Redraft

Är det någon som testat att redrafta? Jag gjorde det precis men utan att ha böckerna bredvid mig. Kändes som man fick väldigt lite pengar att köpa om för. Ska det bara vara +10k per spelad match kassan, och inget mer?

«1

Comments

• edited December 2021

1.000.000

+ treasury

+20k per spelad match

+20k per vinst

+10k per oavgjord

Kanske är det någon cap inlagd i systemet?

• Cap ska vara 1300 vad jag förstår.

• @Ionas - fick du 1300? Det ska du lätt ha.

• CAPen är ju bara om league commish tycker att det ska vara det. Så vad beslutades på mötet ang det?

• Jag fick 10k per match och det jag hade i kassan. Eftersom jag hade 205 i kassan så fick jag 1305 att köpa för. Fick knappt ihop ett fullt lag med 4 erfarna spelare och påslaget på +20k/ spelare. Verkar som systemet gav mig ca 10k för lite per spelad match samt inte gav mig de 120k (6x20k) för mina vinster heller (antar att bara gruppspelsmatcherna räknas här?). Jag vet inte om det är en redraft inställning vi kan vrida på eller om det är hårdkodat av Kasper.

Någon annan som vill redrafta och som kan bekräfta?

@Pertan vi föreslog att commish skulle låta det ligga kvar på 1300 en säsong till för utvärdering. Men jag tror inte att någon i nuläget tror att TV:t kan dra iväg för mycket.

• Jag har ändrat redraft-inställningarna nu så att de stämmer med regelboken. @Juiblex dubbelkolla vid tillfälle - jag la in 20 för förlust, 30 för oavgjort och 40 för vinst - det blir ju så IOM 20 per match.

@Ionas - oklart om du fick för mycket pengar. Fick du 1305 är det ju över cap?

• Jag fick 100k och hade 205k sparat. Men eftersom spelarna var dyrare så klarade jag med nöd och näppe att få ett TV på 150. Och vi har ju ett TV cap och inte en budget cap.

• Det är nog begreppsförvirring från din sida - i regelboken står tydligt 1300 budget. Jag har redraftat på samma cap. Du kan ta dina 5k i pris tycker jag.

• Jag tycker 1150 är ett OK försprång mot 1000 - men vi kan ju se om det känns för dåligt och ändra efter säsongen.

• Du kunde ju ha köpt skitmycket nya grejer och fått 140 högre typ.

• @grumplekins Menar du en budget-cap på 1.150.000? Det låter för lågt tycker jag.

• nej budget cap är 1300. Men köper man om spelare är det ju skatt.

• Jag är ganska säker på att vi sa en TV cap och inte en budgetcap när säsongen började. Eller? Tror jag dumpar en RR eller två annars för att få in lite spelare. Det finns inget lag som kommer att ha en sportmössa att kunna köpa tillbaka alla, eller ens hälften, av sina spelare om det är en budgetcap.

• Det blir nog ganska svårt att administrera om vi ska ha en TV cap istället för en budget-cap

• En anna sak att tänka på är att kassan ska vaskas när redraften är helt klar. Så vi får kolla alla redraftade lag inför nästa säsong och se till att de startar med tom kassa.

• @Ionas jag köpte tillbaka sju med en vaskad reroll men mitt lag känns gulligt

• När kan man börja redrafta?

• Bara att hojta till när ni känner er redo. Senast innan ligastart nästa säsong.

• Jag redrafta gärna mina dark elves. Tack vare min grymma prestation så kommer jag få en extra RR. Plusas den på av commish efter redraften eller hur går det till rent logistiskt?

• @Pertan: Den adminnar vi in efter redraft tycker jag @Juiblex

• @Pertan i know People who knows people with RRs…

• Jag redraftar gärna mina imperials, inte för att köra dem i ligan, bara open. Men framförallt vill jag testa på redrafting-proceduren.

• @sirvejlance Satte upp dem för redraft

• @Ionas jag kör gärna redraft på mina Dark Elves men då för Open om ok

• @Chrixx De är redo för redraft

• Jag redraftar mina Renegades antar jag - för man måste väl göra det innan man spelar en till match med säsongens lag?

• @Ionas hade du hunnit öppna mina Dark Elves för redraft än? Eller är det ett klassiskt SBS fall i min ände?

• @Nyaga fixat

@Pertan fixat. Trodde Juiblex eller Grumple satte upp dig för redraft då de var så snabba att svara ditt tidigare meddelande.

• @Juiblex one RR please!

Man fick inte mycket för pengarna.. Insåg oxå att det var ingen ide att spara på Treasury då Capen är på 1300.

Sign In or Register to comment.