Vad skall jag lira hos Liza?

Jag har frågat några coacher vad de tycker jag skall spela i Sundsvall. Har inte lett till något avgörande. Så nu tänker jag att folkdomstolen kan avkunna sin dom.

Dessa tre lag är de som återstår efter min hårda kullning:

Orcs

4 Big Uns, 2 Block, 2 Guard; 4 Blitzers, Mighty Blow, Strip Ball; 3 Gobbos; Troll; 3RR, Apo

Undead

2 Mummies, 2 Guard; 2 Wights, 1 Guard; 4 Ghouls, 2 Block, 1 Wrestle; 4 Zombie; 1 Skeleton; 3 RR, 1 Ass Coach

Human

Ogre, 1-2 Throwers, 4 Blitzers, 2 Catchers, 1-2 Flings, 3-4 Linemen, 3 RR, Apo

Skillsen för humans blir 3 guard + 1 mighty blow på blitzers, och minst en wrestle på en lineman. Sedan tvekar jag mellan en wrestle till på en line, en sneaky git på en catcher eller fling, och brawler (eller guard) på ogren. Och om jag kör med två throwers kan det bli intressant med block på dem och köra aggrothrow.

Vad säger ni, kära jurymedlemmar?

Comments

• Om du inte har testat "Foul spel" med sneaky git på en turnering tycker jag att du ska göra det. Jag tycker det verkar farligt i det nya formatet.

• Jag skulle gärna se Orcer :)

• Humans!

• Spela för vinst, kör Undead. Men två guard på wights istället för två på mumier. Mumierna blir bara uppbundna ändå... Wightsen kan lättare flytta med och skydda ghoulsen.

• Kul start, med röster på alla tre redan efter fyra inlägg! Tack för snabb input @kaju @Aos @Ozt och @Lard

• Les humains, un point

Tycker de ser bra och roliga ut. Gillar också att det verkar finnas fler sätt att bygga dem.

• Tror på humans :)

• Jag röstar på Orc för det speglar ditt inte bäst.

• Humans imo, men jag är ju färgad eftersom jag gillar laget :D

• edited March 2022

Jag röstar på Undead då jag tror att de är starkare än Humans i dagsläget med EuroBowl reglerna.

Orcs tror jag inte på alls i dagsläget.

• Hur ser det ut i landslaget, har du en plats och vad saknar Ozt coacher på? Efter som han vill se Humans vill jag se det :)

Alltid bra med en fling för att tvinga bak linjen i ett OTTD försök. Borde du inte få ihop en MB tackle? Sedan guard på Ogre alla dagar i veckan för mig. MB har man ju att slå med ST så guard är det som behövs för att alltid kunna använda den

• Beror ju på vilken spelstil du gillar men jag röstar nog på Humans.

Den uppställningen känns roligast att spela.

• edited March 2022

om en läser och bryr sig om vad som @Ozt skriver gällande landslag så röstar jag mest för orc eller undead.

• Hm, nu när jag tänker efter ....

.... Så inser jag att jag själv har en liiiiiten chans ändå, så tar jag igen vad jag skrivit tidigare också tycler jag att @Pellevin ska ställa upp med Goblins... :D

Det ger

• @brocCooLi skrev inte Ozt att han och Iftp kör necro/undead

• Preliminärt de raserna, men jag och iftploln00b är inte lika spikade på de raserna så går att kuppa in sig.

• Lag som Ozt vill se spelas

High elf.

Lizardmen.

Tomb kings.

Pro elf.

Human.

Undead/Necro är satta på Inforthepain och mig, vi kan ändra oss om någon spelar dem övertygande bra.

Höör fattar jag @brocCooLi de kan tänka sig byta rad och lämna Ubdead till någon annan.

• yaaaaay @mikethemachine. till slut så :D

• Haha att du fick in en kommentar där emellan missade jag @Ozt du är som en hök och en ost såklart.

Sign In or Register to comment.