Lag turneringar?
in Turneringar
Halloj coacher!
Lyssnar, tittar och läser på olika poddar, forum/grupper och youtube och ser att det utomlands är det en hel del lagturneringar.
Här i Sverige så har jag inte stött på detta (jag ordnade en för länge sedan i Varberg ).
Vad beror detta på. Är vi för få coachar som spelar här eller är det att det inte är ett intressant format?
Jag tycker att det verkar vara intressant. Vi har en 40K lag turnering här i Varberg som är väldigt populär och tänker att vi borde kunna få ihop en BB lag turnering också.
Finns det fler som skulle vara intresserade av att åka på en lagturnering.
Hur många tycker ni i så fall man skall vara i ett lag?
Comments
Det var några stycken innan Covid, bland annat i Örebro och Stockholm. Den senaste i Örebro blev pga covid inte av och sedan har livet rullat på ändå.
Jag gillar fyrmannalag
Japp, det är ju grymt kul! :)
Jag hade lätt kommit och testat formatet, verkar ju riktigt roligt.
Tycker @Oberwald_1 eller @Aos kan anordna en i Sundsvall, sådär lagomt i mitten av Sverige så behöver jag inte ens fråga om lov hos regeringen för att delta. :)
edit: Varberg/Göteborg är väldigt svårt att få igenom hos regeringen tyvärr…
Lagturneringar är nästan alltid roligare än vanliga singelturneringar!
Samma storlek som på andra populära lagturneringar är roligt så samma lag kan åka på flera turneringar.
Så det verkar finnas lite intresse för det i alla fall.
@Drexxl
Hur många lag var det på turneringarna i Örebro och Stockholm?
@Frantic
Det är ju en bit men om man lägger det på sommaren så kan man åka hit på semester. Varberg är en fantastisk fin sommarstad! :D
Jag skulle vilja testa och köra där man har en turnering där i laget skall det finnas minst 1 ag lag ett stunty och ett bash lag. Sedan sista laget skulle kunna vara valfritt.
Skulle en sådan turnering vara intressant?
Annars brukar man köra att man inte får ha samma lag utan alla lagen ska vara unika eller brukar det vara fritt att välja?
I 40K turneringen så har man ett lottningsystem att ena laget först lämnar fram ett förslag och så får det andra välja vilken som ska möte den coachen och sedan väljer det laget 2st lag som första laget för välja och sista blir då på automatik.
Brukar man göra det även på BB turneringar?
@Ynik Jag har varit i Varberg säkert 10-tal gånger så jag vet att det är en fin stad, har dock aldrig varit där på sommaren.
Men med en familj på 6 så är det tyvärr inte Varberg de skriker efter på sommaren, så jag kommer få sitta här på nätet och vara avundsjuk istället. :)
@Ynik - jag tror allmänt inte på att tvinga in folk i byggen. Standard brukar vara att ingen trupp får ha mer än ett av varje lag. Inbördes matchups finns olika lösningar för - välja med Priosystem som avgör ”initiativ” beroende på lagen 8 truppen/inbördes swiss/nominerade bordsnummer är bra allihop
Jag är fortfarande pepp på att arrangera en. Har varit svårt med restriktioner och lokaler. Men hoppas att jag får energi och hjälp att ta tag i det så det blir av.
@kaju - Vi kan fixa lokal gratis i Umeå om du vill ordna en här ;)
@kaju kan äcen erbjuda lokal i Sundsvall gratis :p
Så du har inget att skylla på!
Fixa!
OK. Så unika lag i alla fall men sedan fritt att välja.
Hmm ska kika på datum och se om jag kan hitta ett bra tillfälle att köra en lagturnering på västkusten.