Season 34 Gruppresultat
Coacher!
Då var samtliga matcher spelade (en är kvar att rapportera in..)! Tyvärr så påverkar inte denna matchen vem som har chans på den åtråvärda Stockbowl champion trofén!
Dock superkul att så många var på plats i går och spelade!!!!
Först vill jag tacka alla för en rolig säsong (det har slagits ett par rekord) samt gratulera följande till gruppspels vinnare;
Bruised Ego – Pellevin
Undead Underdogs – mengert
SWIP Snotling – Anders
Darkside Powboys – Grumplekins
Stort grattis!!
Men allt är inte över ännu!
Vi har nu två cuper att spela om, Vem som står som Säsong 34 Champion och vem som kommer att behöva lite boost till nästa säsong i Wooden Cup.
Vi har tyvärr ett avhopp i vem som står som slutlig mästare och i och med det så går hans plats till säsongens runner up.
Följande lag kommer nu att lottas och få chans om den åtråvärda pokalen Stockbowl Champion!
Wooden Cup är en helt frivilligt att delta i och den är till för att samtliga lag skall ha möjlighet att spela lika många matcher under en säsong, vänligen meddela mig om du INTE vill delta!
Återkommer inom kort med lottning för båda cuperna!
Från liga commish ett stort tack igen!
//Juiblex
Comments
Är det ren lottning och inte seedning? Officiellt ska det väl vara seedning?
@grumplekins det är seedning enligt våra riktlinjer för slutspel som gäller (står på hemsidan även).
Kommer inte spela Wooden cup.
Två frågor
1) Vilka datum gäller för omgångarna i Wooden Cup
2) Gör vi redraft helt enligt regelboken (utan någon maxlimit för hur mycket pengar man kan redrafta för) ?
@Hoffa troligen en match fram till slutspelsdagen och två då. Du redraftar först efter (dvs inför nästa ordinarie säsong).
Trofén i wooden cup är den knuten till laget eller coachen? Alltså får jag behålla den där extra rerollen om jag byter lag till nästa säsong?
Den är knuten till laget.
Jag är gärna med på spoonen om det fanns plats kvar
Hej,
Misstänker att 1an möter 8an etc.
Jag och Chrixx kommer spela vår match på onsdag. (4an vs 5an)
Matcherna för wooden Spoon Cup och Plays offs ligger nu uppe.
Notera den något kortare tidsramen för Wooden spoon (vill hinna med 2 matcher på dessa veckor)!
//Commish
Hej,
Visst ska "miss next" försvinna inför slutspel?
@Pertan Det stämmer!
Går igenom detta nu!
@Juiblex dig kan man alltid lita på!
Nej! Och påpekande av detta skall straffas med att ytterligare en spelare blir skadad!!? 🤣
Mm med tanke på hur mycket du kommer få i Inducements... 😓
Haha, Jag tänkte inte på wooden cup så jag sparkade en del spelare inför redraft. Så nu står jag med 5 blockers, en trollslayer & 5 journeymen till cupen! Ska bli intressant lol!
Försvinner miss next på wooden cup oxå tro
Tyvärr så är just Wooden Cup dåligt dokumenterad för tillfället....
Detta kommer att styras upp inför höstsäsongen...
Miss next försvinner inte denna säsong i wooden cup.
Ok
Med risk för att tjata postar jag denna fråga på fler ställen då jag missat att hitta svar på den och börjar känna mig stressad med första wooden matchen planerad till den 19:
"Vad kommer redraft cappen ligga på till säsong 35. (Både TV och Pengar) Uppenbart kommer jag över den cap på 1.300.000 som användes till säsong 34 och om det blir samma i säsong 35 är det ju lika bra att bränna överskjutande pengar under Wooden spoon cup."
TV 1300 var den cap som vi pratade om inför denna säsong.
Detta kan vi ta upp och diskutera under spelarmötet den 5 juni.
Jag tycker att det skall finnas en Cap mellan Open och ligan, men lag som är i ligan kanske skall ha en högre cap....
Vad tycker ni andra om en sådant förslag?
Jag tycker att vi i framtiden kan ha en cap för överföring från Open på 12-13 hundra men att vi kan ta bort capen för "vanliga" till "vanliga". I alla fall ur balanssynpunkt. Men det kanske blir struligare att administrera.
@Hoffa det är ändå bra att bränna alla pengar för de följer inte med in i redraften
fortsätter på redraft frågorna.. Ang hur mycket man får per match osv.. Är det reglerna i boken eller det som står i länkade pdf:en på hemsidan som gäller?
Om det finns kvar en länkad pdf så är det nog tyvärr legacyregler som vi missat att radera. Vi kör helt efter boken med tilläget att det är ett redrafttak på 1300.
Kan du messa mig var jag hittar länken så ska jag försöka städa bort den.
det är ändå bra att bränna alla pengar för de följer inte med in i redraften
@grumplekins Jag tycker jag läser på sid 99 i regelboken under 2. Raise funds att man börjar med 1.000.000 + det man har kvar i kassan och sedan lägger på för spelade matcher. Dvs man får med pengarna i redraft budget (upp till cappen på 1.300.000) men kan inte spara några pengar från den budgeten så man börjar nästa säsong med 0 i kassan.
@Hoffa ja jag hade fel - tänkte antagligen på att man inte får ta med sig pengar till nästa säsong
Angående capen tycker jag den mycket väl kan höjas men kanske inte helt tas bort
Fortsätter den här tråden med nästa fråga. Regelboken är klar på den här punkten (svaret är nej) men Stockbowl följer inte alltid timingen i regelboken så.
Är det i Stockbowl möjligt att köpa skills mellan att man redraftat en spelare och första matchen för säsongen?
Martin har lite svårt med siktandet i kväll