Nationalbollen 2522 (6:e Juni, Göteborg) - NAF Approved
“Vilken atmosfär, Bob. Flaggorna vajar, mjöden flödar, fansen skriker.”
“Jajamensan, Jim. Norscans vet hur man festar.”
“Det är inte undra på, Bob, det är idag de firar sin nationaldag, dagen man skapade den första tunnan Tilean Tullöl, efter den lyckade invasionen av Tilea.”
“Perfekt skapelse, Jim. Det är många kvällar jag inte kommer ihåg på grund av TT.”
“Jag önskar jag kunde glömma dem, Bob. Men nu till viktigare saker, kvällens match är mellan Norscas paradlag, Kvelligs Krushers, som spelar en vänskapsmatch mot Necromantic laget, Da Early Risers.”
“Där kommer grisen, med en tunna på ryggen. Ser saftigt ut, Jim.”
“Det ser ut som att du inte är den enda som tycker det, där rusar Risers ena Werewolf ut på planen och gör en kort affär av både mat och dryck. Det ser ut som att det inte alls uppskattas av spelarna i Kvelligs Krushers.”
“Uj uj, Jim, det här ser ut att bli ett blodbad. Jag tror jag ser lite yxor viftandes också. Det här bådar gott.”
“Domarna ser ut att ha problem med att stoppa fajten, det ser ut som att rätt många spelare inte kommer resa sig upp. Vissa har nog tagit sitt sista andetag för andra gången. Jag tror inte matchen kommer att bli av.”
“Det är det jag älskar med Blood Bowl, Jim. Ibland får man gå och käka tidigt.”
Då var det dags igen, ett endagars-event på Kulturlagret i Göteborg.
Max antal spelare: 32
Kostnad: 100kr
Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 30:e Maj till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel.
Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.
Samling: 09:00
Utansonsering första match: 09:30
Start första match: 09:40
Lunch: 12-13
Utannonsering andra match: 13:00
Start andra match: 13:10
Utannonsering tredje match: 15:50
Start tredje match: 16:00
Matpaush 18:20-19:00
Utannonsering fjärde match: 19:00
Start fjärde match: 19:10
Prisutdelning: 21:45
Mer info om priser kommer senare.
Comments
Kul! Två frågor:
Vilket datum är det? Jag kan iofs gissa ;)
Vilket datum ska roster vara inne, 15 april blir tight?
Förtydligade namnet (och därmed datumet) och uppdaterade roster datumet, hade klippt och klistrat och missade.
Archie
Turneringnen är nu NAF registrerad så NAF medlemmar kommer få sina mather uppladdade.
Archie
Awwww, jag hade hoppats att stunties skulle få mer skills. ;(
@PluTT Stunties behöver inte mera skills, dom behöver bara en skill... :-D
Men min Ogres vill ha fler skills. =)
@PluTT Och han heter Griff :)
Om jag tar Griff får jag bara 3 primaries. ;(
Jao, livet är tufft.
är det någon som anmält sig?
Räknas Star players som kommer i par som ett eller två val? Som Grak och Crumblebelly eller Swift twins.
Finns info på sidan 130 och 133 ;)
@mrselecta Två anmälda hittills. Folk är generellt inte supersnabba på att anmäla sig.
Archie
@PluTT , @kaju har rätt, det står tydligt i regelboken.
Det står inte alls i regelboken utan i de påhittade skill-packsen. Men du har du förtydligat vad som menas med "access to". Regelboken syftar bara på antalet star players man kan ha på ett roster, 2st.
@Plutt Ledsen att behöva säga men jo. Första meningen enligt regelboken för Grak & Crumbleberry:
"Special rules: Grak and Crumbleberry must be hired as a pair and count as Two Star Players."
Archie
Är det verkligen Slaan som är en valbar ras? Eller ska det vara Slann?
Oberwald hakar på Pellevin-tåget.
Någon måste ju ta vid nu när han lagt tärningarna på hyllan.
@Oberwald_1 är du min nya pappa..? 👉️👈️
@Drexxl Så länge du är fine med lite incest så.
@Oberwald_1 Taget från EM filen, men uppdaterat. Man borde väl kanske ändra de andra lagen också, mycket blandning mellan singularis och pluralis, men det blir någon annan gång.
Hur ser det ut med anmälningar nu?
Jag kommer men har inte skickat in min anmälan ännu.
Just nu gissar jag att det är fem personer men det är svårt att veta, folk väntar med att skicka in.
Archie
är inte anmäld men lär dyka upp. Sådant sparas till dagen innan
jag ska försöka komma.
Hej alla,
en vecka kvar och det är dags att skicka in era lag.
Vi är i nuläget ca 10 personer (kan ha missat att räkna någon) och jag har fått in tre-fyra rosters.
Som vanligt är det OK att dyka upp på dagen, men ha gärna utskriven lista då. Men ni som föranmält er, skicka in era listor så jag kan kolla igenom dem och komma med synpunkter om något är fel.
Inser också att jag missat att lista mitt egna lag, det finns på nedan bild:
Ni är alla välkomna.
Archie
Blire nå rantaroster av den här turneringen @inforthepain ? :)
Vi ser ut att vara 11 anmälda och jag har fått in 9 rosters. Gott om vi blir 12.
Archie