Chaos Dwarfs by Ynick - Chaos Dwarf

edited January 2014 in Målade lag
Slänger upp bilder på det lag jag är mest stolt över. Det är ett tag sedan jag målade dom och de har legat nerpackade ett tag. Men förhoppningsvis så ser det ut som att det kommer att dammas av igen inför uppstart av ligan igen.

Lavabeards

6533_131528843456_3924282_n.jpg

6533_131528848456_936040_n.jpg

6533_131528853456_4794578_n.jpg

Comments

• jäklar va sköna! larvmodellerna ger en riktigt unik känsla tycker jag och färgschemat gillar jag skarpt.
  • Snyggt! Är det nummer 8 som är minotauren? Gillar verkligen Rackham dvärgarna och du har fått till dem riktigt bra. Röda kanter på alla baser känns även ganska oortodoxt men fungerar väl med de röda detaljerna på figurerna. Jag måste komma ihåg det och testa att experiementera med andra baskanter på mina figurer.
  • The stuff of nightmares!

Personligen gillar jag verkligen hobosarna. Dom ser ut att vara direkt inhyrda från down under, riktigt sjysst demonisk känsla. Har du pysslat ihop modellerna själv?
  • Tack tack för era kommentarer!

Nr 7 och 8 är Centaurerna. Har precis fått tag på en minotaur (också rackham) så skall målas upp nu.
    Det enda jag har gjort med hobosorna är att ompositionerat armarna.
  • Hur tufft som helst! Var hittar ni alla era modeller?

Man får lite kårar längs ryggraden av larvdelarna. Yuck! :D
  • Per_ : titta i den här Swebba-tråden för lite modelinspiration.
    Annars får man leta efter modeller på alla möjliga sidor. http://www.lead-adventure.de/ är t.ex. ett bra forum för att se massvis med olika modeller av väldigt duktiga målare.
  • Jag har redan sneglat en del i den tråden :D
    Inspiration hämtar jag annars på Tom's Boring Mordheim Forum. Inte Blood Bowl, men jag blir alltid lite målningssugen när jag kikar där.
  • edited December 2013
    Jag brukar kolla coolminiornot för just att hitta lite ovanligare figurer. Där brukar det kunna dyka upp intressanta figurer som jag funderar på hur man skulle kunna konvertera.
  • Nu så har kaosdvärgarna dammats av. Vår liga har satt igång. Tyvärr så var inte intresset jättestort denna gång :( Några nybörjare har hoppat med men de ville ha mjukstart och spela i en egen division för att träna lite innan dom möter oss veteraner. Så två divisioner om 4 för att sedan slå ihop dom.

Mina kaosdvärgar möter 2st humanslag och ett skavenlag.
    Jag köpte in 5st dvärgar, 2 kentaurer, 4 hobgoblins och 3st RR.

Första matchen var mot ett av humanslagen
    4 blitzers, 2 catchers, 2 throwers 3 linemens och 4 rr.
    Han vinner slantsinglandet och väljer att gå först. Dom blockar undan några dvärgar i mitten och försöker avancera på min högra planhalva. Dvärgarna sätter press på människorna genom att bryta deras bur och få in två stycken dvärgar som punktmarkerar bollhållaren. Detta tvingar dom att göra lite drastiska saker så bollen tappas i mitten av min planhalva. Vi lyckades skopa upp bollen med en hobgoblin men lyckas inte få till en egen bur. Människorna lyckas med ett par riskfyllda blocks få lös bollen men då de hade tappat några spelare så tvingas de göra mål väldigt tidigt av halvleken. Med en skadad catcher och en lineman i K:O båset så har dvärgarna ett klart övertag. Efter avspark så plockar de upp bollen och går sakta ner med bollen till målområdet och gör mål i allra sista minuten. 1-1 i halvlek.
    Andra halvlek!
    Samma sak igen. Ett spelövertag gör att dvärgarna kan plocka upp bollen med en hobgoblin och avancera ner genom människornas planhalva i en lugn takt medan de blockar undan människorna. Nästan framme vid mållinjen så lyckas dock människorna med en massa desperata singel blockar igen och helt plötsligt så har spelövertaget glidit över till människornas fördel 2 Hobgoblins skadade och ett antal dvärgar liggandes på magen på planen. Nu tvingas dvärgarna sprinta och två kentaurer och en hobgoblin som har bollen gör en utbrytning och gör mål. Lite för tidigt enligt dvärgarna för nu fick människorna en chans att kvittera. Människorna ställer upp för att bryta igenom på min vänstra sida. De blockar dock bara undan en dvärg i mitten, De andra puttas bara undan men de får inte undan så att det blir en lucka. Människorna tvingas nu att försöka smita i mellan dvärgarna med sina catchers men misslyckas. Dvärgarna vinner matchen med 2-1

Jag lyckas få in hela 70K i winnings och köper på mig den sista dvärgen till laget.
    Dessutom så har jag sån tur att min Mvp hamnar på en av dvärgarna som slog ut en catcher och skillar. Jag plockar guard på han.

