SNUBBL - SÄSONG 2 - Anmälan (Digital FUMBBL liga) tom. 31 jan.

edited February 2022 in SNUBBL

Snart ett nytt år och en ny spännande säsong för SNUBBL!


SÄSONG 2 - PÄRLOR ÅT SVIN!


Anmälda (totalt 18):

Scisco - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Juiblex - Nytt lag, anmäld, redo för säsong 2

Chrixx - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Ozt - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Kaju- Redraften korrekt, redo för säsong 2

Melisqus - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Veldare - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Grumplekins - Nytt lag, anmäld, redo för säsong 2

Duckwing - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Skullflame - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Bloodfeast - Nytt lag, anmäld, redo för säsong 2

Anganatyr - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Coma - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Quencher - Redraften korrekt, redo för säsong 2

Ikterus - Redraften korrekt, redo för säsong 2

--------------- Nya Coacher --------------------

Gonzas1000 (bekräftat intresse via PM) - Nytt lag, anmäld, redo för säsong 2

Nohistor (bekräftat intresse via PM) - Nytt lag, anmäld, redo för säsong 2

Tribble (bekräftat intresse via PM) - Nytt lag, anmäld, redo för säsong 2


För att anmäla sig skriver man här samt skapar och anmäler ett lag i FUMBBL via nedan länk:

https://fumbbl.com/p/group&group=14937&op=view - FUMBBL, SNUBBL:s gruppsida

Detta ska vara klart senast den 31 januari - Säsong 2 kickar igång februari!


Nedan är länk till discorden där det är mest aktivt:

https://discord.gg/babztFah8f - Discorden


OBS! Även befintliga coacher i SNUBBL behöver anmäla sig - men har förtur vid brist av plats. Befintliga coacher kan välja att nyttja nytt lag eller fortsätta med sitt gamla (vilket kommer gå igenom en typ av redraft, mer info kommer).


För nya coacher gäller en "first come, first served" - dvs. kö system. Om vi blir fler än vi kan vara alternativt ojämnt antal så kommer resterande hamna på vip väntlistan - dvs. listan där ligan tar in folk om någon hoppar av.

OBS! Glöm inte att skapa och anmäla ett lag!


Om vi blir tillräckligt många så kommer jag utöka till 3 divisioner för säsong 2. Dock max 8 lag i varje division, vilket alltså sätter en begränsningar på hur många vi max kan vara.


Tråden kommer uppdatera med mer information inom kort - men börja att anmäla er samt tipsa kompisarna om någon verkar intresserad.


Hör i era kanaler om fler är intresserade så försöker vi få ihop 3 divisioner!

P.s ny säsong, nya priser! Info kommer senare!


@Ozt @Anganatyr @Chrixx @grumplekins @Skullflame @Juiblex @bloodfeast @Duckwing @Melisqus @Ikterus @kaju @coma  @Froxt @Veldare  @Quencher @brocCooLi @pedda @gonzo_the_loon @Nohistor

(hoppas jag plocka rätt Gonzo :D)

«1

Comments

  • Anmäler mig för 2022!

  • Jag är med 2022!

  • Jag är på igen!

  • Jag är gärna med igen.

  • Jag är gärna med igen.

  • Jag är gärna med igen

  • Jag anmäler mig

  • Vill spela vidare, vill avvakta med att besluta om laget tills vi är klara med säsongen (och jag fått se redraft-reglerna).

  • edited December 2021

    "Why Make Trillions, When We Can Make...Billions?"


    @grumplekins ah yes... the rules... it will be most eeeevil!


    Förändringarna kommer inte vara så stora, alltså inte borde påverka så många lag alls.

    Överlag vill jag se lite mer utvecklade lag ju längre vi kommer, så ligan spelas av lag mellan 1200-1500 lag typ - de är tanken iaf.


    Problemet blir snarare hur de görs rent praktiskt - men de löser sig på något bra sätt.

