sagt idén, tänker också att det borde vara tillåtet med mer än ett lag från varje region eller stad så att så många som möjligt kan få vara med. Och att ett eller flera lag kan bestå av "laglösa" spelare som paras ihop och får representera valfri del av Sverige.

• @Aos Nej, de flesta lagen kommer fortfarande att vara från en specifik stad eller region. Det är mig veterligen ganska ovanligt att lag i vanliga lagtävlingar består av spelare från ett ställe, det vanliga (skulle jag säga) är att det är ganska blandat.

• Jag vet att Sala-föreningen har ambitioner att anordna en lagtävling och SM kombinerat.

• Tycker det låter som en fantastisk rolig turneringen som bör genomföras.

Tror att det kan komma rätt många lag så jag tror mer på att ha en schemalagd turnering istället för RoundRobin.

Kör man på län/land så tror jag ändå att man kan få med en hel del lag men att tillåta att man plockar in en utanför länet/landet för att fylla laget.

Här beror det ju lite på hur många man vill att ett lag ska bestå utav? Är det 3-4 i laget så är det inget problem men om man ska upp till 6 spelare så kanske det blir jobbigare.

• edited May 2022

Självklart skall vi ha landskapslag!

Det finns ju redan landskapsdjur, landskapsfiskar, landskapsgrundämnen och landskapsäpplen mm.

Förslag:

Dalarna - Khorne (Aggressiva dalmasar är väl vanligt förekommande i uppror!)

Värmland - Necromantic (Vargar!)

Norrbotten - Norse (Säger väl sig självt!)

Västerbotten - Skaven (Ost!)

osv... ;)

• Västerbotten - Skaven (Ost!) Hahaha

@Mooselord

Sign In or Register to comment.