I den andra matchen mellan människor och råttor blir det jättespännande. I råttornas sista turn lyckas de göra en one turn touchdown och därmed står det 3-3. Människorna har också en turn kvar och ställer upp för att försöka göra en one turner också men det blir en riot och med en extra runda så lyckas de ta hem det. 4-3 till människorna.

Nästa match möter jag råttorna.
  • Kul AAR (after action report). Mer sånt!
  • Dags för andra matchen för Lavabears.

Någonstans under jorden möttes de båda lagen upp. Råttorna hade lyckas muta till sig en RatOgre för att få ett övertag i matchen. Kaosdvärgarna bara fnös åt varelsen medan hobgobbosarna ställde sig bakom linjen av dvärgar och försökte hela tiden ha dom mellan sig och den stora besten när de sprang in på planen (och resten av matchen också). Domaren blåste igång efter att råttorna valt att ta emot bollen. De förlitade sig helt och hållet på att besten skulle göra jobbet med att slå ett hål i försvaret på den vänstra sidan av planen. Men när man väl pekade vart han skulle springa och slå så stod han bara på sin plats och vrålade. Dvärgarna tog tillfället i akt och satte press på råttorna. De slog ett stort hål i mitten och efter de hade manglat sig igenom de stackars råttorna som var placerade till linjen så låg det en stor hög på planen av råttor. Dessutom så var en nacke bruten på en av deras lagkamrat. Med så stor press på sig så fick råttorna ta till extrema handlingar för att göra det bästa av situationen. En av deras lönnmördare kastade sig igenom kropparna av dvärgarna och trots idogt försöka att lägga krokben på han så lyckades han smita igenom försvaret och första målet var ett faktum. Detta var att spela kaosdvärgarna i deras händer. Mycket riktigt att då de hade spelarövertag så kunde en hobgobbo skopa upp bollen och ta skydd bland dvärgarna. Sedan rullade man sakta mak fram genom hela planen medan dom slog undan den stackars råtta som kom i närheten. Enkelt traskade dom in med bollen i slutsekunderna.

Andra halvlek.
    Råttorna hade hela 4 spelare i antingen knockout båset eller på sjukan. Dvärgarna ställde upp med 11 friska spelare på planen. Avspark till dvärgarna och de siktade återigen att i sakta mak ta sig ner i mitten av planen. Men denna gången så trots idoga försök lyckades man inte få ut några mer spelare och med hjälp av den stora ratogern lyckades råttorna trots spelarundertaget ändå sätta press på dvärgarna precis vid mittlinjen. Dvärg tränaren fick höja piskan lite för att visa vad som väntade spelarna om de inte skärpte sig och detta fick fart på dom. Nu blockade dom ner råttorna och punktmarkerade dom som inte åkte ut ifrån planen. Tränaren lutade sig tillbaka i sin stol och drack ur ett stort stop mjöd och njöt av att se smärtan i motståndarlaget. Men då när han trodde att vinsten var säkrad så fick hobgobbonen som hade bollen fjatt. Han började skrika och gorma till publiken att han var den största blodbowl spelaren i hela världen och sprang runt med bollen. Tränaren sätta mjöden i halsen när den lilla fula jäkeln sprang över mållinjen i sin glädjeyra trots att det var flera minuter kvar av matchen. Detta gav råttorna en chans att reducera. Nåja de hade bara 7 spelare att ställa upp mot dvärgarnas fulla lag. Det borde inte vara några problem. Men så vart inte fallet. Denna gången lyckades man peta på besten att kasta sig över dvärgarna och lyckades slå upp en liten lucka. En stormråtta pressade sig igenom mitten och kunde slinka igenom på högerkanten. En lönnmördare hade tagit upp bollen och lyckades få iväg den med nöd och näppe till den väntande råttan och målet var ett faktum. 2-2 vart slutresultatet.

Det blev en mycket ensidig match där jag med enkelhet slog ner råttorna i backen. Jag kunde egentligen vunnit enkelt om jag hade stallat i andra halvleken. Men efter att ha dödat 1 råtta och skadat en annan, den andra spelaren är relativt ny i spelet så kände jag att jag ville inte spela ett tråkspel bara för att vinna så jag gjorde mål istället för att ge han en liten chans att reducera. Han lyckades med en massa dodgar med en stormvermin och kunde precis springa igenom. Tror han dodgade 5 ggr i rad med början på 5+ till sista 3+ eller något sådant. Så han kände sig nöjd och även jag. Lyckades få en styrke höjning på en hobgobbo som god karma istället ;)

Sista matchen blir mot det andra människolaget.
  • Skitbra AAR - igen :)
  • Tackar!
    :)
Sign In or Register to comment.