    Mer info kommer nästa år!

  • Kör oxå vidare

  • Jag är mer än gärna med igen, men nu blir det khorne! :)

  • @bloodfeast gillar hur du tänker!!

    @Skullflame ska vi hoppa på Khorne tåget??

  • Jag är gärna med en omgång till.

  • @Scisco Hur kommer Redraften inför nästa säsong funka? Vill gärna veta innan jag väljer dom sista skillsen.

  • @kaju sitter o filar på de sista med redraftreglerna. Lite svårare då jag försöker göra de smidigt i FUMBBL systemen men samtidigt så "rättvist" de kan bli och ändå låta folk utveckla sina lag lite.

    Men har nog en stabil grund jag bara ska putsa lite på.

    Återkommer inom någon dag.

  • Jag kör gärna en säsong till :)

  • Ber om ursäkt att info kring säsongsavslut, redraft, priser osv. inte kommit än - har väldigt mycket på jobbet samt varit sjuk så de blivit lite högar av stress här och där.


    Hoppas på att samtlig info kan komma ut senast nu i helgen.


    Och som jag skrev på discord så gör jag ett admin beslut om att vi skippar finalmatchen mellan 1 och 2 i divisionerna då det helt enkelt blir för mycket meck - de visade sig vara en huvudvärk att få till rent tekniskt sätt samt kan anses lite godtyckligt då den som är högst i serien vid seriens slut är ju faktiskt den som gjort bäst ifrån sig och därmed borde vinna.

  • Jag kör gärna vidare i Pärlor åt svin. Gillar verkligen idén med säsongsnamn, får allt att kännas härligt kampanjigt.

  • Jag är med! <3

  • edited January 2022

    @pedda @brocCooLi kan ni bekräfta här i tråden om ni önskar att vara med eller inte i nästa säsong.

    I och med att vi eventuellt blir lite konstiga grupper (jämnt antal osv) så får jag ta mig en funderare hur vi gör annars - tråkigt men möjligt att en reserv (kölistan) inte kommer med så vi kommer ner till 18 (3 grupper med 6 i varje) - så viktigt att veta hur/om ni är intresserade.


    Till er andra, om man känner någon som kan tänkas vara sugen så ere nu de är dags att få dem ombord! Att komma den 31 jan med ett "hej, jag är intresserad - hur gör jag?" är ju att göra de onödigt svårt och kan ju göra att jag inte hinner justera så dom kommer med.

  • jag skippar. tack ändå :)

  • Smyg bump

  • Jag hoppar också.

    Tack ändå.

  • Ok, vi behöver 1 till för 2 fina jämna grupper inför säsong 2. Någon som känner någon som är sugen så slå till nu!


    Ber om ursäkt för lite dåligt med uppdateringar - familjen har varit/är lite sjuka ... så kanske sparsamt med uppdateringar även de närmaste dagarna.

  • Nu börar vi närma oss sista chansen att anmäla sig - så haru en kompis som funderar så ere dags att komma till action nu!

  • @grumplekins bara dig jag inte har koll på - hur var det, skulle du fixa ett nytt lag eller är ditt lag redo för TV kontroll? Ska fixa ligan nu i helgen så den är redo för säsong 2 nästa vecka.

  • Jag kan byta lag till Khorne - kommer under helgen men det blir TV1000 då @Scisco

  • edited February 2022

    Då jag verkar ha fått antigen COVID alternativt en rejäl insjukning så blir starten av säsongen lite försenad.


    @grumplekins behöver dessutom fortfarande anmäla ett nytt Khornelag.


    Tror hoppas att vi kan komma igång den 9 feb


    edit: numera testad. Jepp de är COVID

    (de är itne så illa - febern börjar lägga sig och de är på elak mancold nivå)

  • @Scisco krya på dig!

    När man väntar på något bra så kan man aldrig vänta för länge!!

  • @Scisco krya på dig!

Sign In or Register to comment.