GothBowl XLV (18:e April, Göteborg)

edited April 2022 in Turneringar

BOOOOOOOM!!!!!!

"Uj uj, Jim. Det ser ut som att Snibril Bombsnotta satte av alla bomber på en gång."

"Du har helt rätt, Bob. Det är resultatet av att tappa sin bomb i sin egna säck. Kan du se något?"

"Nej, röken är fortfarande för tjock."

"Ah, jag börjar se något, Jim. Alverna var ju på väg att göra mål. Det ser inte ut att finnas många spelare kvar på planen."

"Det ser inte ut att finnas någon plan kvar, Bob. Vänta, bollen är i end zone och om mina ögon inte ser fel är de fortfarande i händerna på Feargun Windbreaker. Det står inget i reglerna om att händerna måste vara ihop med resten av kroppen, det räknas som mål, Bob.”

“Då är matchen slut där, finns inga spelare kvar som kan ställa upp. Det är det jag älskar med Blood Bowl, Jim. Ibland får man gå och käka tidigt.”

Eftersom GothCon tyvärr ställdes in i fysisk form så tar vi ändå chansen att köra en turnering i Göteborg.

Plats: Kulturlagret, Djurgårdsgatan 29, 414 62 Göteborg

Max antal spelare: 32

Kostnad: 100kr

Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 15:e April till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel.

Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.

Samling: 09:00

Samling: 09:00

Utansonsering första match: 09:30

Start första match: 09:40

Lunch 12-13

Utannonsering andra match: 13:00

Start andra match: 13:10

Utannonsering tredje match: 15:50

Start tredje match: 16:00

Matpaush 18:20-19:00

Utannonsering fjärde match: 19:00

Start fjärde match: 19:10