GothBowl XLV (18:e April, Göteborg)
BOOOOOOOM!!!!!!
"Uj uj, Jim. Det ser ut som att Snibril Bombsnotta satte av alla bomber på en gång."
"Du har helt rätt, Bob. Det är resultatet av att tappa sin bomb i sin egna säck. Kan du se något?"
"Nej, röken är fortfarande för tjock."
"Ah, jag börjar se något, Jim. Alverna var ju på väg att göra mål. Det ser inte ut att finnas många spelare kvar på planen."
"Det ser inte ut att finnas någon plan kvar, Bob. Vänta, bollen är i end zone och om mina ögon inte ser fel är de fortfarande i händerna på Feargun Windbreaker. Det står inget i reglerna om att händerna måste vara ihop med resten av kroppen, det räknas som mål, Bob.”
“Då är matchen slut där, finns inga spelare kvar som kan ställa upp. Det är det jag älskar med Blood Bowl, Jim. Ibland får man gå och käka tidigt.”
Eftersom GothCon tyvärr ställdes in i fysisk form så tar vi ändå chansen att köra en turnering i Göteborg.
Plats: Kulturlagret, Djurgårdsgatan 29, 414 62 Göteborg
Max antal spelare: 32
Kostnad: 100kr
Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 15:e April till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel.
Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.
Samling: 09:00
Utansonsering första match: 09:30
Start första match: 09:40
Lunch 12-13
Utannonsering andra match: 13:00
Start andra match: 13:10
Utannonsering tredje match: 15:50
Start tredje match: 16:00
Matpaush 18:20-19:00
Utannonsering fjärde match: 19:00
Start fjärde match: 19:10
Prisutdelning: 21:45
Mer info om priser kommer senare.
Turneringsreglerna finns i dokumentet.
Comments
Kul!
Är det en NAF-turnering?
Och är det Eurobowl-reglerna rakt av? Det gör nämligen eventuellt turneringen mer intressant för förbundskapten @Ozt
Hej,
jag skall ansöka om NAF sanktionering, ja. Inte gjort ännu.
Bortsett från poängsystemet skall allt annat vara enligt Eurobowl-reglerna om jag inte missat något.
Archie
Tyvärr är laget redan uttaget då, men helt klart ett perfekt tillfälle att träna och ha kul!
Hej,
iom att jag kommer vara spelande domare om vi blir jämnt antal så vill jag lista min draft redan nu.
13 st Halfling Hopefuls (1 Sneaky Git)
2 Treemen (2 Grab)
1 Griff Oberwald
2 re-rolls
1 assistant coach
1 cheerleader
1 halfling master chef
Inte sackert än men det skulle vara kul att spela med er. Goteborg är alltid fint att se.
Kul initiativ och hade gärna varit med, men tyvärr passar det inte alls med livspusslet i år. :(
Du är alltid välkommen.
Archie
Vi kommer köra fler turneringar i Göteborg, blir nog en i Juni också gissar jag.
Archie
Kan också nämna att turneringen nu är NAF sanktionerad
https://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournaments&func=view&id=6331
är det något kring turneringen som ändrats iom att GothCon valt att faktiskt ha ett fysiskt konvent i år ändå?
Hej,
bra fråga. Vi behöver se över om vi skall ändra något. Just nu är svaret nej iom att vi redan bokat lokal och jag vet inte vilka möjligheter vi får på GothCon.
Men jag återkommer.
Archie
Finns det nåt schema för dagen än, jag tänker framförallt på matchtider?
Kommer denna turnering verkligen vara på en måndag?
Edit: Ahh det är Annan dag Påsk.
hur många är anmälda?
jag planerar att dyka upp iaf.
Hej alla,
just nu är det 9 anmälda.
Spelschema kommer senast i helgen, jag har haft lite mycket den senaste tiden och det är en del som halkat efter.
Likväl kommer jag också faktiskt utannonsera en turnering även på GothCon som blir av i år igen. Så vi kör en endagsturnering även på GothCon. Mer info om detta snart.
Archie
Jag har anmält mig. Visserligen under namnet Carolina Nilsson, så jag kanske anmäler mig för bedrägeri istället? :/
Men om jag inte sitter i fängelset så bör jag dyka upp!
När är sista anmälningsdag?
15 april är sista dagen att skicka in roster iaf @PluTT, så gissar på 15 april.
Japp, till turneringen på måndagen den 18:e är sista anmälningsdag 15:e April.
blir tyvärr inget för mig pga får inte tag på någon råttvakt.
Är det samma regler för turneringen på GothCon?
Är merceneries tillåtna?
Hej,
turneringen på GothCon är i farozonen då vi har endast en anmäld (plus arragörerna så tre spelare). Om ni vill anmäla er till GothCon-turneringen, gör det illa kvickt, annars finns dt risk att den ställs in.
Nej, mercenaries är inte tillåtna.
Arcehi
Spelschema på annandag påsk:
Utansonsering första match: 09:30
Start första match: 09:40
Lunch 12-13
Utannonsering andra match: 13:00
Start andra match: 13:10
Utannonsering tredje match: 15:50
Start tredje match: 16:00
Matpaush 18:20-19:00
Utannonsering fjärde match: 19:00
Start fjärde match: 19:10
Prisutdelning: 21:45
Hur många är anmälda hittills?
Jag har inte anmält mig men ska fixa snart. Jag ska iaf dit! Glöm inte mina grejer @bloodfeast
Just nu 12 stycken spelare.
Glöm inte att skicka in din roster.
Turneringen på GothCon blir av, just nu tre spelare. Ju fler ju bättre. Samma regler på båda turneringar.
@Drexxl De är packade och klara ;)
Kan tyvärr inte närvara denna, men uppskattar initiativet med mer turneringar i GBG och kommer gärna framöver om det arras mer! :)